Is een bodyprotector echt nodig? / En hoeveel kost dat dan ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Sproet

Is een bodyprotector echt nodig? / En hoeveel kost dat dan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 21:02

Hallo,,

Er rijden een aantal mensen al met een bodyprotector bij ons, en ik vroeg me af is een bodyprotector echt nodig?
En hoeveel Kost Dan een Goede?

Groetjes Bo Haha!

mistid

Re: Is een bodyprotector echt nodig? / En hoeveel kost dat dan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:03

Echt nodig niet, maar geeft toch net dat kleine beetje meer veiligheid. In de SGW is het wel verplicht.
Een bp zit al gauw rond de €100

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:07

Nodig waarbij? Bij bijv. SGW is het zelfs verplicht. Bij springen en jonge paarden rijden is het verstandig. Het ligt aan het type paard wat je hebt, welke dicipline je rijdt, en of jij jezelf er veiliger bij voelt. In het begin dat ik begon met springen op mijn huidige paard had ik dat ding graag om, t gaf me een veilig gevoel en als ik hem niet om had reed ik ook gelijk onzekerder. Nu ben ik ondertussen zo ver dat ik dat ding t liefst zo ver mogelijk in de hoek smijt omdat ik het een on-ding vind. Met SGW daarentegen geeft het me wel weer een erg veilig gevoel. Mijne kostte destijds geloof ik tussen de 150-200 euro, maar toen waren die dingen nog hartstikke nieuw en liep je er mee voor gek. Tegenwoordig zijn er ook veel meer soorten en ook meer prijsklasses. En een 'goede' mijn broer heeft een goeie van 70 euro gekocht een paar jaar terug. Er zijn verschillende levels, die bepalen ook de prijs. Écht goeie zijn die van level 3 Knipoog

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:40

bij sommige pony's en paarden is het wel nodig. Zoals bij ons op de manege, April is nog niet heel oud en kan nog wel eens flink blij zijn en bokt en gallopeert dan enzo, dan is het wel veiliger met zo'n ding om

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:43

echt nodig nee, maar ik ben wel blij dat ik met zo een ding rijd. Ik ben 1x hard van mijn merrie gevallen en had meteen mijn sleutelbeen gebroken en een bodyprotector had dat waarschijnlijk voorkomen. Paar maanden later een crossles gereden waarbij paard en ik gevallen zijn, paard is opgestaan en over me heen gegallopeerd. Ik had niks ben opgestaan en heb mijn les gewoon uitgereden. Dus ik vind het wel een fijn ding. Met springen en cross en jonge paarden heb ik hem sowieso om, geeft me een veilig gevoel

Felientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:50

Niet egt Nodig Maar Als je van je pony valt doet het minder pijn!
Uh ik heb hem van m'n vriendin gekocht voor: 60 euro

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:29

ik vind het thuis niet nodig maar zogauw ik op wedstrijd spring vind ik het een must!! ik ben er vaak genoeg afgevallen door verschillende oorzaken en het helpt echt.
Het word straks in het springen ook verplicht heb ik me laten zeggen maar dat weet ik dus niet zeker.
Zoals jolienn al zei je liep er vroeger vaak voor gek mee maar tegen woordig zie ik iedereen in de basis en ook steeds vaker in de hogere sporten met een bodyprotector rijden.
Deze zijn meestal in de prijsklasses van 70 tot ongeveer 200/300 euro.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 10:22

het is niet noodzakelijk, maar ik denk als ik er een had gehad het me wel een rugkneuzing had gescheeld.(val met springen)
dus ik kan je er met springen wel eentje aanraden

Annemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 17:16

Het hoeft niet per se. Ik heb er zelf geen, maar mijn ouders vinden eigenlijk dat ik er wel een moet gaan dragen. Ze kosten ongeveer €100.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 17:22

Het zal ervan afhangen hoe je paard is en hoe je zelf rijd en wat je rijdt. Ik rij inmiddels 18 jaar maar heb sinds deze week een bodyprotector (ruim 100 euro, maar wel een goede) omdat ik nu een paard rij dat soms gaat rennen en uit de bocht kan vliegen. Gewoon voor de zekerheid, ben 15 jr geleden voor het laatst gevallen, toen in een cross, nu rij ik alleen nog dressuur en soms buiten.

bud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:36

heey ik rijd zelf wel met een bodyprotector in het be gin is het even wennen maar nu rijd het wel lekker en het vallen doet een stuk minder zeer {ik val bijna nooit van me paard}

groetjes

Tommiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:42

Ligt eraan hoe druk je paard doet.ik heb er zelf ook 1 maar gebruik hem alleen bij het springen.Ik heb hem via marktplaats gekocht voor 20 euro! en hij was prima in orde Lachen

GBoterbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:18

Het is iig een aanrader Lachen
Ik heb mijn paard er mee ingereden, en als ze druk is doe ik hem nog steeds wel eens aan, toch net dat stukje bescherming meer he!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:47

Ik had zo'n ding nog nooit gezien! tot ik kortgeleden weer begon met rijden en een ruiterzaak inliep!

Ik heb als kind werkelijk op alle mogelijke bokkende, steigerende enz paarden gezeten, en wij leerde gewoon op bepaalde manieren vallen.

Als je doorrold is er niet snel iets aan de hand.
Lijkt me vooral stijf zitten zo'n zwem/kogelvrij vest.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:23

Ik heb een bodyprotector, en hij bevalt me erg goed.
Als eerst ben je veel zekerder van jezelf, je weet al dat je niet heel erg hard kan vallen en dat je redelijk goed beschermt bent.
ten tweede is hij heerlijk warm in de winter!
ten derde is het goed voor je houding, het zit niet stijf of houterig, maar het kan je wel heel mooi en goed recht op laten zitten.

Ik weet niet of het echt nodig is, want zo'n ding is duur ( boven de 100 euro volgens mij) en sommige hebben dat geld gewoon niet. Maar het is natuurlijk wel handig! Zeker als je met jonge paarden werkt, of hele drukke.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:55

Ik heb sinds kort ook een bodyprotector van Jack Ellis, ongeveer € 150-, level 3.

Die ga ik volgend jaar ook aandoen als ik mijn 'verzorg' paardje ga rijden, en ook met springen bij de manege doe ik hem aan. Ben met springen al een paar keer flink hard gevallen, en een BP kan toch wel wat kneuzingen enzo voorkomen Lachen.

Het ligt ook aan het type paard wat je rijd. Een braaf sukkeltje is wat anders dan een fris, explosief dier Lachen.

NinaxFriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:10

Ik heb er geen. Ik zie er veel te dik uit in die dingen. Maar colgens mij is het wel veiliger bij het springen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:13

Tja, ik lijk ook wel een dikke bodybuilder dan, maar ik vind mijn veiligheid belangrijker dan hoe het dr uit ziet Knipoog.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:43

Ik heb altijd een bodyprotector aan met springen en buitenrijden.. Ben wel eens heel erg gevallen met een pony (2 jaar geleden ofzo al Knipoog ) en ik was heel blij dat ik die bodyprotector aan had want ik had niks Haha! Ik had hem voor 7o/80 euro volgens mij maar weet ik niet meer precies..

Wodile

Re: Is een bodyprotector echt nodig? / En hoeveel kost dat d

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 02:31

ik heb sinds kort er een van HH, heb nl al redelijk wat zand gehapt. en nu wordt mn 2e merrie in gereden dus is wel veiliger. was 75 euro kwijt.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:25

Ik heb er nog geen. Maar ik zit wel erg te twijfelen of ik er een aan zal schaffen. Ik heb nogal een evenwichtsprobleem en lig dus vaker naast het paard dan dat ik erop zit. En ook met buitenritten lijkt het me wel veiliger.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:46

Ik heb wel dat ik eerder voorover ga zitten, en soms komt ie op het zadel en dan wordt je wel even uit je evenwicht gebracht. als je daar zowiezo al last van hebt is het misschien handig om eerst uit te proberen hoe het rijdt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:33

Ik heb ook een bodyprotector en als ik mijn 4 jarige merrie rijdt heb ik heb ik hem wel aan.
Ben er een paar dagen geleden hard afgevallen ( de onderlaag in de bak was bevroren Haha! ) en ik was blij dat ik hem aan had. Het scheelt echt enorm weet ik nu uit ervaring Bloos .

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:40

Net zo nodig als een cap.
Ík vind ze beide voor mezelf in de meeste gevallen niet nodig en draag ze dus niet maar of jij dat vindt bepaal je zelf. Knipoog

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:42

ik heb mijn body protector bestelt
van kieffer

als je meer informatie wil kan ik je wel pb

maar ik ga hem gewoon gebruiken voor springen , en wanner me pony fris is