Mountain Horse Laarzen?!?! Iemand tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hellega

Mountain Horse Laarzen?!?! Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 15:59

Heeft iemand deze laarzen? Ik wil ze wel aanschaffen, maar wil weten hoe de kwaliteit is en of ze goed en lekker zitten.

Ik ben na jarenlang gestopt te zijn met rijden de draad weer aan het oppakken. Nu wilde ik deze laarzen aanschaffen (Mountain Horse Ice High Rider Tall Winter Boots, is maat 38 daadwerkelijk maat 38?) maar de verkoopster in de winkel vertelde me dat helemaal 'uit' zijn, en mn nieuwe paarse rijbroek ook! Nou ja!
Sowieso gaat het om het comfort vind ik en ja, natuurlijk wil je niet als pipo op je paard zitten, maar toch.
Iemand laarzen-tips? Andere tips ook welkom!!

Dank

Grtz Helga
Laatst bijgewerkt door hellega op 29-10-09 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Re: Mountain Horse Laarzen?!?! Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:09

Joh verkoopster lekker laten l*llen. Als jij ze leuk vindt moet je ze gewoon kopen!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:12

Inderdaad, dat beslist die verkoopster niet voor jou :n . Als jij ze leuk vind haal je ze toch? Als het echt niet staat dan zie je het zelf ook wel lijkt me.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:45

Caira schreef:
Joh verkoopster lekker laten l*llen. Als jij ze leuk vindt moet je ze gewoon kopen!

Dat was ook mijn eerste reactie :D

Ik heb ook Mountain Horse laarzen en ik vind ze geweldig zitten! Ik doe er alles mee en ze blijven hartstikke goed.
Wel zijn ze een maat kleiner dan mijn normale maat. Ze vallen groot!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:49

Ik heb ook de MH laarzen
De leren variant hebben het bij mij toch zo'n 3 jaar volgehouden *D
Ook heb ik de MH thermolaarzen en die gaan al 4 jaar mee!
Heb er nu een nieuwe rits in laten zetten bij een van de laarzen maar verder blijven ze echt super!
Lekker warme voeten :))

De verkoper idd lekker laten l*llen,zij kan niet voor jou bepalen wat je mooi vind of niet toch?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:19

Jeetje wat een onzin zeg, dat ze je afraden iets te kopen omdat het uit de mode zou zijn. Het is een ruitersportzaak hoor, geen kledingwinkel. Had ze maar een ander beroep moeten kiezen of een echt beroep moeten leren denk ik dan. En als je echt als een pipo op je paard zit wat dan nog? Als je maar lol hebt in je hobby.

Maar over de laarzen: ik heb de MH sportive high rider en ben daar erg tevreden over, goede pasvorm, fijn voetbed, niet in hoeven lopen. Ook vond ik de prijs goed te doen zeker gezien de kwaliteit die je ervoor terug krijgt de laarzen gaan echt jaren mee is mijn ervaring. Ook de voetmaat klopte. Is natuurlijk wel een iets ander modelletje als wat jij wilt kopen maar ik heb toen ook diverse modellen MH laarzen gepast en ze zaten allemaal even lekker. Omdat ik er ook mee op wedstrijd wilde heb ik uiteindelijk de sportive gekozen.

hellega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 12:24

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:52

Hahaha, je paarse rijbroek en die thermolaarzen zijn heeeeeeelemaal uit! :=
Geweldige opmerking, ik had in een deuk gelegen, wat denkt dat mens wel niet.
In ieder geval: de MH thermolaarzen zitten lekker, goede pasvorm, geen gevaarlijke
situaties zoals met de goedkope thermolaarzen: in de beugel blijven hangen.
Ik heb nu de schoenvorm: MH Rimfrost paddock. Sinds ik met schoenen rijd, vind ik
het vreselijk om met laarzen te rijden, je bent het contact met je paard kwijt.
Tenminste, das mijn ervaring he, als recreatie NH'er. :P
De MH laars/schoen is in ieder geval een aanrader. :j

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 13:02

Ik heb ook mountain horse laarzen gehad, maar ik denk dat ik binnen 2 jaar wel 5 keer nieuwe ritsen erin heb laten zetten en ze werden best snel lelijk. Uiteindelijk heb ik ze niet meer aangehad, best zonde.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:10

Ik weet niet of het slim is om winterlaarzen aan te schaffen als je het rijden weer wat wilt gaan oppakken. Van het voorjaar moet je dan weer nieuwe laarzen kopen. Misschien kun je beter eerst jophurs en chaps aanschaffen, maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten! Wat betreft de verkoopster: je moet toch zelf weten waar je meer rond wilt lopen, daar heeft zij niks mee te schaften. De ritsen van mijn MH laarzen blijven heel goed, maar dat is waarschijnlijk maar net hoe je er mee om gaat...

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:11

Ik heb ze jarenlang gehad, echt TOP laarzen. Ze zitten meteen heerlijk (ik had wel het dressuurmodel) en blijven erg goed. Nou ben ik altijd wel heel erg zuinig geweest op mijn laarzen, dus je moet ze ook wel goed onderhouden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:14

Ik vind MH laarzen ook echt fijn en ik heb sinds kort (omdat mijn highriders echt hun beste tijd hebben gehad) de sportive rider gekocht. Erg mooie laars maar niet te 'tuttig'
Ritsen zijn volgens mij wel kwetsbaar bij MH, maar voor weinig geld zet de plaatselijke schoenmaker er zo een nieuwe rits in :j

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:21

Ik heb nu bijna 3 jaar de ice high rider thermolaars en ze zien er nog super uit, ook nog geen problemen met de ritsen gehad.
En sinds mei dit jaar heb ik ook de Supreme High Rider en ook daar ben ik tot nog toe zeer tevreden mee.

En wat de verkoopster betreft...lekker laten kletsen. Gaat er om dat jij het leuk vind en lekker vind zitten :)

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:23

Mijn mountain horse (rimfrost) laarzen gaan nu hu 4e! winter in, moet nog makkelijk een jaartje gaan, ja ik mest er ook de stal mee uit hoor

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:29

Ik heb de Rimfrost thermolaarzen, de Highrider heb ik gehad en gebruik nu High Caliber laarzen van MH. Zijn prima laarzen met goede pasvorm en nooit een blaar of iets gekregen. Blijven ook netjes. Alleen vraag ik me af of het handig is om meteen thermolaarzen te gaan kopen?

workorange

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:44

Niks aantrekken van de verkoopster!

Jemila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:01

Inderdaad niks van aantrekken. Omdat de laarzen uit de mode zijn moet je ze maar niet kopen? Wat een onzin zeg. Ik heb leren laarzen uit het jaar nul, en ze rijden prima, zitten heerlijk en zien er top uit!

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:11

ik heb ze al 4 jaar.... persoonlijk vind ik dat het nu tijd wordt om nieuwe te halen want ze zijn wat te kort. Ook vind ik ze niet zo n heel mooi design hebben (hangt wel van het model af). ben meer van de smallere hogere laars.. Maar ze zitten heerlijk! rij nu gewoon tijdens trainingen ermee en je hoeft ze bijna niet soepel te lopen. de rits heb ik wel een aantal keren moeten vervangen.

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:15

hellega schreef:
Heeft iemand deze laarzen? Ik wil ze wel aanschaffen, maar wil weten hoe de kwaliteit is en of ze goed en lekker zitten.

Ik ben na jarenlang gestopt te zijn met rijden de draad weer aan het oppakken. Nu wilde ik deze laarzen aanschaffen (Mountain Horse Ice High Rider Tall Winter Boots, is maat 38 daadwerkelijk maat 38?) maar de verkoopster in de winkel vertelde me dat helemaal 'uit' zijn, en mn nieuwe paarse rijbroek ook! Nou ja!
Sowieso gaat het om het comfort vind ik en ja, natuurlijk wil je niet als pipo op je paard zitten, maar toch.
Iemand laarzen-tips? Andere tips ook welkom!!

Dank

Grtz Helga

haha, ik zit altijd als pipo op mijn paard.... rij endurance :+
mountain horse laarzen zijn super!! denk dat ik inmiddels wel 6 paar heb versleten. alleen, de ritsen gingen in het verleden steeds stuk. dat was toen ze nog middenachter zaten en niet tot heel laag doorgingen. inmiddels is er iets aan veranderd waardoor het beter schijn te gaan.
ik heb gekomen voor rijschoenen en lekker dikke sokken.... ja heeeel pipo!