Laarzen, lastige maat.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Laarzen, lastige maat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 20:14

Ik ben vandaag wezen kijken voor (leren)laarzen. Maar niks paste. Zelfs rubberen was wel iets mee! Mijn laarzen van nu zijn kapot (kan nog wel, maar zijn 'gescheurd') en dus aan vervanging toe. Vorige week mij kuitmaat opgemeten (32) en laarzen besteld etc. Nou vandaag binnen paste niet. Nog is gemeten, nu was het 31! (Dus eerste keer denk ik verkeerd gegaan ofso, want had het nu zelf gezien).

Mijn voetmaat is 40/41. Normaal meestal 40 maar in paardrijlaarzen altijd 41 (dus als je iets weet kijk dan voor 41 :P ).
Mijn kuitmaat is dus 31. Verder moet de laars ook redelijk lang zijn aangezien ze anders altijd 10 cm te kort zijn.
Ik heb nu de keuze uit weer dure, rubberen laarzen (aangezien mijn lastige maat). Of op maat gemaakte leren rijlaarzen (een simpel model zou voor mij op 300 á 400 euro uitkomen).
Nu had ik gewoon een soort van rubberen laarzen bedacht maar die ook zon boog als leer ofso hebben (bestaan die ? ).

Maar iig, als je iets weet zet het dan hier neer, want ik weet het nu ff niet wat ik zou moeten kiezen. Leer is mooi, maar wel veel onderhoud.

Dorus

Re: Laarzen, lastige maat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:22

Je hebt dus een smalle kuitmaat in combinatie met een lang onderbeen en een wat grotere voet? Als ik kijk naar mijn (brede) kuitmaat 41/42 met schoenmaat 38.

Je kuitmaat kan trouwens wel per dag en tijdstip op de dag verschillen. Ik heb mijn laarzen bewust op een warme zomerdag aan het eind van de dag na veel lopen op laten meten omdat ze dan dikker zijn.

Er zijn merken (ik weet zo even niet welke), welke voor niet al te veel geld de laars op maat maken. Misschien is dat een optie. Ik zou in jou geval iig niet voor dure rubbere laarzen gaan, als je een hoop geld uit moet geven dan kan je dat beter aan iets duurzaams doen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:23

Lipica's. :D

Je kan echt kiezen wat je wil en de prijs is echt geweldig voor maatwerk! 8-)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:24

Dat waren ze inderdaad :D
Ik moest en zou Petries hebben en kwam met mijn half-maat denk ik twee keer zo duur uit als de (standaard)maatlaarzen van Lipica.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:25

Chaps misschien?
Die heb je in verschillende kuitmaten en lengtes

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:27

Ja, inderdaad.
Ik had precies hetzelfde.
2 keer speciaal mijn maat moeten bestellen bij Petrie, kwamen ze na een maand of wat binnen, pasten ze weer niet. >;)
Dus toen ben ik maar gaan zoeken naar betaalbaar maatwerk en toen kwam ik bij Lipica uit. :j
Ik heb nu precies de laars zoals ik hem wil hebben. Ik heb het rustig gehouden en mijn rits middenvoor gedaan, maar je kan ook krokoleer, lak enzovoorts enzovoorts voor maar een paar tientjes meer. :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:28

corientjuhh schreef:
Chaps misschien?
Die heb je in verschillende kuitmaten en lengtes

Vaak als je bij leren laarzen niets passend krijgt, hou je datzelfde probleem bij chaps. :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:29

Nou dat had ik dus niet
Had juist altijd te dikke kuiten voor laarzen, kwam er moeilijk in
Overgegaan op chaps en nu geen problemen meer

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:30

Dat heb ik bij gewone goedkope chaps, maar die zijn me altijd nog te kort.
Bij leren chaps heb ik met geen mogelijkheid goede chaps kunnen vinden.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 20:54

En waar kan je die laarzen (lipica's) bestellen oid ? :D En wat is ong de prijs ? Chaps vind ik niks :o.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:56

Falona schreef:
Dat waren ze inderdaad :D
Ik moest en zou Petries hebben en kwam met mijn half-maat denk ik twee keer zo duur uit als de (standaard)maatlaarzen van Lipica.

Dat komt me zo bekend voor! Zelfde verhaal, kleine voetjes, bredere kuiten. Ik heb destijds ook Petries op maat laten maken via Van Huet,
ik had beter z'n huismerk genomen :D

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:46

[HK] Lipica laarzen[Deel 2]stel hier je vragen, deel je ervaring!

Onderin de eerste post staan de prijzen. Maar als jij een speciaale kleur leer wil zoals bijv kroko of knal roze moet je bijbetalen. Ook als je imitiale er in wil laten zetten moet je meer betalen en voor sporenbandjes moet je meer betalen. Je moet het wel heel gek maken wil je boven de 300 euro uitkomen! :)