Missoula nut/Virginia rose

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Missoula nut/Virginia rose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 19:59

Zijn er mensen die al ervaringen hebben met dit zadel? Buiten de paar test topics die er zijn geweest hoor of lees ik er niets meer over. Jammer, want ik was wel benieuwd!

DubbelFun

Re: Missoula nut/Virginia rose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:30

Buiten een paar testritjes (die bij mij ook niet positief waren qua pasvorm) kan ik je ook niet verder helpen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:25

Ik volg het ook even, ben benieuwd of er inmiddeld al meer mensen het zadel hebben getest.
Ik heb hem wel afgelopen zondag in t echt gezien. Het was wel goed te zien waar het prijsverschil zit, hij is echt erg mooi afgewerkt en het zag er allemaal heel stevig en degelijk uit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:18

En juist met dat prijsverschil vraag ik me af of er wel echt een markt voor is ??
Hij komt nu tenslotte wel dicht in de buurt van bijv. een Bob Marshall zeker met de goedkopere dollar Lachen

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:31

zijn er inmiddels al meer ervaringen met dit zadel? Ik hoor er weinig over.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:53

Ik vind de gelezen testen hier op bokt niet heel positief, bijvoorbeeld de ligging van het zadel tegenover de singelophanging, dit is een enkel voorbeeld.

Misschien zou je nelleke hier op bokt eens kunnen vragen, zij heeft de missoula voor haar haflinger Rowan gekocht, wie weet heeft zij inmiddels al wat meer te vertellen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:11

Vanwege de prijs is er ook niet zoveel vraag naar , het is jammer dat de klanten die me er wel heel enthousiast over mailen , net niet op Bokt reageren of niet zo duidelijk aanwezig zijn.... Ik heb van een aantal van die klanten al een soort "troostende" reacties gehad op de topics op Bokt , dat zij het gelezen hebben en zij WEL tevreden zijn Tong uitsteken

Dat is dan wel weer lief Haha!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:30

hmmm dat is inderdaad jammer pmarena. heb Nelleke inmiddels via PB gesproken en is ook positief allen het is iets te lang voor haar pony.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:50

Ja dat het Zadel van Nelleke voor Rowan te lang zou zijn was te verwachten.
Het is een behoorlijk zadel in de lengte, overigens is dat helaas vaak het probleem bij westernzadesl.
Wilde zelf ook graag de missoula of de nut uittesten maar aangezien het zadel behoorlijke skirts heeft wist ik fdat het telang zou zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:56

De Rose/Nut is voor een westernzadel niet echt lang, al zit er wel duidelijk verschil in de lengte van een maat 1 en 2 (59 en 65 cm).
Mensen met een maatje meer op een kort gerugde pony hebben dus een nadeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:08

Ik heb het zadel sinds kort in bezit, zijn er vragen kom maar op! ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:29

Nou , er zijn nog niet zoveel mensen met een Nut en Rose , dus ik ben wel benieuw wat je er positief en negatief aan vind ? :)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:34

ik ben ook erg benieuwd want hi staat vrij hoop op mijn verlanglijstje :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:37

Hij komt binnenkort ook in de aanbieding , zadel + fenders + beugels + pad + inlages + hoofdstelletje + verzending voor 999 euro :j

Dit om hem een verkoop-boost te geven zodat er meer positieve ervaringen loskomen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:51

Ohh wat gaaf zeg, ik hoop dat we tegen die tijd een tweede paard hier hebben staan, dat zou wel heel goed uitkomen :D

pmarena, hihi, je had eerst precies 12345 berichten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:47

Nou het zadel bevalt mij goed, het zit heerlijk.
Wat minder is dat ik toch wel wat scheve haartjes ontdek leg ik het zadel niet helemaal superperfect op de rug.
Er zitten leuke details in het zadelvoor de singel en het heeft een verwisselbare pommel, wat heel handig is en de dikte van de inlagens in de pad die je kan verwisselen. Verder reageert mn paardje die overigens dressuur-geschoold is super op dit zadel, ze is veel allerter, loopt heerlijk vrij onder mij en ik zit als een huis.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:26

Kijk , dat is fijn om te horen +:)+

Ik heb dat probleem trouwens zelf ook , als ik het zadel niet precies goed op de rug leg bij het opzadelen , dan gaat het iets schuiven tijdens het rijden.

Soms wil je gewoon even een snel ritje maken , gooi je het zadel erop en vertrekt.

Maar dat wordt dan keihard afgestraft want dan gaat het schuiven , waardoor je er alsnog af moet en hem netjes neer moet leggen , ben je uiteindelijk nog veel meer tijd kwijt en je hebt ook nog wat ergernis erbovenop :+

Maar eigenlijk vind ik het wel goed , want het dwingt je tenminste om echt netjes op te zadelen en dat komt het comfort voor het paard wel ten goede.

Als je dan gewoon even dat minuutje de tijd neemt om netjes op te zadelen ligt hij ook de hele rit als een huis , bij mij althans :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:28

heb jij het zadel; ook dan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:02

Ik heb er een paar keer mee gereden , maar m'n pootjes zijn te kort voor de fenders ;)

Bij de Nut had ik dat schuiven bij niet goed opzadelen net zoals bij m'n Cheyenne , heel apart , omdat hij anders wel gewoon muurvast ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:50

zijn er meerdere met ervaring met dit zadel? jammer dat de bak
nu bevroren is, zo kan ik niet rijden;)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:03

pmarena schreef:
Hij komt binnenkort ook in de aanbieding , zadel + fenders + beugels + pad + inlages + hoofdstelletje + verzending voor 999 euro :j

Dit om hem een verkoop-boost te geven zodat er meer positieve ervaringen loskomen :)

o jee!!! dat wordt sparen en dat terwijl ik nu us USA zit en daar altijd een aanval van koopziekte krijg :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:27

Beetje late reactie maar ik heb de Nut en vind het een fijn zadel. De singel zit bij mijn paard op de goede plek, voorheen met andere zadels juist erg dicht in zn oksel. Ook heeft mijn paard een korte rug maar de lengte van het zadel (maat 1) is O.K op hem. Hij heeft zelfs minder last van kale plekken achter onder het zadel deze winter wat voorheen ook altijd een probleem was bij hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:30

Ik heb zelf ook geen problemen met de singel, vind hem superhandig te verstellen aan beide kanten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:49

wel is de singelstoot heel erg overdreven lang en is er maar 1 gat inplaats van drie zoals ik gewend ben van mn dressuurzadel. Ik moet hem wel drie keer eromheen wikkelen wil ik niet met een lint aan het rijden zijn. En stel hij springt los was niet geheel onmogelijk is met maar 1 gat en 1 haakje dan heb je een probleem want het zadel vliegt niet 123 af met omdat die singelstoot drie keer om de singel gewikkelt zit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:50

Tja , dat is nu eenmaal een western-rigging , dat werkt altijd zo...dat lange uiteinde van die tie-strap kun je trouwens door de houder aan de voorkant halen he , dan heb je er ook geen last van :)