Peesbeschermers en strijklappen of bandages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xQuinta

Peesbeschermers en strijklappen of bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 17:45

Heey,

Ik heb vandaag mijn dekje besteld: HH Elite in de kleur Celery Green. Vork
Nu wil ik er peesbeschermers en strijklappen of bandages bij.
Wat gebruiken jullie het meeste en wat is het handigste: peesbeschermers en strijklappen of bandages? En welke kan ik het beste nemen die van HH of van een ander merk (laat me dan even een afbeelding of site zien)

*Niet te duur natuurlijk Tong uitsteken

xx -Anneloes

Coconut

Re: Peesbeschermers en strijklappen of bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:48

Geen een van beide, maar als ik zou moeten kiezen zou ik de peesbeschermers nemen. Daar kan toch nog wat lucht bij. Bij bandages is dit niet het geval, waardoor de pezen erg warm kunnen worden.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:51

je moet altijd met beenbescherming rijden; echter zijn bandages niet heel goed en absoluut niet geschikt om ze elke dag te gebruiken; ik zou dus de set peesbeschermers en strijkklappen erbij nemen

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:53

tamaramt schreef:
je moet altijd met beenbescherming rijden

Wat hebben mijn paarden het slecht,die rij ik regelmatig zonder BB.
Enne je moet niks. Haha!
Als ze wel wat om hebben dan zijn het gewone peesbeschermers met strijklappen,ook omdat die handiger zijn,eenvoudiger schoon te houden etc.

xQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 17:54

@ Tamaramt: Dat dacht ik al *het is ook het duurste* maar ik denk dat het langer mee gaat en schoner blijft.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:55

Een paard altijd met bescherming rijden? Echt de grootste bull oliebol die ik ook heb gehoord.

Mijne heeft alleen springschoenen om.

Misschien kun je de Harry's Horse peesbeschermers nemen met van die luchtgaatjes erin...even opzoeken Knipoog

Afbeelding

je kunt ze bij Libella zo bestellen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Coconut op 12-07-08 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:55

tamaramt schreef:
je moet altijd met beenbescherming rijden

Waarom dat dan? Ik rij het liefste zonder, maar als het echt nodig is, dan het liefste met peesbeschermers en/of strijklappen, omdat die het been beter beschermen en ademt beter.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:56

Peesjes/strijkjes voor het gemak en is beter en sterker qua bescherming. Knipoog

Bandages kunnen ook, maar als je niet weet hoe je ze goed om moet doen, richt je er juist schade mee aan ipv de benen te beschermen.

@Tamrant, dat slaat echt nergens op.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 12-07-08 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:56

Als je paard sterke pezen heeft, en niet strijkt met zijn kogels, dan vind ik niet dat je been bescherming hoeft. Maar als je graag set wil, zou ik voor pees&kogelbeschermers gaan Ja

xQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 17:56

Ik rijd ook bijna altijd zonder ...
Al is het misschien wel wat veiliger.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:57

xQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 17:57

Ze strijkt wel vaak ... soms wel soms niet maar ik reed hiervoor ook altijd al zonder beenbescherming. Misschien koop ik er later wel wat Knipoog

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:58

Ik kies ook voor peesbeschermers..redenen zijn al gegeven. Ik vind bandages ook niet echt makkelijk in gebruiken niet echt nuttig... Haha!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:58

als ze vaak strijkt kun je beter strijklappen om doen Knipoog Straks haalt ze misschien een keer heel dr been open achter.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:59

Sluit me aan bij _Skess_

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:33

ik vind dat je altijd met beenbescherming moet rijden aangezien ik al heel veel mis heb zien gaan
ik rijd inmiddels ruim 20 jaar en zal een kleine opsomming doen van de dingen die ik gezien een meegemaakt heb doordat er niet met beenbescherming werd gereden;

paard struikelt in de bak(kan iedereen gebeuren natuurlijk) en klapt met zijn achterbeen voor tegen zijn pees; gevolg zware peesblessure; paard staat al ruim half jaar stil

paard slaat ander paard ; ene paard steigert en andere slaat achteruit; toevallig raakt het slaande paard het steigerende paard op de pees; gevolg zware peesblessure

paard wordt buitengereden en stapt over kleine tak en struikelt; achterbeen komt tegen het voorbeen tegen de pees; zware peesblessure; paard herstelt niet meer en word na half jaar afgemaakt omdat het niet meer kan lopen van de pijn

mijn paard gooide mij er af met buiten rijden; ging in volle rengalop naar huis, bleef met zijn voorbeen achter klein paaltje hangen op een fietspad; gelukkig had ik dus wel peesbeschermers om; mijn paard had een flinke en diepe wond boven de peesbeschermers en de peesbeschemers waren behoorlijk beschadigd; dierenarts erbij; conclusie van de dierenarts maar goed dat je peesbeschermers om hebt gedaan; zonioet dan was de hele pees kapot en had je het paard waarschijnlijk af moeten laten maken

dit is slechts een kleine greep uit al die ervaringen die ik heb opgedaan
ieder zijn eigen mening en niks moet natuurlijk

maar ik zeg altijd; rijd alsjeblieft met beenbescherming; je kunt er veel ellende mee voorkomen en vooral peesbeschermers kunnen geen enkel kwaa'd
bandages wel; deze moet je daarom ook niet te vaak gebruiken

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:35

Maar dan zou je je paard ook al niet meer zonder bescherming in de wei kunnen zetten, want daar kan hij ook struikelen of een trap krijgen of vallen... Ongelukjes kunnen gebeuren.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:36

Ongelukjes zitten in een kleine hoek, moet het paard nou zn hele leven lang dag en nacht met de meeste bescherming omstaan?

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:39

Als je echt een reden hebt, omdat ze vaak strijkt ofzo, ja dan bescherming maar anders.. Met springen, maar als er verder niks met je paard is, doe ik ze geen bescherming om..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:42

ik doe mijn paard zelf geen bescherming om in de wei; ik ken wel heel veel mensen die dat wel doen maar dan praat ik over paarden met een waarde met een hoog begincijfer en eindigend op 4 nullen dus dat is wel begrijpelijk dat zij zo min mogelijk risico willen lopen
in de wei kunnen er inderdaad ook ongelukjes gebeuren maar let wel; paarden zijn niet dom ze weten heel goed dat als het bv. glas is op de wei dat ze niet moeten gaan rennen of iets dergelijks terwijl wij de paarden als wij ze rijden dwingen om bepaalde oefeningen te doen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:43

tamaramt schreef:
ik doe mijn paard zelf geen bescherming om in de wei; ik ken wel heel veel mensen die dat wel doen maar dan praat ik over paarden met een waarde met een hoog begincijfer en eindigend op 4 nullen dus dat is wel begrijpelijk dat zij zo min mogelijk risico willen lopen
in de wei kunnen er inderdaad ook ongelukjes gebeuren maar let wel; paarden zijn niet dom ze weten heel goed dat als het bv. glas is op de wei dat ze niet moeten gaan rennen of iets dergelijks terwijl wij de paarden als wij ze rijden dwingen om bepaalde oefeningen te doen

glas moet natuurlijk glad zijn; foutje sorry

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:13

Ik rijd zelf bijna altijd met bescherming ( peesbeschermers en strijklappen ) omdat mijn paard met zn benen tegen elkaar komt.. en hij zakt nog wel eens door zn benen heen ofso en dn heb ik liever dat hijbescherming om heeft.. zelf vindn ik dat je buiten bijna altijd wel bescherming om moet doen ( kan doen Tong uitsteken ) en ook tijdens springen.. maar als je paard verder nergens last van heeft.. waarom dn wel?? Ja het is altijd veiliger je weet maar nooit..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:10

Als je ze echt nodig hebt, zou ik voor peesjes en strijklappen gaan. Bieden veel meer bescherming, en je hebt ze véél sneller om en af.

Mentbart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:47

Ik gebruik het meest strijklappen, heel handig en makkelijk schoon te houden!

xQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 20:59

Maartje_M schreef:
Maar dan zou je je paard ook al niet meer zonder bescherming in de wei kunnen zetten, want daar kan hij ook struikelen of een trap krijgen of vallen... Ongelukjes kunnen gebeuren.

Klopt maar ik denk dat je zoveel mogelijk het moet proberen om ze te voorkomen