Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
EngeltjeS schreef:Heb je les? zoja, wat zegt je instructeur hoe je het moet oplossen dan?
EngeltjeS schreef:vragen om een andere optie
Citaat:Ik heb een goedkopere versie van het myler bit lvl 1, namelijk een billy allen. Je heb zoveel verschillende bitten van myler, van welk bit wil je precies info?
Mijn pony verdraagt geen gebroken bitjes, maar dit vind hij heerlijk, het is ook gemaakt van sweet iron zodat hij er lekker op gaat sabbelen. Ik rijd hem er momenteel ook mee in, en moet zeggen dat het zalig gaat!. het is een een recht bitje , met een rolletje in het midden, de 2kanten bewegen individueel van elkaar, dus als je met 1 kant "bezig"bent ligt de andere kant stil in de mond.
Het rolletje zorgt er voor dat ze gestimuleerd worden om met het bit te spelen en makkelijker nageefelijk gaan lopen.
PinkyBubble schreef:Citaat:Het rolletje zorgt er voor dat ze gestimuleerd worden om met het bit te spelen en makkelijker nageefelijk gaan lopen.

ikenindi schreef:dat een paard hard in de mond is ligt meer aan de ruiter. ken je het principe van 4 fases met druk geven? dat zou je hetzelfde kunnen doen met het bit in. eerst zagjes druk geven, dan steeds iets harder, en zodra hij reageert los laten. dan wordt ie als t goed is vanzelf sneller met zijn reactie. je kan er wel steeds een scherper bit in hangen, maar hij zal steeds harder worden in zijn mond...
xSpet_Sylx schreef:Citaat:Het rolletje zorgt er voor dat ze gestimuleerd worden om met het bit te spelen en makkelijker nageefelijk gaan lopen.
maar zijn ze dan ook wat makkelijker in hun mond?
zoals er al eerder gezegt is, ligt een harde paardenmond geheel aan de ruiter, Dus word eens plaats van wat harder, wat zachter, je zal zien dat ze zelf dan ook toe gaat geven. Mensen gaan alleen maar harder lope trekken omdat hun paard "hard in de mond is"maar zo maak je hem juist harder, Messchien ooit aan gedacht dat het paard niet echt hard in haar mond is maar het gewoon doet als verzet? (spreekt uit ervaring met verzorgpaard) Met mijn eigen paard beni k gelijk met myler begonnen, en hij is nog even zacht als voor ik begon in zijn mond, gewoonwego mdat ik ook zacht in mijn handen ben, Dat ze gaan wennen aan het bit en het maar "eventjes"werkt vind ikzelf onzin, he is echt maar net hoe jij zelf er mee omgaat.
33Bonita33 schreef:misschien dat het idd aan je zadel ligt..
hij was zonderzadel toen ook niet zo hard toch?
zoals je pas zag:p met die stang dee die het zo! ik denk dat het gewoon wat streekjes zijn om de baas over mij te kunne spelen.Citaat:nou ik denk niet dat het aan het zadel ligtzoals je pas zag:p met die stang dee die het zo! ik denk dat het gewoon wat streekjes zijn om de baas over mij te kunne spelen.
xx

ik zal het nemen!!