Quicksetting wie gebruikt het/ heeft het ooit gebruikt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dyyy

Quicksetting wie gebruikt het/ heeft het ooit gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 11:43

femskie

Re: Quicksetting wie gebruikt het/ heeft het ooit gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:24

Ik heb ze een keertje gebruikt. Dat was twee jaar geleden geloof ik. Het is op zich een heel handig idee: je hebt (per ongeluk) nog "gewone" ijzers onder en hebt een wedstrijd op gras. Dan zet je gewoon die dingen eronder! Maar ik had direct na de wedstrijd wel een los ijzer en of dat nu door die quicksettings kwam of niet..daar ben ik nog niet achter.

Persoonlijk heb ik het idee dat gewone "proppen" handiger zijn en je ijzer niet zo snel los wrikken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:25

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-04-08 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link aanklikbaar gemaakt tegen uitrekken pagina.

didigirl_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:40

ik zag de advertentie ook, en 10 mei heb ik waarschijnlijk wedstrijd. En dat is op gras. Alleen heb ik geen kalkoengaten in me hoefijzers. Dus ik denk dat ik ze ga bestellen, het lijkt me wel een uitkomst. Vorig jaar heb ik van iemand anders oude quicksetting geleend. En dat ging prima!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:58

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:15

Ik heb de oude nog, die moet je met twee inbus-boutjes klemvast op het ijzer draaien. (de boutjes zitten dan aan de binnenkant. Omdat ik ze eigenlijk maar 3x per jaar nodig heb vind ik kalkoengaten onzin. Ik heb net even naar de nieuwe Quicksettings gekeken, zien er mooi uit. De kalkoen er in draaien maakt dat de setting ook meteen vast om het ijzer klemt. De oude bevallen mij prima, super grip met die dingen.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 09:06

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 07:30

Ik heb de oude quicksettings wel gebruikt maar ik vond het ondingen. Je draait je ijzer ermee van de hoef af...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 07:33

Ik twijfel ook nog. Heb vorig jaar gezien dat mensen ze verloren of hun complete ijzer verloren. Dat is toch minder fijn, maar dat kan ook omdat ze niet goed vast gezet waren. Ik kies dit jaar toch voor ijzers met stiftgaten.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:15

Het ijzer er af draaien met die settings, dat is me nog nooit gelukt. Als de imbusboutjes onder het ijzer komen (dus eigenlijk tussen het ijzer en de hoefzool), dan kan ik me voorstellen dat je de ijzers kan loswrikken. Maar die boutjes horen aan de zijkant tegen het ijzer te worden geschroefd. Met de nieuwe generatie Quicksettings zul je dat probleem trouwens niet meer hebben, die zitten heel anders om het ijzer geklemd.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:28

Ik wil dit ook wel even volgen, heb op dit moment gewoon stiftgaten, maar je weet maar nooit Knipoog

Pommepidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:37

Ik volg dit ook even Clown

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:14

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:18

Op de site staat dat ze pas weer vanaf 10 mei leverbaar zijn, wegens een produktiefout. Ik ben er verder wel benieuwd naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:47

Ik heb de oude soort enige jaren geleden gebruikt.
Standaard zat na gebruik 1 of 2 ijzers los, verloor er regelematig 1 en was niet handiger aan te brengen dan normale stiften. Daarbij vind ik ze behoorlijk prijzig.

Ik gebruik het liefst gewoon normale stiften.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:03

Ik vindt die quicksettings ondingen, ze zijn duur en je verliest ze veel sneller. Doe mij ook maar gewone stiften.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:11

Ik heb toen ik een ongeluk heb gehad met mijn pony op gras schroefgaten in de ijzers laten zetten, toen de hoefsmid het vergeten was en ik toch wedstrijd had, heb ik van een kennisje quicksettings geleend. Die dingen zijn ideaal voor wanneer je toch onverwacht het gras op moet, en je geen schroefgaten hebt. Ijzers zijn altijd netjes vast blijven zitten en ik ben ze nooit verloren. Tegenwoordig zet de hoefsmid automatisch schroefgaten in mijn ijzers, dus heb ik ze niet meer nodig, maar voor mij was het toen echt een uitkomst!