wie helpt? pagony eczema...hoe aan doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

wie helpt? pagony eczema...hoe aan doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 20:20

nou moet het er zo uit te komen zien:

Afbeelding

maar hoe krijg je dat voor elkaar??? ik heb hem 2ehands gekocht, maar wel nieuwstaat. nu wilde ik hem vandaag samen met dorine even passen. nu moet je volgens ons eerst het hoofd door de hals doen (dat is 1 geheel) maar dat past niet??? oke, ik weet het, indi heeft een lompe kop, maar dat moet toch passen???

wat doen we fout? of past hij echt niet bij paarden met groot hoofd? ik heb maat 195... is toch voor paarden, dus moet toch passen???

de hals zit aan de rest vast...

joyce83

Re: eczeemdeken pagony eczema

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:22

idd gewoon doorduwen. Bovenaan de hals zit elastiek dus het zou gewoon moeten kunnen.

ikenindi

Re: wie helpt? pagony eczema...hoe aan doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 20:24

ja, maar de hals zelf is te nauw voor haar hele hjoofd? ze heeft eeen behorlijk hoofd er op zitten met groffe kaak, maar om dat nou door te moeten douwen... volgens mij past dat niet eens. indi bleef braaf staan, maar liet wel merken het niet bepaald prettig te vinden. toen zijn we maar gestopt...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 20:25

we hadden trouwens ook 2 kleine dingetjes aan de voorkant zitten waarvan we ook niet snapten waarvoor het was. zijn die om voor de borst langs te doen?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:26

Je kan de hals het beste een beetje oprollen zoals wanneer je een panty aan zou trekken, en dan inderdaad gewoon even doortrekken, kaken zijn breed. Die kleine dingetjes hoef je niks mee te doen, daar kan je het stuk om de schouders/borst iets groter of kleiner mee maken.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 20:28

we hadden hem al opgerold... kan t dat hij gewoon niet over haar hoofd heen past? dit is toch zielig om steeds aan en uit te trekken anders???

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:29

het moet kunnen passen over dr hoofd heen omdat er rek in zit

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:32

Als het deel van de hals dat achter de oren komt te zitten te wijd zou zijn, dan zakt de deken over haar hoofd, dat moet niet. Daarom is ie zo smal, maar door het elastiek krijg je hem over het algemeen wel aan. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand hem heeft teruggebracht omdat dat deel te klein was. Maar dat kan natuurlijk best. Ik moet ook bij mijn IJslander wel even trekken om hem aan te doen, maar Jónas weet inmiddels hoe het moet en doet zijn hoofd naar beneden zodat ik meer kracht kan zetten. Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:54

bij ap is het ook proppen hoor,die past er maar net door met zijn hoofd Knipoog

is wel lachen,want dat moet ik echt met geweld die elastiek over zijn hoofd wurmen..inmiddels trekt hij vrolijk zijn hoofd aan de andere kant mee Tong uitsteken

als hij niet past moet je een grotere gaan kopen denk ik?
of het elastiek een stuk wijder laten maken zodat het wel past

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:53

Ja hier bij ons was het ook even wennen. Maar zodra ze door hebben hoe het moet dan komen ze met grof geweld dat het niet snel genoeg voor ze gaat. Moet wel zeggen dat ik een heel makkelijk paard heb. Laat door mij in elk geval alles op zich leggen.

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:03

Hier gaat het ook wat stroef, maar het moet ook goed blijven zitten.
Bedoel je met die twee dingetjes< een soort sluiting met rek eraan dat bij de borst hangt?
Zo ja dat is om aan de buikflap te bevestigen.
succes ermee

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:10

Ja voor die deken moet je een cursus volgen Knipoog

Ik leg hem zelf altijd eerst op de grond, zodat hij niet binnenste buiten zit en dat ik de voor en achterkant juist heb. Dan is het inderdaad een kwestie van over het hoofd wurmen en doortrekken (daarom is het wel van belang dat je hem niet binnenste buiten hebt, dan kan je weer opnieuw beginnen). Vervolgens kan je met de twee losse dingetjes aan de voorkant de buikflap vast maken (ziet er een beetje uit alsof de borst van het paard een tanga string aan heeft als je er recht tegen aan kijkt en als de deken niet recht zit is vaak ook de sluiting onvindbaar).

Vervolgens de buikflappen vast zien te maken. Sjor wel het hals gedeelte dicht naar de oren toe, anders zakt het nekgedeelte snel af. Bij die van mijn vriendin zit er ook nog een klittenband dingetje aan het nekgedeelte om het vast te maken aan het halster, zodat het nekgedeelte zeker niet kan afzakken.

Succes ook met uittrekken als je het ding aan hebt Haha!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:26

Ik zit ook altijd te rommelen, eer dat ik het hoofd van mijn welsh erdoor heb, maar pak het nu anders aan...hou de deken aan mijn kant, ga met mijn ene hand van achter naar voren (naar het gat van het hoofd) en hou met de andere hand de opening open, en dan sjorren...als de deken (zoals steeds) blijft hangen over haar ogen,trek ik hem met 2 handen over haar hoofd heen, daarna leg ik de deken over haar rug en maak de bilsluitingen vast, en dan het andere rottige moment...het buikstuk..maar ik pak de bovenkant vast en trek snel aan de ondersingel, gaat meestal goed. (vooral als mijn pony eind van de zomer dikker is geworden door het gras, rekt het elastiek uit Haha!
Uittrekken van de deken vind ik altijd minder, mijn pony is dan erg statische. Maar met het hoofd gedeelte, trekt ze zelf mee haar hoofd eruit, erg handig.
Succes met de deken, en je zal zien, na een paar keer oefenen, gaat het je steeds beter af.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:39

Oke ik ben dus niet de enige waar de deken statisch is bij het uittrekken. Krijg dan altijd een blik van 'moest dat nou?'

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:17

ja dat statische is vreselijk he?
ik maak mijn handen meestal even nat dan merk je er niks van Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 11:00

hmz, dat binnenstebuiten komt me bekend voor;)

vraagje wat ik mij dan nu afvraag he... hoe vaak per week doen jullie hem aan en uit?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:12

als ik ging rijden deed ik hem natuurlijk af bij ap..en anders niet

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:43

Wij hebben er ook 1... Pony in kwestie trekt zelf zijn hoofd erin en eruit, heel makkelijk. Het gaat wel stroef maar anders zakt de hals af.
Die 2 kleine dingetjes aan de voorkant?! Zijn dat niet de klipjes voor de flap tussen de voorbenen door?
En de pony in kwestie stond afgelopen jaar 's nachts op stal dus dan ging de deken af. Verder gewoon de hele dag op, dag en nacht als ze buiten lopen. Alleen met poetsen/rijden e.d. af.

kenyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:45

Uitleg met plaatjes (is wel in het engels)
http://www.ijslandershop.nl/upload/Boett%20manual%20(2).pdf

Ik heb een exceemdeken van Molenberg (ofzoiets) voor mijn pony. Gaat in het begin idd stroef, maar ze raken er op de duur aan gewend. Mijn pony helpt nu door zijn hoofd er in te steken of achteruit te lopen Tong uitsteken

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:09

Waarschijnlijk heb je bij de hals op de elastiek een zwarte gesp waar een touwtje door heen gaat die kan je aansnoeren of juist losser maken (ik hoop dat je het snapt) Als hij op het lost nog niet over het hoofd wil en het elastiek helemaal is uitgerekt denk ik niet dat de deken past.
Als hij dus wel past gewoon oprollen over het hoofd heen doen en weer uitrollen, ook doe ik meestal de rug van de deken onder zodat je de hals sneller over het hoofd krijgt dan draai je de deken en maak je alle gespen vast! ( ik hoop dat je snapt wat ik bedoel!)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:13

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:55

ankem: hier staat precies beschreven wat ik idd wou vermelden! Maar dan in een duidelijkere taal. Bloos

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:50

HAR-->SV

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 14:24

sorry, ik dacht dat het wel bij harnachement hoorde;)

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:36

Is het inmiddels gelukt?
Mijn tink had (als ik zo naar jouw Indi kijk) een bredere kaak en die pastte er ook door.
Misschien inderdaad de gespjes van het elastiek losser maken.
Veel succes, mijn tink had veel baat bij de deken, ging er op een gegeven moment gewoon voor klaarstaan wanneer ik ermee aankwam.