[HAR]ervaring met baseline start dressuurzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[HAR]ervaring met baseline start dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:06

ik sta op het punt om een baseline start dressuurzadeltje te kopen. omdat dit zadel geen diepe zit heeft, maar toch stevig. en opvulbare kussens heeft.
nu vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn met dit zadel.

ik ga het zadel wel tweedehands kopen, omdat ik geen geld heb voor een geheel nieuw zadel. en aangezien mijn huidige zadel niet past, wil ik zo spoedig mogelijk een ander zadel hebben. aangezien het behoud van de rug van je pony heel belangrijk is natuurlijk!

dus bij deze, wat zijn jullie ervaringen?

CiiSau

Re: [HAR]ervaring met baseline start dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:12

erg goed zadel hoor zit ook erg lekker!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:21

koop liever een 2e handse wintec. Ik ben niet zo voor de baseline's (ascot merano uncle tom) Goedkoop is duurkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:24

ik heb pas zelf op een wintec gezeten, bij een vriendin van mij. en voorheen wilde ik inderdaad ook steeds een wintec. maar vond hem persoonlijk erg hard zitten Bloos

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:25

astridjhu schreef:
ik heb pas zelf op een wintec gezeten, bij een vriendin van mij. en voorheen wilde ik inderdaad ook steeds een wintec. maar vond hem persoonlijk erg hard zitten Bloos

Die goedkope troep zit lekker dan ? Ik kan erg goed met wintec over weg maar dat is persoonlijk Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:15

Ezmee schreef:
astridjhu schreef:

Die goedkope troep zit lekker dan ? Ik kan erg goed met wintec over weg maar dat is persoonlijk Knipoog

Nou ja zeg. Iets minder mag ook wel hoor. Je mening over het zadel is wel duidelijk Knipoog

TS, wat is precies je budget? Ik heb ooit een super mooie zwart Stubben dressuurzadeltje gekocht voor iets meer als E300. Als je de tijd neemt om te zoeken kun je vaak goede zadels vinden voor een zachtere prijs. Vaak moeten mensen dat snel vanaf oid. Wel uitkijken dat er niets aan het zadel mankeert e.d

Baseline is inderdaad niet het allerbeste kwaliteit. En je zegt dat je huidge zadel niet past maar er is natuurlijk ook geen garantie dat de Baseline gaat passen he Knipoog Die hebben namelijk ook niet het beste pasvorm.

Ik zou gewoon je tijd nemen om Marktplaats in de gaten te houden voor 2e handse merkzadels. Het is haalbaar en dan ligt er iig iets goed op de rug van je pony.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:23

Skitter schreef:
Nou ja zeg. Iets minder mag ook wel hoor. Je mening over het zadel is wel duidelijk Knipoog
Ik mag mijn mening uitspreken. Ik vindt het troep. Bikkelhard. Het is net geperst karton.
Ik heb alleen maar het beste voor met ruiter en paard. Ik vindt het jammer dat dat niet zo gewaardeerd wordt. Een zadel kan een paard helemaal vast zetten in zijn rug, schouders de hele reutemeteut. Ik heb Fysio erbij moeten halen voor wat meer geld dan een zadel.
Maar weer even ontopic:
Maar om even iets meer te vertelen look here Knipoog Bitch @ [HAR] Zadelmarkt-zadel in stukjes

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:04

ik wilde voor mijn haf ook zo een zadel kopen,
bij divoza werd het me afgeraden omdat ze erg hard zijn de kussens en niet opvulbaar,
daarbij zeiden ze inderdaad ook datde pasvorm niet perfect is.

Dat lijkt me duidelijk als het personeel van de winkel zelf het al afraad, ik zou voor een wintec gaan een 2de hands of een rossner 2de hands. Rossner schijnt heel fijn te zitten en veel mensen zijn er tevreden over

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:09

ik heb een wintec 2000 en die zit fijn en zacht.
nu is hij even weg naar de ruiterwinkel voor een aanpassing,maar ik mis m nu al Knipoog
als leenzadel heb ik een rossner dressuur,ook fijne pasvorm en goed betaalbaar

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:03

Tsja, Baseline valt voor mij in de categorie "zadelmarktzadels" en ik ben er dan ook niet enthousiast over.
Zowel materiaal als ligging op de paardenrug zijn naar mijn mening zwaar bagger. En vooral dat laatste lijkt mij een prima reden om even wat langer te zoeken naar een voor jou betaalbaar zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:28

vorig week zondag, is dat meiske geweest, met dat zadel. ik had voorheen alleen foto's gezien van het zadel, en ik dacht dat het de baseline was. maar toenbleek het een premier zadel te zijn. (niet premiere, maar premier). van vijftienhondert euro nieuw!
en toen las ik achteraf hier de reacties, en was ik toch wel blij met mijn zadel Haha!
heb nu een heeel zacht lekker zadel. hij zit heerlijk. ook totaal neit stug, juist super soepel, ziet er nog als nieuw uit!

hartstikke bedankt voor jullie reacties!

xxFabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:43

heerlijke zadels om mee te rijden. :D