ervaring mattes (bont)singels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

ervaring mattes (bont)singels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 20:11

zijn er hier al mensen die deze singels gebruiken? je hebt ze in diverse modellen, heel veel lengtes en alle kleuren van de regenboog. dat is zowiezo wel leuk, maar het gaat natuurlijk om het effect; bescherming voor de tere paardenhuid.

maar liggen ze wat stabiel of glijden de singels gemakkelijk naar voren? (afhankelijk vorm paard natuurlijk)

Afbeelding

Afbeelding

foto's hipponet.be
Laatst bijgewerkt door Pellie op 01-01-08 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Re: ervaring mattes (bont)singels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:13

dit volg ik even, ziet er fijn uit voor het paard Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 20:16

ja ik heb de onderste besteld, mijn ene tink heeft ondanks dat ik al de zachte neopreen singel van thorowgood gebruik, toch snel de huid achter de benen open. en nu zit het met zijn lange wintervacht weer lastig, dus hoop hem hiermee iets tegemoet te komen Knipoog

en ik moet zeggen dat ik de eerste foto qua singel ligging erg beroerd vindt, maar die uitsparing zal misschien wel uitmaken en vraag ik me ook weer af hoe de drukverdeling komt.
Laatst bijgewerkt door Pellie op 01-01-08 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:18

Ik heb er eentje, maar omdat ik nu pas ben overgeschakeld naar een dressuurzadel, kan ik die van mij (vzh) niet meer gebruiken...

Wel was ik supertevreden over de singel. Paard had geen plekjes meer en de singel lag ook goed vast.

Als mijn paard van mijn huidige dressuursingel ook wondjes krijgt, zal ik zeker terug een Mattes-singel aanschaffen Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 20:20

zou er verschil in mate van stabiliteit zitten, tussen een vzh en dressuursingel? omdat de bevestiging heel anders is? (ongeacht of je nou bont gebruikt of niet?)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:22

Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van, maar ik gok dat de dressuursingels net zo stabiel zijn, aangezien de kwaliteit van Mattes gewoon heel erg goed is.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:23

Ik heb er zelf ook 1 (niet van Mattes hoor maar wel lamsvel) ben er erg tevreden over. Mijn paard geeft ook heel duidelijk aan dat hij voorkeur heeft voor juist díe singel en dat zegt voor mij genoeg.
Die van Mattes zijn erg mooi en kwalitatief erg goed!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:24

Tanja, dat had Falco dus ook. Die had aanvankelijk een beetje singelnijd, maar met deze singel is dat compleet verdwenen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 20:25

oke wat mooi mensen Ja dan moet het met nap ook wel lukken!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:56

Ik houd het ook even in de gaten, heb ook paardjes met dunne huidjes...

Ik merk ook vaak dat ze bont om de singel vaak ook prettiger vinden...

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:42

ik heb er eentje gehad. Ik had hem gekocht maar toen ik hem wilde gebruiken wassie al weer te klein Boos!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:44

Ziet er ok uit. Maar is het niet goedkoper om een bont hoesje voor om je bestaande singel te kopen? Werkt voor mij perfect.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:49

Ir111 schreef:
Ziet er ok uit. Maar is het niet goedkoper om een bont hoesje voor om je bestaande singel te kopen? Werkt voor mij perfect.

Ja, dat heb ik nu ook.
Ik vraag me dus ook af wat de voordelen van een bontsingel zijn, of dat praktischer of prettiger dan een bontje om de singel is...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:50

Het enige wat ik me zo kan bedenken is dat door de vorm in combinatie het bontje het bijzondere is?

Praktischer lijkt het me niet, onhandiger met wassen. En als het bont na een aantal jaar niet goed meer is kun je de hele singel weggooien.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:53

Ik moet wel zeggen dat als ik de wol van HH (merino) vergelijk met die van Mattes, dat die van Mattes me stukken stukken beter lijkt.

Ik vond een hoesje rond de singel sowieso niet mooi, omdat je die bijna alleen maar in de naturel-kleur vindt en die kleur vind ik nu eenmaal afschuwelijk bij een wit paard. Dus ik heb een lichtgrijze singel besteld met anthraciete wol en dat was prachtig Lachen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:56

Heb geen ervaring met de kwaliteit van HH, gebruik een bontje van Christ en dat vind ik super kwaliteit. Hoe het eruit ziet maakt me niet uit eigenlijk, gaat om t effect. Haha!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:58

Ziet er mooi uit. Ik heb nu een gewone lamsvellen singelhoes omdat mn paard door alle huidplooien allerlei wondjes krijgt van het gewone neopreen. Met een singelhoes heb ik hier totaal geen last van maar dit ziet er ook heel mooi uit

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:58

Ik heb een Mattes bontje om m'n singel, naturel bij een schimmel, vind het niet misstaan...
Zou ik zo'n singel kopen, zou die waarschijnlijk ook bruin met naturel worden, of helemaal bruin...

Maar het is inderdaad waar, stel dat het bont slecht wordt door zweet enzo, kun je dan de hele singel weg doen...

Voordeel is het het mooie model vind ik!

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:59

Ik volg dit ook even!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:01

Ik had zoiets van: Ik heb toch iets met wol nodig en als ik dan de keus heb om de kleuren zelf te kiezen, dan doe ik dat Haha! Dat is ook het leuke aan Mattes!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:03

Tieneke schreef:
Ik had zoiets van: Ik heb toch iets met wol nodig en als ik dan de keus heb om de kleuren zelf te kiezen, dan doe ik dat Haha! Dat is ook het leuke aan Mattes!

Ja, gelijk heb je!
en zo kiezen we allemaal onze eigen kleurtjes! Haha!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:04

het is gewoon een bont singel, geen heen en weer geschijf met je bontje. Je stopt hem zo in de was. Hartstikke makkelijk. Kan met elastiek extra rolgespen etc.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 10:23

ik heb vroeger ook eens een tijdje lopen frutten met een losse bont om de singel maar dat is niks voor mij. zeker boven bij de gespen lag het niet zoals het horen moest Boos!

dit zit gewoon vast, kan niet schuiven en met wat beleid gaat dit vast ook jaren mee. ik geef daarbij ook liever om de paar jaar wat meer geld uit aan iets wat goed voor mijn paard is. ik neem aan dat de mattes bont kwaliteit nog altijd even goed is dus slijtage zal best meevallen Ja

die kleuren zijn gewoon erg grappig en heb er meteen een bontje voor mijn eigen kont in bijpassende kleur gedaan. de zitting van het zadel is namelijk erg hard Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:23

Wat Pellie zegt, ik heb ook een losse hoes gehad maar dat ging alle kanten op, zat dan weer wat dubbel en bij de gespen idd niet fijn. Ik ben daardoor overgestapt op een vaste bont singel en ik ben blij dat ik dat heb gedaan Knipoog
Als over een paar jaar de wol versleten is, vind ik het niet erg om een nieuwe te moeten kopen hoor, een "gewone" singel verving ik al ieder jaar, deze bontsingel heb ik nu al 3 jaar Clown

Sauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:25

dit topic doe ik ff volgen Lachen