Zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PonyBonnie

Berichten: 120
Geregistreerd: 05-08-07
Woonplaats: Waddinxveen

Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 13:59

Heej Bokt!
Ik heb een pony maar dat zadel wat hij heeft
schuift heel snel en heb nu ook al een tijdje een
staartriem aan maar hij rekt telkens uit en moet er dan weer gaatjes
inmaken...
Maar als ik een staartriem moet gebruiken bij zijn zadel past het zadel dan
niet?
Want ik wil niet dat mijn pony er pijn aan heeft.

XX Marissa

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:00

de zadelmaker bellen en hem laten kijken of het zadel wel goed past. Dit zijn kenmerken van een slecht passend zadel Knipoog

8nnemiek

Berichten: 43459
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:25

Meestal past een zadel dan inderdaad niet.
En als er echt zoveel druk op de staartriem komt te staan dan lijkt me dat ook niet fijn voor je pony.
Ik zou eens een zadelmaker laten komen Lachen

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:16

klopt het dat het om de shet in je profiel gaat?
Ik zie ook dat je nog niet zo oud bent, en waarschijnlijk kun je zelf dan niet een dure zadelmaker betalen en zul je het aan je ouders moeten vragen.

Ken je mensen in de buurt die er echt verstand van hebben, laat die er ook eens naar kijken. En anders inderdaad een zadelmaker bellen.

Heb je misschien een aantal foto's van pony en zadel, misschien dat we hier al wel zien wat er aan de hand is. Veel zadels zijn nl te groot voor shetlanders.

PonyBonnie

Berichten: 120
Geregistreerd: 05-08-07
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 16:57

annastasia schreef:
klopt het dat het om de shet in je profiel gaat?
Ik zie ook dat je nog niet zo oud bent, en waarschijnlijk kun je zelf dan niet een dure zadelmaker betalen en zul je het aan je ouders moeten vragen.

Ken je mensen in de buurt die er echt verstand van hebben, laat die er ook eens naar kijken. En anders inderdaad een zadelmaker bellen.

Heb je misschien een aantal foto's van pony en zadel, misschien dat we hier al wel zien wat er aan de hand is. Veel zadels zijn nl te groot voor shetlanders.


Jaa het gaat idd om een shetlander,
Ik ken nog wel een paar mensen die bij mij op stal staan daar zal ik het ook eens aan vragen.
Maar ik heb nu 17 inch voor mijn shetlander.. is dat dan toch te groot?
Het zadel van hem paste eerst wel maar nu schuift hij heel erg.
Ik heb wel een paar foto's alleen ik weet niet hoe ik ze in een link moet plaatsen Huilen

XX

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:09

je kan ze op de zelfde manier plaatsen als in je profiel, maar dan [img][/img] vervangen door

Succes!

PonyBonnie

Berichten: 120
Geregistreerd: 05-08-07
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 17:44


max_horses

Berichten: 89
Geregistreerd: 26-10-07
Woonplaats: Maasbracht (Limburg)

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:23

Vroeger op de manege haden wij ook een pony die dat had. Daarbij gebruikten ze een soort singel (die ervoor bedoeld is;)) voor het zadel die je strak moest aantrekken en aan die singel zatten 2 soort haken die omhoog staken . Dat hield het zadel tegen bij die pony werkte het. Cool Pling

8nnemiek

Berichten: 43459
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:24

Een voorsingel heet dat, maar het schijnt niet zo fijn te zijn voor de pony.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:28

die zijn inderdaad neit zo fijn voor de pony, omdat deze vaak in de oksels zit ipv op de plek waar normaal de singel zit.
Als je het wel op de "singelplek" doet, dan zit de gewone singel weer te ver naar achter, waardoor het zadel weer te ver op de rug ligt.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:29

het zadel ligt op de foto's echt veel te ver naar voren, het drukt op de schouder. Het lijkt ook echt te groot te zijn voor je pony. Een kleiner zadel zou denk ik beter passen Ja

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:31

Ik vind het zadel te ver naar voren liggen, maar als je hem verder naar achter legt ligt hij weer te ver op zijn rug, ik zou dus op zoek gaan naar een ander(en kleiner) zadel, en ik zou er zeker een zadelmaker bij halen, want ik had ook dit probleem, en ik dacht steeds van: aah ik koop gewoon een zadel en dan gaat het wel, maar nu heb ik er al 4 hier over de trapleuning hangen, omdat een goed passend ponyzadel vinden erg lastig is!