zadel met lucht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mover

zadel met lucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 10:55

Beste bokkers,

Is een zadel dat met lucht is opgevuld een goed zadel volgens jullie? Is dit nu de nieuwe trend of kun je toch beter gaan voor een degelijk ouderwets zadel dat met stof en ander materiaal is opgevuld?

Indien je een zadel met lucht laat opvullen hoe gaat dat dan precies?

groetjes, Monique
Ach gut

Feminsky

Re: zadel met lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 10:58

Hoi

Ik heb sinds kort een zadel met het Cair systeem(lucht)..opvullen is niet aan de orde..als de lucht eruit gaat is je zadel gewoon stuk is mij verteld.
Voorheen altijd "gewone" gevulde zadels gehad... kan je er nog niets over vertellen en ga dit topic ook maar even volgen... Knipoog

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:01

Ik rijd er sinds een jaar mee en vond het heerlijk. En makkelijk. Heb een jong paard, en kan het zadel simpel aanpassen. Da's met een kwartiertje gedaan. En het zit fantastisch. Ik heb het in een Kieffer Lech.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:12

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:48

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:52

zit daar dan geen boom in of wat en past zo'n zadel dan altijd?

hadewei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:56

Heb zelf zadel op lucht van Flairsysteem. Met de juiste boom kan je de luchtkussens in het zadel op je paard geheel laten aanpassen door een goede zadelmaker (er zitten vier aparte luchtkussens in: 2 op de schoft en 2 op de rug; mits goed leer eromheen en luchtkussens goedgeplaatst, voorkomt lucht drukpunten op de rug omdat er geen bobbels in de kussens zitten). Paard blij, ruiter hartstikke blij.

Trouwens door familieomstandigheden is een stalhouder met rijden gestopt en biedt namens mij haar Wow flair zadel te koop aan. Het is een 18" zwart ('oud model'), met dressuurflappen, stijgbeugelriemen, boommaat 3, in zeer goede staat. Foto's opvraagbaar via email. Vraagprijs is 1500 euro. Voor meer info zie website: http://www.wowsaddles.com

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:56

Ik heb zelf een zadel met flair.
Het zadel past net zoals een "gewoon" zadel, niet zomaar. De vorm van de boom moet je paard wel passen, anders past het gewoon niet.
Ik ben er erg blij mee en mijn paard ook Ja Hij loopt echt veel fijner over z'n rug heen. Ik heb voor m'n oudje de Korrectorpad gekocht, omdat die met lucht onder z'n zadel ook veel beter door z'n rug kwam. Maar ik vond het voor hem te duur om flair in m'n zadel te maken. (paard is met pensioen, is puur voor de fun om hem te rijden. Maar het moet voor hem ook fun zijn).

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:28

Ik ben helemaal voor lucht (Flair) Cool
Erg fijn voor de rug van je paard en ook erg handig
Nooit meer een scheve, harde of ongelijke vulling
mits het zadel natuurlijk wel juist afgesteld is
Over Cair ben ik minder te spreken
het is in de verste verte ook niet te vergelijken met Flair
dat is echt stukken zachter en fijner voor de rug van je paard!