Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Bitch schreef:Voor de rest, zorg voor de juiste boommaat, dit kan echter niet anders dan het te ' berekenen' met bespiering, er zijn geen zadels die spierartrofie meebereken bij het maken van de boom.
Ik heb zelf de beste ervaring met lucht, en dan in de vorm van een Korrector. Check http://www.flair.co.uk voor de werking hiervan.
Lalidan schreef:Volgens mij klopt er iets niet helemaal. Eerst zeg je dat de boom te smal is, maar uit een latere post begrijp ik dat het zadel op zijn schoft drukt.
Een zadel waarvan de boom te smal is, zal knellen op de schouders en te hoog boven de schoft uitkomen. Het ligt achterover.
Een zadel waarvan de boom te wijd is, zal op de schoft drukken en voorover liggen.
Duidelijk is dat dit zadel niet goed is, maar dat was je zelf al duidelijk. Ik snap niet helemaal waarom je dit zadel erbij genomen hebt als hij al een drukplek op zijn rug had toen je hem kocht, want daaruit bleek al dat het zadel niet past. Maar goed, dat is achteraf praten.
Je zegt dat je een wintec hebt, doe er eens een andere boom is en laat dan een zeer ervaren iemand er naar kijken. En met zeer ervaren bedoel ik dus niet degene waarmee je in overleg hebt besloten die lepel eronder te leggen!!!
Sowieso zou ik trouwens even wachten met rijden tot de plek op zijn rug echt helemaal genezen is.
Daarna dus een goed passend zadel, of zonder zadel. En als dat betekend dat je twee keer een zadel moet kopen....dat is erg vervelend, maar soms wel de enige oplossing. Sommige zadels zijn echter goed aan te passen aan veranderde bespiering, maar dan zou je met de zadelmaker moeten overleggen.