zazoeyou schreef:Nou goed nieuws..
Ik heb de winkel gebeld,, boommaat3 is een afrader,,dit omdat het een nieuw zadel is zo uit fabriek nooit op paard gelegen..
Er zit een ingebouwde voorsingel in het zadel daardoor zal hij straks zeker aan de voorkant in gaan zakken...en niet achter..
Onzin, een goed singelssyteem geeft evenveel druk aan beide zijde van het zadel. Als de boom over het gehele gedeelte draagt, doet de singel dat ook.
zazoeyou schreef:Ik had 4 vingers ruimte voorkant,, MAAR 10cm IN de kamer heb ik 3 vingers ruimte..
Deze 3 vingers heeft hij echt nodig zeker als het zadel gaat inzakken en zich aanpast op schouders van paard..
Het gaat er niet om hoe hoog het zadel ligt, maar hoeveel ruimte je tussen de kussens hebt. Het gaat erom wat de vulling doet, en hoe de kussens zakken als je eenmaal ermee gereden hebt. Staar je niet teveel blind op de ruimte tussen schoft en zadel, soms voldoen 2 vingers ook prima, ligt alleen maar aan de vorm van het kopijzer.
Een zadel moet zich niet aanpassen op de schouder, een zadel moet de schouder niet in de weg zitten!
zazoeyou schreef:Ik mocht de 3 ophalen en passen,, maar werd me wel afgeraden ivm de dan TE weinig ruimte in de kamer(omdat ik er nu 3 vingers heb)..
Ook zij die meneer ,,ga er maar lekker mee rijden,,mocht het zo zijn dat hij over ongeveer 1 maand TOCH nog niet goed ligt,,dan kon ik hem zonder pardon omruilen tegen een maat 3

Je kan een hoop stukrijden in een maand tijd, en niet aan het zadel. Vraag eens aan de meneer of hij dan ook de fysio wil betalen..?
Ik vind het zadel an sich niet verkeerd, maar het model van de boom geeft bij mij niet het beeld dat het draagt zoals de rug van jouw paard is. Zo op het eerste gezicht ligt hij een behoorlijk stuk hoger voor, dan achter. Maar, mits deze Kentaur gevuld is met wol, zou dat in moeten zakken.( let daar op, ze worden ook wel met foam afgeleverd!!) Maar hoeveel druk heb je tussen de takken en het paard? Tevens zou ik het zadel zeker een hand naar achter leggen, het ligt nu op de schouder.