koperkleurige sprenger bitjes echt zo goed?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roukesmeisje

koperkleurige sprenger bitjes echt zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:40

Hoi,

Ik hoor steeds meer mensen over de dure sprenger bitjes.. rond de 80 euro dacht ik? Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen ermee zijn.

K&K word het ook wel genoemd?

Ik heb vandaag even met zo'n bit gereden met mijn eigen paard, ik merkte niet veel verschil. heb zelf een dubbelgebroken bitje een simpele.. dit was dus een sprenger met bol tussenstukje en koperkleurig..

Wat zijn jullie ervaringen ermee?

Alvast bedankt, Groetjes Jannie.

TeeGee

Re: koperkleurige sprenger bitjes echt zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:42

Ik heb met diverse varianten gereden maar mn paard liep op geen van allen lekker...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:44

Het is per paard verschillend.
Twee van onze paarden reageren er heel goed op, terwijl mijn merrie er niet op doet en zelfs allergisch voor het materiaal blijkt te zijn.

We beginnen met een dubbelgebroken en als ze een tijdje onder het zadel zijn, stappen we over op een enkelgebroken.
Als je doorblijft rijden met een dubbelgebroken willen ze nog wel eens gaan hangen op het bit vanwege de zachte inwerking.

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:48

Ik heb ook altijd een K&K. Maar ik heb eigelijk ook nooit een andere gebruikt, het was me aangeraden en het gaat goed zo.

Luxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:49

ikzelf gebruik het Sprenger Dynamic RS bit en ben er zeer tevreden over. Mijn paard heeft een relatief klein mondje en door de anatomische vorm en geringe dikte van het bit ligt het zeer stil in de mond en heeft het een zachte inwerking

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:51

ik heb ook een K&K dubbelgebroken aurigan bit...gaat prima bij mij...heb er nog geen problemen mee gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:53

Ik moet zeggen dat ik ook wenig verschil merk tussen een goedkope dubbelgebroken met bol tussenstukje en de K&K

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:11

Ik heb gewoon een dubbelgebroken watertrens van HH van Argentaan. Daar heb ik mijn paard mee ingereden en ik ga nu over op een dubbelgebroken kneveltrensje.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:55

Ik heb dubbelgebroken Sprenger K&K aurigan bit, en het bevalt me heel goed Ja
Niet dat ik nou zoveel bitten heb geprobeerd, maar ik had eerst een 'normaal' dubbelgebroken bit, maar daar was ze niet helemaal happy mee, toen heb ik een tijdje een sprenger bit van iemand geleend en dat was echt beter! Dus heb ik er zelf ook maar eentje aangeschaft Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:28

Ik merk ook weinig verschil tussen de kk's en een gewone rvs. Probleem met de kk's is dat er wel eens paarden last van een soort blaren krijgen omdat het koper toch wat 'brandt'. En sommige paarden kunnen weer niet over het nikkel in rvs.
Ik vind kk bitten vrij zwaar. Mijn paard houdt hier niet van, die loopt op een simpel enkel gebroken rvs watertrensje van HH.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:57

Ik heb een goedkope onderlegtrens van HH, dubbelgebroken van rvs en een K&K onderlegtrens. Ik merk weinig verschil, ik vind alleen de pasvorm wel iets mooier dan die van HH.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:57

Ik heb een dubbelgebroken Sprenger K&K bit, geen idee welke precies, maar mn paard loopt er iets fijner op dan een normale enkelbroken trens. Vind de pasvorm een stuk beter dan bij andere bitten Ja

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:44

Ik rij normaal gesproken met een K&K bit, dubbelgebroken watertrens met bol tussenstukje en voor het 4tal moeten we met een zilverkleurige bustrens rijden. Dit is dan ook een dubbelgbroken bit met bol tussenstukje. Ik moet eerlijk toegeven dat ik weinig verschil merk...

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:56

Ik rijd met een KK conrad ultra aurigan, dubbel gebroken, maar hij loopt net zo lekker op een dun RVS bitje.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:42

ik merk ook geen verschil tussen de dubbelgebroken KK of HH bitjes, alleen loopt mijn paard er wel fijner op als op een enkelgebroken bit

ptricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:01

Ik heb zelf goede ervaringen met materialen als argentaan, aurigan, messing en rood koper.
Met een RVS bit, zwaaide mijn pony altijd met zijn hoofd en openende hij zijn mond om vervolgens heel hard op het bit te bijten. En met koper of de andere boven genoemde koper legeringen deed hij dat niet, en liep hij netjes met een stil hoofd te schuimen op het bit.
Maar ik heb nooit de dure KK bitjes gehad, altijd de goedkopere varianten van de concurent. Zelf vond ik deze bitjes ook prima.