GOED ademende peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

GOED ademende peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 15:27

Beste Bokkers,

Graag zou ik jullie ervaringen willen weten over het volgende:

Ik ben op zoek naar zéér goed ademende peesbeschermers, dit ivm voor een langere tijd beschermers omlaten op het land... Het gaat om ongeveer 4 uurtjes per dag, soms meer.

Ik hoef geen commentaar op het feit dat ik peesbeschermers omdoe voor op het land, mijn paard heeft een schiefel aan de binnenkant van haar been, en daarvoor zijn peesbeschermers nu even een noodzaak.

Ik ben in het bezit van Eskadron en Northon peesjes, deze voldoen echter nog niet aan mijn eisen Bloos

Alvast bedankt!

ineke_

Re: GOED ademende peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:11

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 16:14

Hmm, de prijs is geen probleem, omdat ik nu even niet anders kan. Anders ben ik nog verder van huis, als ze over-verhitte peesjes krijgt door de beschermers Rolleyes

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:48

De beschermers van Pfiff en van Anky zijn gemaakt van ademend materiaal. beide verkrijgbaar bij Van Rijs in zevenhuizen. De tussenlaag is voorzien van gaatjes

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:07

pantarhei schreef:
De beschermers van Pfiff en van Anky zijn gemaakt van ademend materiaal. beide verkrijgbaar bij Van Rijs in zevenhuizen. De tussenlaag is voorzien van gaatjes

Ik geloof er niet zo in dat je 3 in 1 van neopreen ademend kunt krijgen door er gaatjes in te maken.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:33

Misschien podium pijpkousen? Podium is een merk dat gericht is op de endurance.
www.goedhard.nl

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:37

ineke_ schreef:
Misschien kan je kijken naar eventing beschermers, daar zitten vaak behoorlijk ademende varianten tussen. Zijn alleen wel enorm duur.
http://www.depaardendrogist.nl/index.as ... ctID=35770

zoiets word het dan...

of http://www.canter-equipment.nl

Ik cross, dus heb ook gekeken naar de ademende varianten. Alleen werden mij die niet aangeraden. Ze adviseerde het vooral aan paarden die al een peesblessure verleden hadden, of andere blessures aan de benen. Verder vertelde ze me, dat deze minder sterk waren dan de gewone cross beschermers.

edit: ik denk trouwens dat er weinig ECHT ademende beschermers zijn. De benen van de paarden zijn er gewoon niet op gemaakt om zo lang bescherming om te hebben .Maar in jouw geval had ik het ook zeker gedaan.
Succes met zoeken!

Twilicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 08:30

Ze hebben tegenwoordig ook van BR peesbeschermers met luchtgevende "gaatjes" erin Lachen !

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 09:58

Ja, je hebt ook beschermers van Harry's Horse met gaatjes erin, maar zoals hier al gezegd werd, paardenbenen zijn er niet op gemaakt op te lang peesbeschermers om te hebben... Ik zoek vrolijk verder Clown

ps: wil wel beschermers met een harde buitenkant, geven imo toch nét iets meer bescherming dan 3in1 beschermers.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:25

je kan ook kiezen voor leren beschermers. Leer ademt altijd een beetje. Bovendien hebben deze beschermers meestal riempjes en kan de vookant ook meer lucht krijgen/koelen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:28

Ik zou ook zeggen de HH beschermers,deze zijn voorzien van ventilatiegaatjes,zijn stevig en niet al te duur.

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:32

Stalgenootje van mij heeft deze en zij is er heel tevreden over. ( rijdt endurance) Haar paard heeft een peesprobleem en zocht dus ook beschermers die goed ventileren. (gekocht bij http://www.canter-equipment.nl)

N.E.W. Airoflow Sport boot front

Een unieke baanbrekend design in cross country bescherming! Deze boot ademend niet gewoon, maar zorgt voor een constante stroom frisse lucht om de benen (en vooral de pezen) koel te houden tijdens het werk. De ingebouwde kunstofplaat zorgt voor een optimale peesbescherming voor de voorbenen. Sluiting met kwalitatieve velchro. Machinewasbaar op lage temperatuur.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:51

psst schreef:
Stalgenootje van mij heeft deze en zij is er heel tevreden over. ( rijdt endurance) Haar paard heeft een peesprobleem en zocht dus ook beschermers die goed ventileren. (gekocht bij http://www.canter-equipment.nl)

N.E.W. Airoflow Sport boot front

Een unieke baanbrekend design in cross country bescherming! Deze boot ademend niet gewoon, maar zorgt voor een constante stroom frisse lucht om de benen (en vooral de pezen) koel te houden tijdens het werk. De ingebouwde kunstofplaat zorgt voor een optimale peesbescherming voor de voorbenen. Sluiting met kwalitatieve velchro. Machinewasbaar op lage temperatuur.

Dan raadde Canter het ook aan. Maar als je paard verder goede benen heeft kon je beter gaan voor de normale NEW's. Die waren namelijk een stuk beter en duurzamer.

@ TS: heb je ondertussen al een keus gemaatk?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 09:17

rowo schreef:
@ TS: heb je ondertussen al een keus gemaatk?

Nee Clown

Mijn merrie gaat as woensdag eerst naar de kliniek om foto's te laten maken van haar been. Volgende de DA (was op stal langsgeweest) kan er een scheur in het bot zitten, waarop de schiefel een reactie is Scheve mond Omdat het toch wel een hefitge reactie is op het bot...

Dat wordt eerst afwachten... Daarna een keuze Knipoog Maar die N.E.W beschermers lijken mij wel wat Ja

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:45

Ik heb een paar van die cross-peesbeschermers van NEW Airoflow liggen , met dat harde plaatje erin achter de pees.

Zijn inderdaad de meest luchtige beschermers die ik ken , en het plaatje is ook keihard dus kan wel tegen een stootje.

Ik gebruik ze nooit dus als iemand interesse heeft in maat S , 2 keer gebruikt ? Knipoog
(cob-maatje)

Laura_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:22

Mijn HH peesbeschermers hebben ook luchtgaatjes maar vind ze niet echt super. Inderdaad meer iets van cross-beschermers?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 23:04

pmarena schreef:
Ik gebruik ze nooit dus als iemand interesse heeft in maat S , 2 keer gebruikt ? Knipoog
(cob-maatje)

Jammer Clown Die zijn te klein voor mijn merrie Haha!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:06

Eskadron allround, na training heeft m'n paard droge benen en niet extreem warmer (wat ie bij gewone wel heeft)

Pinot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:31

Bij ons op stal heeft een paard ook een schiefel, ze staat daarom ook de hele dag met peesbeschermers om op het land.
Ze hebben daarbij het plastic van de peesbeschermers gehaald, dan blijft alleen de zwarte stof zeg maar over.
Bij haar werkt dit erg goed, ik weet alleen niet welk merk de peesbeschermers zijn.
Maar volgens mij hebben ze gewoon een paar oude gepakt. Misschien is dit ook wel wat om te proberen.
Het harde mocht volgens mij ook niet op de schiefel drukken, dat kan ook een rede zijn dat ze het harde er af hebben gehaald.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:44

Ik heb van NEW die beschermers met fleece voering. Dat heb ik gedaan omdat mijn paard op beide voorbenen schiefels kreeg en een gevoelige huid heeft. Voor rijden heb ik de set peesbeschermers, voor in de molen meer een strijklap idee.
Geweldige beschermers zijn het!! Heel snel droog, zitten als een huis en geven geen irritatie.

kale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:22

Zilly schreef:
Beste Bokkers,

Graag zou ik jullie ervaringen willen weten over het volgende:

Ik ben op zoek naar zéér goed ademende peesbeschermers, dit ivm voor een langere tijd beschermers omlaten op het land... Het gaat om ongeveer 4 uurtjes per dag, soms meer.

Ik hoef geen commentaar op het feit dat ik peesbeschermers omdoe voor op het land, mijn paard heeft een schiefel aan de binnenkant van haar been, en daarvoor zijn peesbeschermers nu even een noodzaak.

Ik ben in het bezit van Eskadron en Northon peesjes, deze voldoen echter nog niet aan mijn eisen Bloos

Alvast bedankt!

hallo bokker
de peesbeschermers van hexa pro.

Geinspireerd door de moderne techniek heeft Hexa de nieuwe generatie beenbeschermers voor paarden geperfectioneerd. De twin-material laag zorgt voor een goed compromis de stugge gedeeltes beschermen de pezen terwijl de flexibele, zachte gedeeltes bewegingsvrijheid en maximaal comfort geven.Traditionele beenbeschermers hebben de neiging de pezen juist extra te verwarmen. Gebaseerd op het principe van hardloopschoenen is de Hexa pro. ontwikkeld. Met meer luchtcirculatie kan overtollige warmte van de pezen weggevoerd kan worden. Hetzelfde geldt voor zweet, water en vuil. De peesbechermers zijn voorzien van z vormige gespen. Er zijn twee bevetigingspunten waar de riemen middels een velcro bevestigingsmiddel worden vastgezet zodat hij vanaf dag 1 precies op maat kan worden gemaakt en daarna snel en eenvoudig om gedaan kan worden. Het z vormige bevestigingssysteem zorgt ervoor dat de er een gelijke verdeling van de druk op het been ontstaat.

bij de ruiterboulevard in uden, kun je ze onder andere vinden.

veel succes

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:00

pmarena schreef:
Ik heb een paar van die cross-peesbeschermers van NEW Airoflow liggen , met dat harde plaatje erin achter de pees.

Zijn inderdaad de meest luchtige beschermers die ik ken , en het plaatje is ook keihard dus kan wel tegen een stootje.

(cob-maatje)

Hoelang is de achterkant van de peesbeschermer.????

elufju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:33

JennS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:16

Ik bergeep van stalgenootjes dat veredus pro classic baloubet ook goed zijn. Iemand ervaring mee?

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:21

Mocht je op zoek zijn naar de Air-o-flow achter beschermers van New, maat M, dan heb ik deze in de aanbieding.

Foto:
Afbeelding