Anky zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Anky zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 00:01

Wie heeft er ervaring met deze dressuurzadels?
Zijn ze kwalitatief vergelijkbaar met zadels uit dezelfde prijsklasse? (Stubben, KN, Prestige, etc.)
Hoe liggen ze in het algemeen op verschillende paarden? (en begin alsjeblieft geen verhaal over hoe belangrijk het is dat ieder paard een maatgemaakt zadel heeft, rijden is mijn werk en het kan gewoon niet uit om dat te doen Bloos )
Ook te gebruiken op Friezen of 'wordt m dat echt niet'?

NWDynamite

Re: Anky zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 16:12

in welke prijsklasse liggen ze eigenlijk precies? en tweedenhands weet je dat?

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 16:16

De Anky zadels zijn toch gewoon zadels van BR met de naam van Anky er aan verbonden?? (ze is wel bij de ontwikkeling e.d. geweest enzo,maar het zijn toch echte BR zadels. Zijn ook geen verkeerde zadels hoor)

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:51

Volgens mij is het geen BR hoor, er staat bij mij 'pessoa' op (Ik heb degene met de vierkante lepel). Ik vind het in ieder geval een zadel met een gemakkelijke pasvorm, ik heb 'm op twee verschillende Fjorden liggen. De een is rank gebouwd en heeft een redelijke schoft en de ander is zeer fors en heeft weinig schoft. Het zadel heeft ook wel eens op de Fries van mijn vriendin gelegen en dat lag ook prima. Ik heb wel de breedste boom genomen. Als je nog meer info wilt moet je maar even PB'en.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:38

oh.. ik dacht dat het zadels van BR waren..*pakt even een boekje erbij....* jawel,de eerste reeks Anky zadels is toch echt van BR.
Of het nu nog zo is weet ik niet want het boekje is al van een paar jaar terug

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:52

Nou, ze zijn nu zéker niet meer van BR.

Wij hebben de nieuwe uitvoering met vierkante lepel nu ca. 1,5 jaar (die was toen net een week uit) en het bevalt echt super goed. De kwaliteit is prima. Na 1,5 jaar intensief gebruik is er nog nauwelijks een spoortje van slijtage te zien en het blijft prachtig (terwijl we er helemaal niet veel aan doen; in die tijd dat we hem hebben misschien 3 keer in de olie gezet). Ook de pasvorm blijft prima (hij ligt nog steeds goed; niks opvullen of zo). De prijs ligt rond de € 1500 nieuw (toen in ieder geval). Mocht je vragen hebben, dan hoor ik het wel Haha!

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:39

waarom probeer je geen WOW zadel.
dit zijn perfecte zadels voor ruiters die meerdere paarden rijden en dit het liefst met 1 zadel doen.
aan te passen met lucht-->hele goede reacties komen hierop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:02

valine schreef:
oh.. ik dacht dat het zadels van BR waren..*pakt even een boekje erbij....* jawel,de eerste reeks Anky zadels is toch echt van BR.
Of het nu nog zo is weet ik niet want het boekje is al van een paar jaar terug

De eerste reeks van Anky-zadels waren van Pessoa.
De tweede reeks, de AVG, was van Barnsby.
Nu is ze weer met Pessoa bezig.

Naar mijn weten is Anky nooit met BR in zee geweest, hoor, wel boekje is dat, waar dat in staat?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 18:31

Voor zover ik weet is er idd een hele tijd terug een 'Barnsby AVG' geweest, en is de lijn die er nu is in samenwerking met Pessoa. De Anky-zadels staan ook op de Pessoa website geloof ik.
Een nieuwe is me zowieso te duur, maar het is wel wat om er 2ehands naar rond te kijken denk ik.
Ik heb toevallig zelf een oud Pessoa springzadel waar ik echt compleet fan van ben, heerlijk zadeltje is dat. Dus dat ie uit de Pessoa fabriek komt is voor mij een plus.

paardfysio: Wow zadels ken ik wel maar spreekt mij niet echt aan, op lucht zie ik niet zitten en nieuw kan ik zowieso niet betalen. Ik heb het idee dat het hele wow-zadel niet zo enorm aanslaat, je hoort er maar weinig over en ken ik mijn omgeving niemand die ermee rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:46

Concorde schreef:
paardfysio: Wow zadels ken ik wel maar spreekt mij niet echt aan, op lucht zie ik niet zitten en nieuw kan ik zowieso niet betalen. Ik heb het idee dat het hele wow-zadel niet zo enorm aanslaat, je hoort er maar weinig over en ken ik mijn omgeving niemand die ermee rijdt.

Das toch niet helemaal waar, hoor. We krijgen ontzettend veel aanvragen voor nieuwe of 2dehandse WOW's . Afgelopen maand hebben we er zeker 5 verkocht.
Zodra er ergens een te koop staat, is hij binnen no time verkocht. Zodra de ruiter erop gereden heeft, willen ze gelijk niets anders meer. Incluis mezelf, ondanks mijn heerlijk zittende Prestige.

Er is nu ook een WOW met wol gevuld, deze is aantrekkelijker geprijst, maar voor de rest alle eigenschappen van de luchtgevulde WOW. Ik kan je verzekeren dat een WOW op elk paard aan te passen is.

Maar, ontopic, er staat een vrij nieuwe Anky te koop EA.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:25

Een half jaar geleden heb ik nog op een nieuw Anky zadel gezeten.. ivm met het niet passen van mijn toen net nieuwe Anatomica zadel.. maar ík zat er echt niet lekker op! Het was hard, en naar mijn idee gevormd naar het perfecte figuurtje van
Anky. Ook zat de voorkant van de boom heel dicht bij mij en zat ik dus wat bekneld. Nou is het zo dat ik maatje 38 heb en dus niet echt begrijp waarom ik er niet in paste (was de goede inchmaat) maar zat er totaal niet lekker in. Nu ben ik weer terug bij mijn heerlijk zittende Anatomica die aangepast is! Lachen

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:50

Ik vind het echt zulke fijne zadels! Net een extra steuntje in de rug.
Ik heb ook een anky zadel, wegens het niet goed passen van andere zadels.

Nee niks over te klagen, qualiteit is ook super goed.
Prijsklasse is rond de 650 euro volgens mij! Knipoog

(zeker aan te raden OK dan! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:51

Een Anky zadel van Pessoa voor € 650?
Niet een beetje in de war? Haha!

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:51

xLuus schreef:

Had jij dan zeker een 2ehands of niet? Clown

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:55

Afbeelding

Mijn anky zadel helemaal.

Afbeelding
close-up

Hier zie je dat er geen patroon erin zit. ( op de zweetbladen)
Ook kun je hem nog in het bruin bestellen. Knipoog

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:55

MyFee schreef:
xLuus schreef:

Had jij dan zeker een 2ehands of niet? Clown

nee, nieuw gekocht. Knipoog gewoon 1ehands Clown

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:58

Jeetje, waar heb ik dan wel niet op gezeten? Die kerel zei duidelijk dat het een Anky was, heb 't ook zelf ook gezien Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:05

Zonde van dat schaap eronder, verder mooi zadel.
Kan je ook wat vertellen over de vulling die erin zit? Schijnt iets speciaals te zijn?

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:32

Geen idee over de vulling, ik zal eens kijken of we ergens nog zo'n boekje hebben liggen waar alles in staat. Knipoog

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:34

Bitch schreef:
Zonde van dat schaap eronder, verder mooi zadel.
Kan je ook wat vertellen over de vulling die erin zit? Schijnt iets speciaals te zijn?

Ik vind mijn bontje er juist mooi onder staan.
Maar ieder zijn persoonlijke rede.
(het zit ook net wat hoger naar mijn gevoel;))

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:39

Hier wat informatie over de Anky zadel:

In nauwe samenwerking met Anky heeft Ruiz Diaz® een nieuw zadel ontwikkeld: de ANKY® Classic. Voor dit zadel zijn de beste materialen gecombineerd met uitstekend vakmanschap. Zowel met de anatomie van het paard als van de ruiter is rekening gehouden.

De basis van het zadel is een synthetische springveer die ervoor zorgt dat de beweging van zowel paard als ruiter precies op de juiste manier worden doorgegeven. DuPont® heeft daarvoor speciaal een polymere-synthetic systeem ontwikkeld dat flexibel is, maar tegelijkertijd duurzaam en ook vorm behoudt.

De zit is zo gevormd dat het diepste punt in het midden ligt, zodat de ruiter altijd een optimale balans heeft.
De vorm van de zadelboom zorgt voor een nauw contact van de ruiter met het paard en geeft het gevoel van een extreem diepe zit, zonder de bewegingen van de ruiter te beperken.

bron anky.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:21

Senks voor de info

Als je googled op polymere-synthetic kom je hier terecht:
http://www.busse-reitsport.de/sts/e/sts_04.html

Ik zou dit zadel wel eens op de blote rug wilen zien liggen, het ziet er wel prettig van vorm uit. Was het zadel echt € 650, niet € 1650 ?

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:40

als ze 650 euro kosten dan wil ik er ook wel een!! Ik volg dit topic even, ben ook op zoek naar een nieuw dressuurzadel en mijn voorkeur gaatook uit naar een ankie, omdat ik de bruine kleur heelmooi vind en de vierkante lepel erg charmant vind. Ook heb ik gehoord dat het super zit. Min punt wat ik vaak hoor is dat hetvoor de wat grotere ruiten niet helemaal je van het is?!?!?! Weet iemand hier meer van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:46

Ze gaan tot 18,5" , dus dat geeft wel aan dat het een diepe zit is. Als je boom ook goed bekijkt, loopt hij voor en achter wat hoog op.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:15

Bitch schreef:
Senks voor de info

Als je googled op polymere-synthetic kom je hier terecht:
http://www.busse-reitsport.de/sts/e/sts_04.html

Ik zou dit zadel wel eens op de blote rug wilen zien liggen, het ziet er wel prettig van vorm uit. Was het zadel echt € 650, niet € 1650 ?

Het zadel is absoluut zeker rond de € 1600 nu. Voor € 650 kan je onmogelijk een nieuw Anky-zadel gehad hebben (of hij is van de vrachtwagen afgevallen Haha! )