Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maar owee als je hen zegt dat ze dat geld beter kunnen investeren in een degelijk zadel/hoofdstel/bit. Denk wel dat het iets van alle tijden is hoor! Er zijn nu eenmaal mensen die niet verder dan het uiterlijke kijken.
en ik vind het geweldig om m'n paardje helemaal op te tuttelen, maar ik kijk altijd eerst naar de kwaliteit. Als die niet in orde is, neem ik het gewoon niet.

) wel leuk vind.

ik vind het véél belangrijker dat je paard geen pijn heeft! dan zie je er maar wat minder duur uit. ik vind het ok zo'n onzin dat veel 'goede' ruiters een eigen zadel hebben (neem een kennis als voorbeeld, rijdt Z1) dat ze dan op alle paarden leggen waar ze op gaan rijden. "moet ik tijdelijk op je paard rijden? ohh, dan gebruik ik mijn eigen zadel wel, dat heeft 2000 euro gekocht dus past altijd", een goed zadel past OOK niet op elke paardenrug! ik vind dat echt niet kunnen, als je dan zo goed rijdt moet je toch ook verstand hebben van zoiets?! 
Peesbeschermers en strijkjes heeft ze wel, ook echt nodig... vooral bij verruimen tikt ze zich erg aan, en ze heeft ik het verleden al meerdere malen een peesklap op deze hoogte gehad. Strijken doen ze achter ook als ze gekke sprongen loopt te maken of loopt te sloffen.
Dat vind ik echt onzin.