Ik heb al gezocht op bokt en google, maar kon het antwoord niet vinden.
Op mijn (toch al wat oudere Kieffer VZ zadel) staat een code, wat houdt deze code in?
-------------------- George Kieffer Munchen
911050 6 2
Made in Germany ---------------------
Is Munchen het type zadel of gewoon een plaats aanduiding? 2 is de boommaat, maar welke boommaat (inch) het is weet ik niet. Kan je ook het productiejaar aflezen?
de 2 staat voor de inches, de maat van de zitting en voor jouw kont, 2 is bij kieffer een 18 inch! kieffer heeft verder alleen maar een standaard kamerwijdte (de maat voor het paard) dus een medium, bij een aantal modellen is dit iets afwijkend zoals bij de frysk (deze is standaard iets breder). de kamerwijdte kan je echter bij een kieffer wel aanpassen in een zadelmakerij, dus het kan zijn dat jouw zadel toch iets breder of smaller is als je hem bv, tweedehans gekocht hebt. op het metalen plaatje onder het kleine zweetblad staat altijd kieffer munchen, dit is waar kieffer gemaakt word, het model staat met letters oonder het grote zweetblad gedrukt maar als het zadel wat ouder is is dit misschien niet meer te lezen... verder is het nummer wat je opnoemt een productie nummer en word er bij kieffer geen jaartal in vermeld. in de beugelriem haak staat als het goed is wel het jaartal van productie in!
Bij mij staat het cijfer op de plaats van de 2 wel degelijk voor de boommaat (nl 4, extra wijd) Kieffer maakt wel degelijk andere bomen dan medium, ik heb namelijk een kieffer aachen.
Hartstikke bedankt voor je complete info! Ik ben eens gaan speuren op mijn zadel en ik ben er achter gekomen dat het zadel uit 1989 komt. Waarschijnlijk april 1989, omdat er 4 streepjes dik gedrukt zijn.
Ik wist dat het een al wat ouder zadel is, maar zo oud..... Het is een fijn zadel, maar binnenkort laat ik er een zadelmaker naar kijken omdat na zoveel jaar de ligging niet optimaal meer is (ik heb het zadel zelf ongveer 9 jaar). Ik hoop dat het met wat aanpassingen weer perfect ligt, want ik heb liever geen ander zadel!!
Zo even offtopic: dat zadel is erg netjes voor zo'n leeftijd
Thanx!! Wat dat betreft kan je wel merken dat het kwalitatief een goed zadel/ materiaal is. En om nou te zeggen dat ik zo'n poetser ben....... nou niet echt hoor !
De onderkant begint wel iets bruin te worden, maar dat voorkom je denk ik ook niet (invloed van zweet). Op het zweeetblad zitten ook een paar kleine ienieminie beschadigingen (dun worden van het leer) van mijn laarzen. Maar verder niets te klagen over de kwaliteit!
Greetz Mexxiemaal
ecyoj
Geplaatst: 11-04-18 15:37
sorry voor het heropenen van dit topic maar een nieuwe is overbodig.
over die code ik heb 2010200 3 1
wat is nu juist qua maat voering? Wil hem graag verkopen en heb werkelijk waar geen idee meer welke maat het was.
Art_Ificious
Geplaatst: 11-04-18 15:44
Maat 0 = 16 inch Maat 1 = 17inch deze heeft uw zadel daarom staat er die 1 onder de lange code Maat 2 = 18inch