Overtuig mij; Anky pads.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

Overtuig mij; Anky pads.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 22:28

Hoi, Zoals de titel al zegt, overtuig mij van de Anky pads. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kwam maar bij 1 bepaald topic, En overigens waren die menigen die daar waren off-topic. Vandaar, dat ik hier een nieuw topic open.

Ik vind de Anky pads echt helemaal niets:
-Geen riempjes Zoals hier
-Geen riempjes En zoals hier
-Persoonlijk ook de kleuren/het algemene
-Geen vorm
-Soms verschuiven ze gewoon, logisch als er geen bandjes bij hangen.
-En soms schuren ze.
-En er is maar 1 maat van
-En ze kosten ontzettend veel! (En zeker als je de nadelen bekijkt..)

Persoonlijk denk ik dat mensen het nemen, omdat ze het mooi vinden. Bij sommigen kunnen ze perfect mooi liggen hoor, dat weet ik wel. Maar waarom geen dekje nemen die handiger/logischer is?

Dus, Anky liefhebbers, overtuig mij! (en de anderen die niet snappen waarom een Anky toch zo goed/mooi is)

*En dit is niet de bedoeling om een reltopic te maken.
Laatst bijgewerkt door Ogrop op 21-02-07 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Yentl_

Re: Overtuig mij; Anky pads.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:31

ik vind het mooi dekjes om te zien, alleen qua vorm vind ik ze niet handig. de bovenkant is recht en er is geen "verhogingetje" voor bij de schoft. als jij je zadel hierop legt drukt het dekje toch tegen de schoft?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:33

Ik ben het met je eens dat ik ankypads ook niet fijn vind, met name vanwege (het gebrek aan) pasvorm. Maar de lusjes van jouw eerste argument gebruik ik zelf nooit, die haal ik zelfs altijd van mijn dekjes af. En dan blijven de dekjes nog steeds prima liggen. De lusjes onderaan laat ik wel zitten, die vind ik wel handig, maar die bovenste vind ik onhandig, ik haal nl na elke keer rijden het dekje onder mijn zadel vandaan om het te laten drogen.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:35

oo ik vind de ankypads wel handig hoor Ja ze blijven bij mij erg goed liggen Knipoog en bij die pads van HH zitten er wel lusjes aan, maar die zijn vet kort Verdrietig

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:36

Yentl_ schreef:
ik vind het mooi dekjes om te zien, alleen qua vorm vind ik ze niet handig. de bovenkant is recht en er is geen "verhogingetje" voor bij de schoft. als jij je zadel hierop legt drukt het dekje toch tegen de schoft?

Dat is een kwestie van het dekje goed in de kamer optrekken. Ik heb nu 2 anky dekjes
en ben er erg tevreden over.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:36

Ik heb een Anky pad gehad in de kleur ocean. Stond zo prachtig bij m'n zwarte paardje! Tong uitsteken Heb hem na een paar keer gebruiken verkocht omdat hij niet goed lag en steeds vanvoor onder het zadel wegkroop. Heb de indruk dat ze op rondere paardjes niet zo goed liggen.
Voor de rest vind ik de kleurtjes wel heel mooi!! Cool

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:37

vriendin van mij heeft ook alleen maar padjes, en kweet niet hoe diegene het voor elkaar krijgt dat het verschuift maar wij hebben er nooit last van .
dan ligt de pad niet goed onder het zadel als die verschuift

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:38

Ik heb er 2 gehad en mn paard z'n schoft deed meteen zeer! Ze trekten enorm. Verkocht dus.

Mij hoef je niet te overtuigen dat ze goed zijn. Ze zijn slecht Lachen

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:42

rakkertje13 schreef:
Ik heb er 2 gehad en mn paard z'n schoft deed meteen zeer! Ze trekten enorm. Verkocht dus.

Mij hoef je niet te overtuigen dat ze goed zijn. Ze zijn slecht Lachen

dit bedoel ik dus ook!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:43

Ze zouden misschien anatomisch gevormd moeten zijn, dat zou de pasvorm zeker ten goede komen! Bloos

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 22:48

Goed, nu heb ik practies alleen maar bevestigingen gekregen. Dan ben ik toch niet de enige.

Mensen die wel Voor de Anky's zijn? En waarom dan!
@l3intj3: Dat hangt natuurlijk van paard tot paard af, en ik weet niet welke maat je genomen hebt?
@Marije_jiplover: Ik doe ook telkens het dekje van het zadel hoor.. (En de singel ook!) Kost een paar minuten meer tijd inderdaad.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:49

Geen riempjes vind ik juist een voordeel!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:54

Charos schreef:

Ik ook! Heb ook een dekje van RG en die heeft ook geen riempjes blijft goed liggen. Mijn Anky dekje ligt ook goed! Misschien blijft ie goed liggen omdat ik ook met een schapenvachtje rijd.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:58

Ik heb een behoorlijk aantal Anky-pads, juist omdat ik er heel tevreden over ben.
Dat er geen lusjes aan zitten vind ik een groot voordeel Haha! Die dingen maak ik nooit vast en ik haal nooit mijn singel er door dus zitten ze normaal alleen maar in de weg. Bij een goed passend zadel blijven dekjes gewoon liggen zonder lusjes.
Verder vind ik de zweetopname super. Bij andere dekjes heb ik het nog weleens dat het hele dekje doorweekt is en dus zowel aan de onder- als bovenkant nat is. Bij de Anky pads is zowel de onder- als bovenkant droog, geen zweet wat in mijn zadel trekt en geen kletsnat dekje op mijn paard.
Pasvorm is inderdaad niet optimaal, maar bij goed in de kamer trekken heb ik daar iig geen last van. In de kamer trekken dan niet alleen aan de voorkant, maar over de hele lengte omhoog trekken in het kussenkanaal, dan liggen ze goed.
Daarbij zijn die Anky-pads zo goed als onverslijtbaar, ik heb er een aantal van de 1e editie, en die zien er nog uit als nieuw.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 23:07

Charos schreef:

En waarom dan, Ik doe die riempjes altijd aan, dus vandaar ik het een nadeel vind. Ik hoor het graag.
Supertje: Maar al die argumenten die jou opnoemt heb je vaak ook met naamloze dekjes! Ik heb verschillende dekjejs, van verschillende merken, soms merkloos; Ik heb van alles die jij noemt geen probleem hoor. En ook hier weer de vraag; Waarom is het een voordeel.

Verder vind ik de prijs ook erg belachelijk Nagelbijten / Gniffelen Maar dat komt misschien door mij?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:10

Geen lusjes groot voordeel! veel sneller met opzadelen Tong uitsteken
Als je dekje schuift is een goed teken dat je zadel niet goed past!
Als je je dekje gewoon goed de kamer intrekt dan trekt het bij lange na niet strak op de schoft en krijg je achter ook geen schuurplekken
Te duur vin dik voor die kwaliteit wel mee vallen! Het dekje is nooit zeiknat en de kwaliteit blijft na iedere wasbeurt goed!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 23:16

Nou, Ik neem de tijd bij het opzadelen, en ik heb liever de zekerheid als ik eens op een lange buitenrit ga, ga springen, of wat dan ook; dat het dekje blijft liggen.

Verder, je zegt 'voor die kwaliteit' maar ondertussen zijn hier al behoorlijk veel mensen gepaseert die de kwaliteit helemaal niets vinden..

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:18

als je een passend zadel hebt, blijft hij met springen buitenritten etc ook liggen..
vaak is dat het probleem dat erg veel mensen geen goed passend zadel hebben!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 23:19

Ik heb een goed passend zadel hoor *LOL* Maar ik zeg; Ik heb liever de zekerheid En daarnaast schuren die pads soms wel eens..(zelf geen ervaringen mee; want ik rij niet met anky's)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:20

Waarom zou ik je overtuigen? Koop gewoone en PK pad!

Haha!

Crosskip

Om eerlijk te zijn heb ik geen ervaring met de Anky pads.
Ik heb wel ervaring met de Polypads (de echte!!)

En hier ben ik zeer goed over te spreken. Ik heb er 2, gebruik ze intensief en heb ze al een jaartje of 7!!! Nu beginnen ze bij de rand wat te slijten, maar dat is dan ook de eerste slijtage.

Wat betreft het schuiven, dat mag een goede pad niet doen. Je moet ze goed omhoog trekken in de kamer, maar dat moet je bij een gewoon chabrak ook.

Bij mij komt er in ieder geval geen gewoon chabrak meer in!
Ik blijf bij de Polypads.

En die zijn ook niet goedkoop, maar liever een dure en goede pad die lang meegaat dan allerlei chabrakjes die goedkoper zijn en niet lang meegaan...
Laatst bijgewerkt door Crosskip op 21-02-07 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lancome

Ben het helemaal met je eens, heb ze net allemaal verkocht. Heb nu Scapa en Eskadron dekjes en die bevallen veeeel beter. Geen schuurplekken en geen geschuif meer. Sommigen willen mij dan vertellen dat mijn zadel dan niet goed zou liggen. Niet waar dus, het ligt echt aan die pads en niet aan mijn op maat gemaakte Daaleman Clown

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:23

Waarom zou ik je trouwens ook overtuigen! iemand die al zo negatief erover is krijg je niet overtuigd.. en ik ben er 100% tevreden over en dat is het belangrijkst!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:24

Er heeft een aantal jaren geleden ook een test gestaan in de Bit.

Hier hebben ze onderleggers getest, de bontjes en gelpads enz.
Ze hebben ook een Polypad in de test meegenomen.

En... de Polypad stond samen met de Mattes onderlegger op 1! Go jij! Go jij!

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:26

Die polypads waar kan je die kopen? Heb ik al veel goede dingen over gehoord.