Vaquero zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Merato_
Berichten: 1298
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Vaquero zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:23

@Huertecilla: jouw toonzetting staat me totaal niet aan. Ts-er vraagt om ervaringen, deze heb ik met de Vaquero niet, het LIJKT een lang zadel. Ik ben daar heel eerlijk in, mogelijkerwijs zal ik het verkeerd begrijpen, maar je zou ook iets aardiger mogen reageren. Komt in ieder geval sympatieker over, ook naar de andere bokkers toe Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Vaquero zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:24

Yetse schreef:
Ts-er vraagt om ervaringen, deze heb ik met de Vaquero niet, ...


Wat is dan jouw bijdrage?

Als je het topic doorgelezen zou hebben was je al veel wijzer geworden over de vele uitvoeringen en de (on)mogelijkheden van dit type zadel.

Vorige weer stond er overigens een campo-flex vaquera van Bentaiga voor een fries op ebay.

HC

_Merato_
Berichten: 1298
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Vaquero zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:30

Ik ben in ieder geval blij voor TS-er dat jij een goede bijdrage levert aan dit topic Clown
Succes ermee,TS-er!!

_Merato_
Berichten: 1298
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Vaquero zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:28

En bovendien, wie zegt dat JIJ alle wijsheid in pacht hebt?
Het gaat er toch om dat we allemaal wat van elkaar kunnen leren, dat lijkt mij het doel van bokt.nl
en niet dat we vage antwoorden gaan geven met zware ondertonen, daar pas ik voor.

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Re: Vaquero zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:40


Bellafigura

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Vaquero zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:41

Roane schreef:
Ik snap best dat de gemiddelde ruiter nog geen half uur doorzitten volhoud op een rastypische Gelderlander of Hackney, puur en alleen omdat ze niet draven voor ons het zadel. Knipoog

Ik denk dat je niet zozeer een Gelderlander als wel een tuigpaard bedoelt. Een Gelderlander kan inderdaad behoorlijk wat knie-actie hebben, maar over het algemeen hebben ze het niet van nature. Dat is nu juist wat Gelderse paarden van tuigers en Hackneys onderscheidt: Geldersen dienen te beschikken over drie goede basisgangen. Ik rij zelf met een Gelderlander (en nog een tuigtypische ook) endurance, en geloof me, als ze veel knie-actie zou hebben, zou me dat niet lukken. Haha, ik heb trouwens wel eens iemand zien doorzitten op een tuigpaard bij een concours. Zag er zeer spectaculair uit, doe ik niet na.

Anoniem

Re: Vaquero zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:32

Oud topic + opmerking is niet relevant voor dit topic Lachen

Slotje.