Wel of geen hulsebos?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodievanmij

Wel of geen hulsebos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 11:27

Wel of geen hulsebos?

Ik vraag mij af:

Ik hoor vaak meer negatieve dan positieve reacties over hulsebos met zn zadels.
Nou heb ik een hulsebos ultimate D op het oog.
Dit vind ik zelf nog wel een fijn model van hulsebos maar door alle negatieve reacties durf ik het bijna niet aan ook al ligt het goed op het paard.

Nou vroeg ik mij af is een hulsebos ultimate D zadel zelf nou slecht of alleen de service?
Als ik hem al koop dan laat ik hem door mijn eigen zadelmaker vullen etc. dus NIET door hulsebos is het dan aan te raden of zeggen jullie GEEN hulsebos hoe dan ook?

ps. De hulsebos die ik op het oog heb is gewoon van een particulier iemand dus niet rechtstreeks van hulsebos!
Laatst bijgewerkt door Jodievanmij op 11-01-07 11:36, in het totaal 2 keer bewerkt

maartje_h

Re: Wel of geen hulsebos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:28

ik heb nooit geen problemen gehad met mijn zadel of met de service..
ik ben super over ze te spreken..

MariekedB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:35

Ik heb vorig jaar een tweede hands Hulsebos gekocht en ben er super te vreden over.
Ik heb zelf nog geen ervaring met Hulsebos zelf, maar heb inderdaad net als jou wel al negatieve dingen gehoord.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:40

Doe het alstublieft niet!!!
Hier zijn ontzettend veel topics over.
Het gaat niet alleen om de service, maar om het behoud van de rug van je paard.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:45

Maar ik heb mijn hulsebos al 10 jaar hij is helemaal op maat gemaakt en ik heb er nooit problemen mee gehad
en op de stal waar ik werktte reed zowat iedereen met een hulsebos
wat is er mis mee dan?
mag wel via pm hoor

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:45

ik heb een hulsebos en ben er zeer tevreden over
mijn paard heeft geen last van z'n rug
het zadel staat nu te koop omdat ik western ga rijden maar als ik dressuur bleef rijden had ik hem niet weg gedaan.
geen pb sturen je kan je antwoord hier ook wel neerzetten Nagelbijten / Gniffelen

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 11:47

Yetse schreef:

Ik hoorde wel van een ruitersportzaak medewerkers die zelf op hun paard een hulsebos hebben dat ze wel een ouder hulsebos hebben omdat daar een andere boom in zou zitten. Ook zie ik ze om de haverklap te koop staat en op zich zou je dan denken dat ze niet bevallen anders lijkt het mij dat je zn zadel niet verkoopt.
Dus ook als ik een hulsebos en dan specefiek het model ultimate D of ultimate 11 zou kopen via een particulier en dan zou laten nakijken/aanpassen of opnieuw laten vullen door mijn eigen zadelmaker dan raad je het dus nog af?

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:50

ik heb een ultimate 11 te koop en dat is echt een fijn zadel hoor
niks mis mee

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:50

Doe het niet!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:54

Ik heb zo'n 8 jaar een Hulsebos Ultimate D. En nooit problemen mee gehad. Heeft op verschillende paarden gelegen. Alleen past het iets minder goed op mijn huidige paard. Ik zit er dus over te denken om een nieuw zadel te nemen. Maar dat ligtniet aan het zadel. Het zit het super lekker en paste de ander paarden heel goed.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:56

nee idd je moet wel kijken of het echt goed op je paard ligt
de mensen die niet over hulsebos te spreken zijn hebben vast een slecht passend zadel Lips are sealed

Puppetje

Ik heb een paard met erg veel rugproblemen gehad en sinds hij een Hulsebos op zijn rug heeft gaat het steeds beter. Ik ben zeer tevreden over dit zadel. Goede service, goed zadel en en het allerbelangrijkste, een blij paard.

philipoom

Het paard van mijn dochter heeft rugproblemen maar nu heeft ze iets meer dan een half jaar een hulsebos en geen problemen meer.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:57

Ik bedoel dat ik het paard nog wel heb, maar dat de rugproblemen een stuk minder zijn.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:57

Ik denk dat als je echt wil dat het goed past op de rug van je paard, het zadel op maat moet laten maken.

Misschien dat je Hulsebos kan bellen en de situatie uitleggen en vragen of ze langs kunnen komen om te kijken of het zadel goed ligt en eventueel aangepast kan worden.
Zal je vast wel voor moeten betalen, maar je bespaart ook al aardig wat geld aan het feit dat je een tweedehands zadel koopt en dan weet je meteen dat ie goed ligt...

Citaat:
Doe het niet!

Wat een onzinnige reactie... Vermeld dan op z'n minst waarom niet...

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:02

Ik heb die van mn instructrice geleend toen mijn KN bij de zadelmaker lag voor nieuwe singelstoten.
Ik vond het echt een heel fijn zadel! zit heel goed en ziet er ook mooi uit Lachen

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:05

Yetse schreef:

Overdijven is ook een kunst. Hulsebos zadels zijn niet per definitie slecht. Integendeel zelfs. Alleen zijn er de laatste tijd inderdaad vaker problemen met verkeerd aanmeten en opvullen. Maar op zich zijn het superzadels en zitten ze goddelijk. Ons paard heeft er 1 op maatgemaakt en is vanal zijn rugproblemen af. Ze had vroeger drukkingen van ons toenmalige kiefferzadel. Alleen is ons zadel nog wel opgemeten door hulsebos senior dacht ik. Is al lang geleden. Maar het zadel ziet er nog als nieuw uit, het leer dat ze gebruiken is erg sterk en blijft mooi!

Als je zo'n reactie neerzet, onderbouw het dan graag. Bij iedere zadelmaker zijn natuurlijk wel uitzonderingen dat het niet goed was. Al moet ik wel zeggen dat je het over Hulsebos iets te vaak hoord de laatste tijd.

Neemt niet weg dat het heerlijke zadels zijn. En als hij in principe qua boom end goed ligt en je hem door een vakkundige zadelmaker laat opvullen, zie ik het probleem niet!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:05

ja idd
ik lees op dit moment voornamelijk positieve reacties
ik ben nog op zoek naar een bruine hulsebos dressuur
Heb er nu 1 in het zwart maar zoals ik al eerder zei nooit geen problemen mee gehad
daarom was ik heel benieuwd naar de negatieve reacties waar die op gebaseerd zijn

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 12:07

Ik heb net hulsebos gebeld omdat ik graag wat informatie wil. Ik ben nog nooit zo onbeschoft en slecht ter woord gestaan als bij hen. En dat is niet de eerste keer. Ze denken alleen maar zakelijk en commercieel maar zo wekken ze alleen maar de indruk dat ze inderdaad niet aan de rug van onze paarden denken maar alleen aan hun eigen portomonee.

Het is dat ik een hulsebos ook particulier kan vinden en dan kan laten aanpassen etc. door mn eigen zadelmaker maar voor mij NOOIT een rechtstreeks hulsebos zadel want ik wil wel dat er serieus over de rug en een eventueel zadel voor mijn paard gesproken wordt en niet dat je paard een nummertje is dat even een zadeltje nodig is!!!!!

Bah wat een mensen daar zeg!!

En weer werd ik 10 minuten in de wacht gezet door zn zakelijke secretaresse. Sorry hoor maar het gaat hier niet even om een kast ofzo dat je besteld maar wel om een zadel voor een paard!

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:10

Jodievanmij schreef:
Ik heb net hulsebos gebeld omdat ik graag wat informatie wil. Ik ben nog nooit zo onbeschoft en slecht ter woord gestaan als bij hen. En dat is niet de eerste keer. Ze denken alleen maar zakelijk en commercieel maar zo wekken ze alleen maar de indruk dat ze inderdaad niet aan de rug van onze paarden denken maar alleen aan hun eigen portomonee.

Het is dat ik een hulsebos ook particulier kan vinden en dan kan laten aanpassen etc. door mn eigen zadelmaker maar voor mij NOOIT een rechtstreeks hulsebos zadel want ik wil wel dat er serieus over de rug en een eventueel zadel voor mijn paard gesproken wordt en niet dat je paard een nummertje is dat even een zadeltje nodig is!!!!!

Bah wat een mensen daar zeg!!

En weer werd ik 10 minuten in de wacht gezet door zn zakelijke secretaresse. Sorry hoor maar het gaat hier niet even om een kast ofzo dat je besteld maar wel om een zadel voor een paard!

Dat snap ik niet want wij hebben verleden jaar eerst een mailtje gestuurd over de rugproblemen van ons paard en daarna telefonisch kontakt en wij werden super geholpen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:14

Hulseboszadels van langere tijd geleden, dat is een ander verhaal. De service van nu praat er maar niet over.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:15

Het is heel jammer dat je zo bent behandeld aan de telefoon
maar om dan te zeggen dat de zadels slecht zijn voor de rug...
Het is dus de service die niet super is volgens jou

Ik ben altijd heel netjes behandeld daar en er werd genoeg tijd vrijgemaakt
en toen ik er heenging om mijn zadel op te halen (nadat deze was beschadigd in en ongeluk hebben hun hem weer super gerepareerd) kreeg ik netjes uitleg en alles

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:15

philipoom schreef:
Dat snap ik niet want wij hebben verleden jaar eerst een mailtje gestuurd over de rugproblemen van ons paard en daarna telefonisch kontakt en wij werden super geholpen

kwamen die rugproblemen door hun zadel of ben je van plan een zadel bij hun te kopen door die rugproblemen?

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:18

#Ymke# schreef:
philipoom schreef:

kwamen die rugproblemen door hun zadel of ben je van plan een zadel bij hun te kopen door die rugproblemen?

De rugproblemen had ie al en toen wilde wij een hulseboszadel dus eerst over de rugproblemen gehad en gevraagd wat zij er mee konden en dat hebben ze prima opgelost.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:19

philipoom schreef:

De rugproblemen had ie al en toen wilde wij een hulseboszadel dus eerst over de rugproblemen gehad en gevraagd wat zij er mee konden en dat hebben ze prima opgelost.

Juist, je bent een potentiele klant. Wacht maar tot je daadwerkelijk een hulseboszadel hebt gekocht en je paard krijgt dan rugproblemen.