Funrider boomloos?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

Funrider boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 08:45

Hoi,
Ik zit er over te denken om over te stappen naar een boomloos zadel. de Funrider leek mij een heel mooi zadel. Alleen is hij ook goed? Mijn paard heeft een iets wat hoge schoft, zou hij daar geschikt voor zijn?

Het gaat om dit zadel:
Afbeelding

Kan iemand mij wat detais vertellen over dit zadel? (ik heb al op google gezocht maar ik kan er echt bar weinig over vinden Nagelbijten / Gniffelen )

Shyla25

Re: Funrider boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 10:11

Ga alsjeblieft niet voor een nepper, vaak lijkt de buitenkant heel wat maar zitten ze er verkeerd in elkaar.
Om te beginnen leuk maar als je pech hebt rij je je paard kapot.

Je kan natuurlijk geluk hebben Knipoog net als ik met mijn Randols (die ook helemaal is aangepast).

Je kan beter eerst een zadel proberen om te kijken of het wel is wat je wil en dan kan je evt eentje kopen. Het probleem met die namaak zadels is dat de boogjes hoog lijken maar de stof eronder is vaak strak is. Dat is te veranderen, dit heb ik zelf gedaan.

Dus denk goed na voordat je iets gaat bestellen wat je nog niet in het echt hebt gezien Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 10:13

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:20

funrider claimt toch niet barefoot o.i.d. te zijn? Dus geen nepper, maar een funrider.

Mijn collega (trieske op bokt) heeft/had er 1 te koop, je kan haar even een pb sturen

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 23:33

Bedankt voor jullie reacties Haha!

Ik vind het erg vreemd dat ik echt helemaal niks over dit zadel kan vinden op internet. Ik weet dat het geen barefoot is, maar daar ben ik ook niet naar opzoek. Ik zoek een boomloos zadel dat de schoft en ruggegraat meer vrijhoud dan de barefoot. (zit al aan ghost te denken)

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 09:39

Visconti schreef:
Bedankt voor jullie reacties Haha!

Ik vind het erg vreemd dat ik echt helemaal niks over dit zadel kan vinden op internet. Ik weet dat het geen barefoot is, maar daar ben ik ook niet naar opzoek. Ik zoek een boomloos zadel dat de schoft en ruggegraat meer vrijhoud dan de barefoot. (zit al aan ghost te denken)

Je zou ook voor een startrekk kunnen gaan die hebben veel schoftruimte en je kunt evt 4cm kussens bestellen Pling

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 11:45

De startrekk lijkt me echt ideaal, ze zijn alleen zo duur Nagelbijten / Gniffelen

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:45

Tja als je iets wil waar je waarschijnlijk veel langer plezier van hebt moet je toch sparen Knipoog
Zelf wil ik een Shorty versie van de roodbruine western van startrekk, die is echt super mooi alleen met alles erbij wat ik wil 1300 euro
Ik heb dus weer een erg dure smaak Bloos

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:12

Als je meer schoft- en ruggegraatvrijheid wilt dan de Barefoot (met een pad met dubbele inlages) geeft , dan moet je zeker niet gaan kijken naar nepperds in het Barefoot-model zeg maar , want die hebben alleen maar lagere voorboogjes.... dus dan moet je toch de kant op van de duurdere boomloosjes Lachen