Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 15:55

IS er iemand hier op bokt die mij meer kan vertellen over de kwaliteit van de S&K knight rider zadels, hoe is het leer, blijven ze mooi, hoe liggen ze op de rug van het paard en hoe blijven de kussen en dit soort dingen..ik wacht op de reacties van jullie

Cemlys

Berichten: 14971
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:03

het is een behoorlijk middenklasse zadel. heb hem maandag nog uitgetest maar ik vond persoonlijk de kentaur beter zitten.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 00:14

ik heb hem 1 keer op proef gehad. Ik vond dat zadel zo'n 'kom' om in te zitten. Ik werd alle kanten op gegooid en de kussens zijn achter wel erg dik.
Verder zag hij er mooi uit. Maar heb toch voor een maatzadel gekozen.

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 08:47

Ik heb nu een KN en daar kan ik ivm een hernia niet lekker op doorzitten en heb ik dus een zadelmaker laten komen met een aantal zadels oa Kentaur, Jc, Br, Knight rider en prestige, stubben en kieffer en alleen op de knight rider General kon ik perfect doorzitten nu is dus de optie om mijn kn in te ruilen voor die knight rider maar weet niet of ik hier slim aan doe.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:19

Ik heb een Knightrider gehad. Nieuw aangeschaft na bezoek van zadelpasser.
Wel fijn mee gereden, totdat we na een paar maanden een weekendje weggingen te paard.
De aanhechting zitvlak-achterkussen lag compleet los, de stiksels hadden losgelaten.
Mee teruggegaan en met de melding dat dit absoluut niet kon en niet eerder voorgekomen was heb ik een nieuw zadel gekregen.
Na nog een paar maandjes bleek dat het zadel erg beroerd op mijn paard paste.
Drukplekken naast de schoft en rare ligging.
Weer mee terug, ze zijn komen kijken en constateerden dat het zadel idd niet goed lag.
Daarna nog tig andere zadels uitgeprobeerd maar omdat niks goed paste heb ik uiteindelijk het volledige aankoopbedrag teruggekregen.
Daarna iemand anders laten komen en nu heb ik een Fryso Legacy, toevallig tweedehands, maar zo goed als nieuw en door de aanpassingen voor het vorige paard ook perfect voor de mijne. Ze hebben hem netjes opgevuld en ben er helemaal happy mee.
Ik moet zeggen dat ik zelf in de Fryso ook veel beter zit.
De Knightrider heeft een vrij vlakke zit, de Fryso juist een diepe zit met veel wrong.
Ik zou zelf niet snel weer een Knightrider kopen als ik eerlijk ben.
Liever een nette en goede tweedehands van een iets duurder merk.

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 01:41

Ik had er bijna een. Zadelmaker kwam passen. Grootste maat paste (was het enige zadel dat gelijk paste op mijn paard)
het had veel meer kniewrong, t werd m'n eerste dressuurzadel dus ben voor een zadel gegaan met minder kniewrong omdat mijn beenligging ook nog niet goed was en ik maar niet aan zoveel kniewrong kon wennen. Zadelmaker was heel tevreden over t zadel. Het zag er ook erg goed uit, vond het verder ook niet verkeerd zitten. Misschien zou ik het nu gelijk kopen als ik over zou gaan naar een zadel met meer kniewrong.

Siddieqje

Berichten: 1020
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Meulebeke

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 09:37

Heb het welgeteld 10x gebruikt. Mijn paard kreeg er rugpijn van. Leer is allesbehalve soepel.

Toen zadel ingeruild voor KN zadel, zwaar op verloren maar nu tenminste wel tevreden.

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:50

Heb zelf een paar maanden geleden een KR gekocht. En ben er erg tevreden over.
Het was 1 van de weinige die paste om mijn paard. Hij heeft een vrij hoge schoft.
Er zijn nog 2 stalgenoten die het zadel hebben en deze heb ik ook niet horen klagen.

Het zadel zit ook goed, een diepe zit wat voor mij wel belangrijk was, vooral omdat die van mij zo hoog opgooid kan ik wat makkelijker blijven zitten. Op een wat vlakker zadel wordt dat wat lastiger.
Ook omdat ik niet al te veel geld uit kon geven aan een nieuw zadel was dit een goede keuze (zadels worden kaal voor rond de 700 euro verkocht)

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:11

ik heb die zadel ook en ik ben op zich wel tevreden mee.
alleen is die zadel snel leeggelopen en hierdoor moest die naar de zadelmaker om weer op te vullen.
verder is het echt een superzadel en die kost ook niet zo veel geld (750 euro)

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 20:29

Nou ik heb er proef mee gereden en zat hier perfect in en ik heb er lang over zitten dubben wat ik moest doen, maar ik heb vandaag dus mijn KN verkocht en een KR general gekocht dus die met een extra diepe zit en heb er vandaag mee gereden en me paard liep er super mee Haha!
We zullen het wel aankijken in de toekomst hoe het zadel zich zal houden en anders gaan we er idd mee terug naar de verkoper.
Ik zal binnen kort ff een foto van het zadel plaatsen.

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 02:56

ik heb er sinds kort ook 1 ben er super tevreden mee, ligt super op men paard, zit lekker, en kwaliteit is ook oke, alleen men houdings is knudden, maar dat wassie al Tong uitsteken

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:43

hey
ik heb nu net een jaar geleden een Knightrider Colonel gekocht. Een van de weinige zadels die niet overdreven duur was en toch op m'n paard paste.
Het zadel heeft een extra diepe zit en zit ook zalig zacht. Moest in het begin wennen aan de minder dikke kniewrongen (in vgl met mijn vorige zadel)
Later als mijn nu 4jarige merrie uitgegroeid is, weet ik niet of ik deze hou of niet. Mijn droomzadel is een Passier Grand Gilbert. Alleen kan mijn portemonnee dat niet aan Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind het wel een goede prijs-kwaliteit. Ik heb er althans een goede ervaring mee. Het leer is niet stug zoals hierboven iemand een zadel had. De mijne is mooi soepel
xxx

Caro_Vladi

Berichten: 431
Geregistreerd: 02-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:49

Een paardje dat ik rijd heeft ook een Knight Rider en ik vind het een heerlijk zadel (de eigenaresse ook!!) Super zacht leer!! eindelijk eens een zadel waar je geen houte kont van krijgt na een tijd in t zadel te zitten!! Knipoog Bloos Het ligt ook hartstikke goed en de kwaliteit blijft als nieuw!! Ik vind het dus een heerlijk zadel! Vingers aflikken

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:43

Ik heb er toevallig afgelopen zondag op gereden, dat was een KR Colonel (dressuur dus). Even geleend van mijn instructrice omdat ik wilde weten hoe ik op een ander zadel zou zitten. Ik moet zeggen dat het me helemaal niet tegenviel. Persoonlijk vond ik het middengedeelte tussen mijn benen een beetje breed, maar het is wel iets waar je volgens mij aan kunt wennen. Het zadel zat erg comfortabel en zag er keurig uit. Hoe het op lange termijn blijft kan ik niets zeggen, maar als je zuinig bent op je spullen blijft alles toch mooi? Ik vond het in combinatie met de prijs niet verkeerd.

boldie
Berichten: 293
Geregistreerd: 18-11-05

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:48

Ik heb het zadel nu zo'n 3 kwart jaar en het bevalt me erg goed. Ik heb een pony met een behoorlijke brede rug en weinig schoft en dit zadel zit als gegoten. Moet wel zeggen dat ik de kwaliteit wat minder vind. Stiksels laten los en leer heeft waar je benen liggen een soort bobbeltjes struktuur. Het zit ook prima, maak lange buitenritten en ik heb absoluut geen zere kont.

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 19:37

Nou ik heb nu 3 dgn met me nw zadel gereden en tot nu toe bevalt het me prima.
Het is een aardig kolosaal zadel maar past perfect op me paard.

Ik zal er ff een paar foto's van plaatsen hebben jullie ook een idee welk zadel het is.



Afbeelding

Afbeelding

nicci88

Berichten: 3350
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: venlo

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:37

zijn op zich best fijne zadels, de prijs-kwaliteit verhouding ligt goed

shavira

Berichten: 621
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Leusden

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:46

Ik heb al een paar jaar een KR type Colonel dressuur. Persoonlijk vind ik het leer prettig. Zacht,maar het slijt niet enorm snel. Er lag gen een zadel prettig op de rug van mijn paard. Hij heeft een zeer brede rug en een hoge schoft. Het is een middenklasse zadel met een diepe zit. Wel moet ik bekennen dat de ligging van het zadel veranderd met de jaren. Vaak opvullen is noodzakelijk geweest bij mij. Of dat nou aan het verschuiven van de vulling van het zadel heeft gelegen of doordat mijn paard qua bespiering veranderde. In mijn ogen loopt de vulling sneller dan mijn vorige zadel de BR mozart.
Maar qua zit heb ik er niks op aan te merken. Een echte stevige diepe zit. Vind ik prettig zitten. Wat betreft het kollossale wat hierboven genoemd is ben ik het helemaal niet eens. Het zadel heeft relatief korte zweetbladen voor een dressuurzadel waardoor het elegant ligt op mijn kleine arabier.

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:55

BiancUgo schreef:
Nou ik heb nu 3 dgn met me nw zadel gereden en tot nu toe bevalt het me prima.
Het is een aardig kolosaal zadel maar past perfect op me paard.

Ik zal er ff een paar foto's van plaatsen hebben jullie ook een idee welk zadel het is.



Afbeelding

Afbeelding


Mag ik vragen waarom je er zo'n hoeveelheid materiaal onder je zadel hebt liggen op de foto's? Ik hoor namelijk niets over de ligging op het paard?? daarnaast; is dit op advies van de leverancier?? heb je het zadel bij aflevering uitgeprobeerd zonder dekjes? etc. etc..Het roept wel veel vragen bij me op zonder een oordeel te willen geven over de kwaliteit van het zadel.

Nielojram

Berichten: 7862
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:48

Ik vind ze een rare pasvorm hebben, ze zijn erg breed in de kop, en lopen daarna smal toe.. Ben benieuwd op wat voor paarden het zadel écht past, ben ze nu nog niet tegengekomen...

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 15:52

Micha schreef:
BiancUgo schreef:
Nou ik heb nu 3 dgn met me nw zadel gereden en tot nu toe bevalt het me prima.
Het is een aardig kolosaal zadel maar past perfect op me paard.

Ik zal er ff een paar foto's van plaatsen hebben jullie ook een idee welk zadel het is.



Afbeelding

Afbeelding


Mag ik vragen waarom je er zo'n hoeveelheid materiaal onder je zadel hebt liggen op de foto's? Ik hoor namelijk niets over de ligging op het paard?? daarnaast; is dit op advies van de leverancier?? heb je het zadel bij aflevering uitgeprobeerd zonder dekjes? etc. etc..Het roept wel veel vragen bij me op zonder een oordeel te willen geven over de kwaliteit van het zadel.


Dit lag er toen onder, maar daar rij ik nu niet meer mee.(is alleen een bontje by the way die er onder ligt hoor!)
Passen en rijden hebben we met een zadel passer zonder sjabrak gedaan en het zadel ligt perfect op mijn paard! Ik ben super tevreden over het zadel en ook nu na ruim een half jaar in gebruik te zijn..

Rowtjee

Berichten: 149
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: zuidholland.

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:06

Ik heb ook een KR zadel ( ong iets langer dan een maand. ) Ben er tot nu toe erg tevreden over. Hij zit comfortabel en hij is niet al te duur. Als je het zadel gewoon goed onderhoud gaat ie denk ik zeker wel lang mee. ( maar hier kan niet veel over zeggen want ik heb 't zadel nog niet zo lang Bloos)
Ik heb iniedergeval geen klachten over dit zadel Lachen.

germie

Berichten: 26100
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:03

Ik vind het knap dat een nieuw zadel na een half jaar nog past. Mijn ervaring is dat je na 1-3 maanden echt moet laten bijvullen. Nieuwe zadels zakken nogal in.
Maar KR is kennelijk een uitzondering. Mijn op maat gemaakte zadel moest ook na 6 weken al weer bijgevuld worden. Dit had de zadelmaker al voorspeld. Dit is alleen omdat de wol inzakt.

BiancUgo, ik vind het een mooi zadel zo op de foto, maar blijven die stiksels op de zweetbladen wel goed en voel je die niet?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 01:13

Voor de pony van mijn leerling hebben we ook een KR zadel en die past prima. niets geen drukplekken of wat dan ook.
pony heeft nu al ruim 1.5 jaar hetzelfde zadel en er zit nog geen slijtplekje op Ja
Dus ik vind de kwaliteit en prijsverhouding tot nu toe ook erg netjes, zadel zit goed ( niet zo goed als mijn Passier,maar wel lekker) blijft goed en past fijn op de pony.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Knight rider zadels wie heeft hier ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 09:33

hier op de manege hebben een aantal paarden KR zadels,ik vind ze lekker zitten en de kwaliteit is prima,ik vind het niet perse een middenklasse zadel,alleen omdat ze een goede aankoopprijs hebben.
ik krijg zelf een KR vzh zadel,richting dressuur(ben de naam even kwijt van het model)