Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Qimm schreef:ze geven minimale bescherming en geen steun! Verder is goed gebruik essentieel natuurlijk.
melissa7 schreef:waarvoor dienen eigenlijk bandage's. ik heb nl zoveel voor en nadelen gehoord.
Skitter schreef:@Ikke;
Alsof ze geen functie hebben![]()
Zo zie je maar weer dat mensen echt niets van weten. Zulke mensen moeten ze dus niet gebruiken omdat ze niet weten waar ze voor dienen en hoe je ze moet gebruiken..
Ik word echt gek van deze discussie....
Er is zoveel meer wat voor show en uiterlijk wordt gebruikt, of wat niet wordt gebruikt voor waar het voor dient, dekjes ('als je zadel past, heb je er geen een nodig') mexicaans neusriem ('ik vond hem zooo mooi!') stang en trens ('staat toch stoer?'/'alleen voor de foto!' ). En ga zo maar door.
Dus dat bandages zo'n stempel 'slecht' krijgen, slaat echt helemaal nergens op. *IK* gebruik ze niet voor de show hoor, ik pak gewoon een dekje en bandages uit de kast, en vaak genoeg passen ze niet bij elkaar hoor![]()
Mensen, verdiep je AUB in bandage kenneis voor dat je gaat roepen dat ze alleen voor de show en uiterlijk zijn, dit laat alleen zien hoeveel je er niet van weet.
Liselot11 schreef:En waar dienen ze dan wel voor volgens jou?
Skitter schreef:@Ikke;
Zo zie je maar weer dat mensen echt niets van weten. Zulke mensen moeten ze dus niet gebruiken omdat ze niet weten waar ze voor dienen en hoe je ze moet gebruiken..
<knip>
ikke schreef:Skitter schreef:@Ikke;
<knip>
Ik niet. Ik weet dat bij een temperatuur van 45gr Celcius er onomkeerbare processen plaats vinden in de cellen en celstructuren van de pezen............
Skitter schreef:ikke schreef:Ik niet. Ik weet dat bij een temperatuur van 45gr Celcius er onomkeerbare processen plaats vinden in de cellen en celstructuren van de pezen............
ff voor de duidelijkheid:
Ben jij nou tegen alle bescherming, of alleen tegen bandages en voor peesbeschemers, 3-in-1 beschermers etc etc?
Anyway.....
Er is nooit bewezen dat het zo warm wordt onder bandages of andere bescherming. Dat DENK jij. Maar leg mij AUB uit hoe het warmer kan worden onder stof (stof ademt namelijk..) dan onder plastic en neopreen (ademt namelijk niet).
Want daar kom ik echt uit.
Ik heb liever iets wat ademt om de benen van mijn paard als ik 45 min. ga rijden dan iets wat TOTAAL niet ademt..
ikke schreef:Ik niet. Ik weet dat bij een temperatuur van 45gr Celcius er onomkeerbare processen plaats vinden in de cellen en celstructuren van de pezen............
dierfysio schreef:ja, daar heb je wel een puntje, he, over de RangeRoverdat is wat ik nou ook altijd zeg: paardenbenen hoeven geen steun, tenzij ze gebroken zijn. dan moeten ze setun met spalk/gips.
die 45gr, maak daar maar 41gr. van! daarom is hoge koorts ook zo eng: eitwitten vervormen dan, en dat is onomkeerbaar (zoals bij een kippe-ei, dat kun je koken, maar niet 'ontkoken').
Skitter schreef:Tja, ik vind fleece alleen fijner bandageren dan acryl, maar ik kan het eens proberen, dat is inderdaad dunner. Elastiek bandages loop ik met een bocht omheen..
dierfysio schreef:Skitter schreef:Tja, ik vind fleece alleen fijner bandageren dan acryl, maar ik kan het eens proberen, dat is inderdaad dunner. Elastiek bandages loop ik met een bocht omheen..
da's heeeel verstandig van je. zijn ondingen! paardenkwellers die je bijna automatisch verkeerd (te strak) omdoet. bah dus.