wondjes door springschoenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-06 11:59

Ik heb pas springschoenen voor m'n paard gekocht. Misschien ga ik over een tijdje springen, ook zie ik vaak op foto's dat haar achterbenen bijna de voorbenen raken. Ik heb er 2x mee gereden en zag toen dat ze daardoor een wondje in de kootholte heeft gekregen. De springschoenen passen verder goed, ze zijn van rubber.
Zijn er nog meer mensen die er last van hebben?


Liedje

Berichten: 9898
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:06

*Geen last, maar ik heb ook net springschoenen gekocht voor mijn paard, dus ik volg even Lachen Bevalt de Walnut? Haha!

There is no elevator to succes. Take the stairs.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:08

mijn paard tikt ook met de achtebenen de voorbenen aan.Bieden springschoenen hiervoor genoeg bescherming?of is dit alleen op te lossen met speciaal beslag?(ik wil ze het liefst niet op ijzers maar goed).weet iemand dit?

Rukaro
Berichten: 1265
Geregistreerd: 06-09-04

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:09

Mijn paard heeft het ook! Het lijkt wel een soort van mok ofzo, heel apart. Ik denk dat het komt doordat ze schuren/branden. Ze bewegen namelijk wel wat. Die van mij zijn ook van rubber. Ik gebruik ze in ieder geval niet meer.

MyWishMax

Berichten: 25052
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:10

De hoefsmid kan er wel wat aan veranderen maar niet alles. Mijn pony heeft ook steeds wondjes van de springschoenen ik had van die neoprene. En het leek inderdaad mok.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:14

Misschien zit er een niet goed afgewerkt randje aan de rubberen springschoenen waardoor het irriteerd in de kootholte.

B-kader Para dressuur!

egnie

Berichten: 2366
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:38

Van rubber heb ik het vaker gehoord. Er komt vaak zand bij en dat gaat dan schuren. De wondjes lijken inderdaad een beetje op mok. Wat je nog kunt proberen is de neoprene met een bolletje dat het draaien tegen gaat. Ik heb ook neopreen zonder bolletje en de mijne heeft er geen last van. Ik rijd er ook mee door het water en nog nooit een wondje kunnen ontdekken. Ik heb ze ook omdat de mijne zijn achterbenen naast zijn voorbenen plaatst tijden de galop op de zandpaden Afbeelding Op deze manier blijven de ijzers er in ieder geval langer onderzitten en trapt hij zichzelf niet.

DIRK 13/12/2009 ABE 31/07/2011 SEP 07/10/2015

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:40

Mijn pony kreeg ook wondjes van die rubberen, maar van andere niet (neopreen), alleen slaat ze die weer kapot dus ik probeer maar gewoon wat uit qua springschoenen. Iemand nog een tip voor echt stevige?

MiepprinZ
Berichten: 1507
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Coevorden

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:44

Van te voren zorgen dat de kootholte en springschoen al goed schoon zijn! En helaas helaas, het ene paard is er nou eenmaal wat gevoeliger voor dan de andere!

Die van Kieffer bevallen mij super!

:D :D :D In het bezit van: PrinZ (v. Flemmingh) en een mini-me-PrinZ: DublinZ (v. Universeel) :D :D :D

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-06 13:57

oke Haha! dan weet ik genoeg. Ga gewoon die van neopreen eens uitproberen die niet draaien.

DTLL

Berichten: 1305
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:01

Mijn paard krijgt ook wondjes van rubberen springschoenen. Nu heb ik ze van Kavalkade met een bont randje.... Helemaal toppie, geen wondjes meer. Er zit ook zo'n "bobbel" in waardoor ze netjes op hun plaats blijven zitten.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:04

Pas maar op, die van mij is allergisch van springschoenen, niet t materiaal, maar dat er daar wat 'zit' zeg maar.
Ze had paar dagen later flinke mok en olifantenpoten van een keer 20min. losgooien ermee.

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

MyWishMax

Berichten: 25052
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:08

egnie schreef:
Van rubber heb ik het vaker gehoord. Er komt vaak zand bij en dat gaat dan schuren. De wondjes lijken inderdaad een beetje op mok. Wat je nog kunt proberen is de neoprene met een bolletje dat het draaien tegen gaat. Ik heb ook neopreen zonder bolletje en de mijne heeft er geen last van. Ik rijd er ook mee door het water en nog nooit een wondje kunnen ontdekken. Ik heb ze ook omdat de mijne zijn achterbenen naast zijn voorbenen plaatst tijden de galop op de zandpaden Afbeelding Op deze manier blijven de ijzers er in ieder geval langer onderzitten en trapt hij zichzelf niet.



Van die neoprene met bolltje kreeg die van mij juist wél wondjes Knipoog Maar dat krijgt hij meestal al wel snel

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

_Nicky

Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:21

Dat heeft die van mij ook gehad, die kon niet tegen het rubber. Met neopreen/bont springschoenen heb ik er geen last van!

Lin4Life

Berichten: 942
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: Zwolle

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:15

shanetimo schreef:
mijn paard tikt ook met de achtebenen de voorbenen aan.Bieden springschoenen hiervoor genoeg bescherming?of is dit alleen op te lossen met speciaal beslag?(ik wil ze het liefst niet op ijzers maar goed).weet iemand dit?


Dan is je paard dus in zijn voorbeen niet actief genoeg,. Hij moet zijn voorbeen meer vanuit de schouder naar voren zetten en ook snellet zodat zijn achterbeen niet meer er tegen aan komt.
Mijn merrie heeft hier ook last van. Maar spring schoenen bied hier vaak wel genoeg bescherming tegen. De hoefballen zijn dan iig beschermd.

Siebrand: Dressuur: M1 +2
Guess: Dressuur: Z1 + 7 Springen: L ------- 15-07-1991 † Guess † 05-07-2009
Replay: Dressuur: Z1 :) Springen: zijn we hard aan het trainen.

YoJcE

Berichten: 459
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: moergestel

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:17

ja dit probleem had ik ook maar het is opgelost!
ga een stuk wol halen of knip een ranje van een oud wol shabrak af en maak dat aan de rand van de rubbere springschoen. het werkt super en ook nog een goedkoop

Mloui

Berichten: 1639
Geregistreerd: 29-06-04

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:09

ja mijn knollie had het ook. Van alles geprobeerd maar die dingen bleven wondjes geven. De ander waar ikmee rij heeft hier geen last van. Oh en pas op met die bolletjes, je springschoenen blijven net zo hard draaien hoor!

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:31

Heb er geen last van Lachen Ik heb voor Gino neopreen springschoenen van BR. Ze zitten super!

27-10-2011 * Een droom die in vervulling gaat... Casjino van Knedo <3

30-11-2013 * Onze zoon Joah is geboren! <3

Phynix
Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Breda

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:37

Springschoenen beschermers inderdaad de voorbenen voor het tikken, dus hoeft niet met beslag opgelost te worden. Anders kunnen ze zelf hun ijzers eraf tikken.
Ik heb laatst ook de rubbere gekocht en geen last gehad. Ze zeiden wel dat je het rustig op moest bouwen, zodat de huid kon wennen. Maar bij mij op stal hebben meer mensen slechte ervaring met rubbere schoenen, vanwege wondjes: De oplossing zou dan zijn om (de wat duurdere) neopreen schoenen te kopen. Oh en verder zijn en ook een soort bandjes die je eerst om de voet moet doen en die beschermen de huid tegen de rand, werkt ook super. Succes

Esmiralda_

Berichten: 2096
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:42

mijn paardje kreeg ook wondjes van de rubbere springschoenen, die heb ik weg gedaan en een paar gekocht van neopreen.
nergens last van, echt super!
die rubberen daar kwam zand tussen en dat ging schuren en het was ook langer niet zo'n nette afwerking als die van de neopreen

Emiel en Whisper :*
https://www.facebook.com/pages/EFO/4120 ... &app_data={%22a%22:%22200%22,%22photoid%22:%2219WL2C%22}

Rukaro
Berichten: 1265
Geregistreerd: 06-09-04

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:09

Bedankt allemaal Lachen Weet ik ook wat ik moet doen!

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re: wondjes door springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:43

Een pensionklant van mij doet eerst een polszweetbandje en dan de springschoen aan. Ze heeft een hele verzameling en gooit ze na 1 keer in de was.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Eowyn_95, Plus_en_Min, SemrushBot, Ubermetrics en 14 bezoekers