Welk stang en trens hoofdstel hebben jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 01:25

Hoi,

Ik had een vraagje:
Ik ben zo langzamerhand een beetje aan het rondkijken voor een stang en trens hoofdstel voor Torro.
Voor Ixo heb ik de Imperial Riding met de wit onderlegde neusriem.

Ik zat te kijken naar het hoofdstel van Premiere, maar de neusriem is niet breed genoeg vind ik:
Afbeelding

En die van BR, die leek me ook wel heel mooi:
Afbeelding

Als iemand een van deze hoofdstellen heeft, wil je er dan een foto van maken zodat ik kan zien hoe ie ECHT is?

Zoniet, welke stang en trens heb jij?

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:52

Ik heb die van Stubben.
Pikant detail is dat Salinero dezelfde heeft

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:55

Ik volg dit topic ook even.
Wil er ook 1 gaan kopen namelijk....

Masada

Re: Welk stang en trens hoofdstel hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:01

Ik heb een rondgenaaid hoofstel (Pikeur) met een heel brede Bonfire neusriem wit onderlegd. Ze heeft de stang en trens op de foto voor het eerst aan en zoals je kunt zien moeten de riempjes nog goed op maat worden gemaakt. Dus het hoofstel hangt al klaar voor over een paar maanden.
Afbeelding

Miam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:13

Venetia schreef:
Ik heb die van Stubben.
Pikant detail is dat Salinero dezelfde heeft

Ik heb ook die van Stubben. Hij is inmiddels helemaal uitgelubberd door het vele poetsen dus komt er binnenkort voor de wedstrijden een nieuwe.. Wil graag de passier rondgenaaid. Super mooi, maar helaas ook erg prijzig!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:17

Döbbert, ik heb er alleen zo even geen foto van.

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:29

Ik ben ook aan het rondkijken. Rondgenaaid is echt prachtig, maar voordat ik zoveel geld aan een hoofdstel ga uitgeven, moet ik toch wel een flinke klap op mijn hoofd krijgen hoor, anders komt dat echt niet in mijn hoofd op. Pure afzetterij en het paard gaat er niet chiquer van lopen of zo.
Waar ik eigenlijk meer in geinterresseerd ben is welk S&T bit ik moet kopen. De onderlegtrens, daar ben ik al uit, dat moet een bustrensje worden, want van een watertrens gaat ze 'hikken' met d'r hoofd (te veel losse onderdelen). Maar wat voor een stang??? Ik ben zo bang dat ik zelf per ongeluk te hard kan worden. Ze loopt nu ook haar proefjes op een dikke bustrens dus extreem veel scherper hoeft het van mij niet te worden, ik wil alleen net iets meer te vertellen hebben in oprichting en overgangen. Ik dacht aan een 'baby stang' om mee te beginnen, die schijnt maximaal 5 cm te zijn. Ik zie deze echter nooit in ruitersport zaken. En hoe zit dat nu precies met de tong boog? Misschien kunnen jullie mij wat advies geven.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:34

Ik heb een Döbert, naar wens gemaakt. Brede neusriem, blinde sluitingen en de andere gespen zijn koperkleurig. Deze frontriem zit erbij, wel in een iets andere versie (steentjes er echt óp ipv erin gelegd), gaat hangen en glimt superchique!

Afbeelding

Zodra ik een goeie foto heb zal ik 'm plaatsen!

edit, deze bitten heb ik in bestelling bij Cornelie, helaas zit het nogal tegen dus heb ik ze nog niet binnen:

Afbeelding

Afbeelding

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:24

poppekontje schreef:
Ik heb een rondgenaaid hoofstel (Pikeur) met een heel brede Bonfire neusriem wit onderlegd.

Pikeur? Of maken die tegenwoordig ook hoofdstellen?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:12

Skitter schreef:
poppekontje schreef:
Ik heb een rondgenaaid hoofstel (Pikeur) met een heel brede Bonfire neusriem wit onderlegd.

Pikeur? Of maken die tegenwoordig ook hoofdstellen?

Och wat stom
ik bedoel passier

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:52

Ik heb die van BR, vind het een mooi hoofdstel met een aansnoerneusriem (net zo dik als die van imperial)

Heb even het topic van Zep voor je opgezocht, daarvan heb ik hem gekocht

viewtopic.php?p=13763095#13763095

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:18

Ik heb een Stubben.

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:41

Ik heb de Kieffer Rosi. Een heerlijk hoofdstel zonder opsmuk.

romandour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:43

ik heb een rond genaaide van Kavalkade. zijn net zo mooi als passier alleen andere prijs. 250 euro

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:29

ik heb er 1 van BR, erg fijn leer en past goed. Was ook wat minder prijzig dan die van passier of iets dergelijks (vind ze wel ontzettend mooi!!) Maar als je zoiets zelf moet betalen tjah

1 tip: voor dat je hem gaat gebruiken eerst 2 nachten in een teiltje met koevoetolie. Daarna 2 weken uit laten druppen. Daar heb je jaaaaaaren plezier van! zonder dat het leer te zacht word Het leer is dan meteen supersoepel en glanst mooi

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:53

In de olie is missschien een goed idee bij de 'wat mindere kwaliteit' hoofdstellen die anders lang hard blijven, anders absolúút niet doen! Weekt de stiksels los en je hoofdstel wordt té slap, heel zonde! Ik ben getrouwd met de lederdressing van Rapide, zowel voor m'n zadel als m'n hoofdstel. Even gauw doekje erover en het maakt schoon, voedt het leer en legt een beschermlaagje. Deze dressing werd me trouwens ook aangeraden door het personeel in Drunen toen ik mijn S&T hoofdstel op kon halen, olie ten zeerste afgeraden!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:52

ik heb die van passier, foto staat in mijn profie geloof ik.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:42

OFFTOPIC:
Lederdressing werd mij in Drunen idd ook aangeraden voor mijn zadel maar het bleef kurkdroog dus ik ben er vanaf gestapt.
Mijn hoofdstellen gaan bij aankoop een uurtje in de olie en dan een week in een dichtgebonden plastic zak, mijn zadel vet ik in.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:59

Die lederdressing vind ik ook niet fijn....
Het is wit en was bij m'n zadel te vinden op de stiksels, zag er niet uit. Het droog blijven van het leer was mij ook opgevallen.
Ik doe het nu met zadelzeep en ledervet.....

on-topc :Waar moet je nou goed op letten bij aankoop van zo'n hoofdstel en welk bit is het beste (voor een "beginner")

Waarschijnlijk gaat mijn instructrise met haar starten,
maar als ik wel beter wordt, wil ik zelf ook verder met wedstrijd rijden.

Toch wil ik zelf ook wat weten over deze hoofdstellen voordat ik samen met haar een hoofdstel ga kopen

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:12

Ik heb de rondgenaaide Passiers.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:14

hij hangt toch al 3 jaar in elkaar hoor....met die olie behandeld..

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:17

Al onze Z paarden dragen een passier stang en trens hoofdstel.
Vindt ik de fijnste hoofdstellen.Ze blijven super mooi en zacht en soepel leer en ze staan goed en mooi.Ze ijn inderdaad wel erg prijzig.Maar de kwaliteit is super.

Heb een tijdje een paard van iemand anders gereden en die had een stubben stang en trens hoofdstel.Dat vindt ik niks.Het bleef stug en hard.Vind die hoofdstellen ook grof.Maar dat is mijn mening.Kan natuurlijk komen doordat ik zelf de passiers gewend bent.

Odie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:05

Ik heb een stubben, een passier en een schumacher. Van alles wat. De passier vind ik het prettigst in gebruik, maar die is in aanschaf niet goed voor je portomonnee... De stubben is degelijk en sterk, maar niet supermooi om te zien en de schumacher zit er een beetje tussen in.

anydale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:09

Odie schreef:
Ik heb een stubben, een passier en een schumacher. Van alles wat. De passier vind ik het prettigst in gebruik, maar die is in aanschaf niet goed voor je portomonnee... De stubben is degelijk en sterk, maar niet supermooi om te zien en de schumacher zit er een beetje tussen in.

Is die passier degene die dat laatste paard in je profiel omheeft (Bonaparte) Welk model van passier is dat? Die vind ik namelijk mooier dan die rondgenaaide!

Odie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:46

Ja klopt dat is de passier Rome, alleen ik heb het kopstuk laten verbouwen, normaal zit er een gesp bovenop het hoofd alleen ik heb gewoon met gespen aan de bakstukken.