look-a-likes van boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

look-a-likes van boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 12:18

Op deze site: http://www.horsesarcade.nl/Boomloos.htm
staan allerlei neppe boomloze zadels.
Ik vraag me dan af of zoiets wel zomaar mag, en hoe het met de kwaliteit zou zitten.
Kent iemand deze internetwinkel?
Ik zou graag een keer een echt merk met een neppe willen vergelijken, dus ik heb ze maar meteen een mailtje gestuurd, 'k denk allen dat zoiets niet kan.

StalHaffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:50

Ja het is wel een vreemde site met weinig informatie

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:00

De site is van een bokker...

had ook al een mail gestuurd want heb een zadel besteld bij www.stocksattel.de (de trekker master) Wel iets duurder, dus ben ook benieuwd naar de verschillen.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:06

Een aantal foto's zijn foto's van de echte merkzadels. Art. 215 van de dressuurzadels is een foto van de Stubben Juventus.

En art. 212 lijkt een logo van Bates of Rossner in te staan.

Ik zou dus echt eerst om meer info vragen. Zeker ook omdat er staat dat er een lange levertijd is. DUs niet in het voren betalen.

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:30

O? Dus niet de zadels maar de foto's zijn kopieën?

>;) Ik krijg er een beetje een raar idee bij. En ik denk niet dat ik zo snel een zadel zou bestellen.
Zeker niet omdat er helemaal geen boommaten bij staan!

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:42

De site is van bokker T@nj@ voordat er verdere speculaties rondgaan
Ik heb haar een pb gestuurd om haar attent te maken op dit topic, zodat ze uitleg kan geven.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:45

Ik vind dat het woord "nep" hier niet echt op z'n plaats is. Er staan nergens bij de foto's namen vermeld van merken die ze niet zijn. Een boomloos zadel is gewoon een soort zadel, het is niet verbonden aan 1 merk. Het is niet dat als je zadel niet de naam Barefoot draagt, het daarom geen boomloos zadel is. Vind dat hier dus nogal voorbarige conclusies gemaakt worden.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:45

ben wel benieuwd hoe dit nou eigenlijk ziet, aangezien wij nog rond aan het kijken zijn voor een boomloos zadel voor "ebij"

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:50

Ik vind het wel kunnen want er staat duidelijk bij vermeld dat het niet het echte merk is maar een look-a-like

Tanja

Re: look-a-likes van boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:15

*meld zich*

Ik heb inmiddels het deel VZ en Dressuurzadels verwijderd van de site want na het lezen van dit topic ben ik gaan zoeken op Bates en kwam daar exact de zelfde foto tegen als ik op mijn site had staan.
Ik ben hier gewoon eerlijk in, het gaat hier niet eens om kopieën (die zijn in mijn beleving exact het zelfde) maar om look-a-likes met wel degelijk verschillen van de echte. Echter ik wil absoluut geen onwaarheden verkopen en heb daarom het dressuur en VZ deel verwijdert daar hier dus echt wel foto's van de echte merken tussen stonden.
Dit zal ik eerst uitzoeken en uitfilteren.
Mijn leverancier had mij verzekerd dat het foto's waren van zijn eigen fabriekszadels en daar ben ik ook vanuit gegaan maar had dat dus beter niet kunnen doen. Ik had zelf al lang gezocht naar foto's maar ik zit zelf niet echt in de dressuurzadels dus die zoektocht is bij mij een beetje mislukt.
Wat betreft de boomloze zadels, de foto's op mijn site heb ik vrijwel allemaal vergeleken met foto's van de echte merken (ik weet wat meer van boomloos dan van dressuur) en daar zijn zo op de foto's de verschillen al duidelijk te zien.
Nogmaals, het gaat hier niet om echte kopieën maar om look-A-likes.

Om helemaal zeker te zijn haal ik vanmiddag mijn website weer uit de lucht en ga eerst alles eens goed na bij mijn leverancier, eens zien of hij nog meer van deze leuke verrassingen in petto heeft.
Als ik meer weet kom ik hier meteen weer verslag doen.

R0X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:19

Nou dit is wel een goede en eerlijke oplossing!

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:23

Ik vind het ook heel eerlijk... en ben benieuwd naar je bevindingen op het gebied van boomloze dressuurzadels

Het scheelt een hoop in centjes!

Mag ik vragen; kwamen alle zadels van dezelfde 'man/fabrikant'?
(dus die ook die dressuurzadelplaatjes gaf die van andere merkzadels bleken te zijn?)
Laatst bijgewerkt door Marjo_Wystan op 28-05-06 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:28

Yep, alles van 1 fabrikant.

Website is inmiddels uit de lucht, zodra ik meer weet meld ik mij weer!

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:16

Doe je goed, Tanja! Mooi dat je het even verduidelijkt!
Misschien ook de verschillende maten erbij vermelden? Of in ieder geval dat je ze kan leveren?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:32

Ja wat betreft de maten, gezien de zadels pas worden gemaakt als ik ze bestel kan ik iedere gewenste maat bestellen, dat zal ik er op de nieuwe website nog even bijzetten, tenminste, als die nog komt want ik heb via pb wat merken van (dressuur) zadels doorgekregen en ik zie nog een aantal foto's die niet helemaal koosjer zijn
Het boomloosdeel is naar mijn idee wel goed want daar zie ik zelf ook echt duidelijk de verschillen van maar voor alle veiligheid laat ik alles even offline tot ik alles heb uitgezocht.

Shetfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 15:47

Tieneke schreef:
Ik vind dat het woord "nep" hier niet echt op z'n plaats is. Er staan nergens bij de foto's namen vermeld van merken die ze niet zijn. Een boomloos zadel is gewoon een soort zadel, het is niet verbonden aan 1 merk. Het is niet dat als je zadel niet de naam Barefoot draagt, het daarom geen boomloos zadel is. Vind dat hier dus nogal voorbarige conclusies gemaakt worden.

Ach, 't is maar een woord. Het zijn gewoon merkloze zadels die erg veel lijken op merkzadels en dus noem ik ze "nep", maar je kan het natuurlijk ook anders omschrijven.

Ik vind het goed dat je de site uit de lucht hebt gehaald, je neemt het dus wel serieus als mensen het niet helemaal vertrouwen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:59

Ik kreeg net via email bericht dat het look-a-like hm zadel ook een foto gewoon van internet is. Ik heb het gecheckt en idd is dit het geval. Ook de boomloosjes worden nu aan een grondig onderzoek onderworpen.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:18

Oei , Tanja , pas je wel op dat je hier geen problemen mee krijgt...?

Ik krijg ook regelmatig alle bestaande boomloze zadels in de namaak-versie aangeboden , vooral "Barefoots" maar ook bijvoorbeeld de HM , Sensation Pad , Freeform en Startrekk.... vaak sturen de fabrikanten dan inderdaad de originele foto's die her en der op internet te vinden zijn , en als je dan doorvraagt naar originele foto's wijkt het echt wel wat af.

Ikzelf durf er mijn vingers niet aan te branden om nepperds te gaan verkopen van deze merken , is toch een soort "plagiaat" , meeprofiteren van andermans ontwerp en naam , en als je pech hebt dan krijg je vroeger of later een proces aan je broek..... ik persoonlijk zit daar niet op te wachten , ben jij daar niet bang voor ?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:53

Nou, van de boomloosjes waren het voor zover ik kon beoordelen geen foto's van internet alleen die HM achteraf dus wel. Ik heb de website niet voor niets uit de lucht gehaald, ik wil mijn handen er idd niet aan branden maar ik wil ook geen leugens verkopen. Ik ga dus eerst weer in conclaaf met de heren fabrikanten en ik wens foto's van het echte product zoals zij dat daar hebben staan (zeggen ze) en dan zie ik wel weer verder. Ik heb mijn zinnen gezet op 1 zadel en de rest was voor mij meer bijzaak, leuk om erbij te hebben maar absoluut niet noodzakelijk.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:58

Heb je nog niet 1 zadel in handen gehad? Want dan weet je hoe ze zijn.
Maar het zou mij niet lekker zitten dat je je eigen leverancier niet kunt vertrouwen, als zij al niet de echte foto's aanleveren.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:59

Ik had je website overigens niet gezien , maar je foto's op marktplaats herken ik wel heel goed