Merano zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dydy

Merano zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 23:15

Hallo!

Ik had een vraag;
Wie heeft er een Merano zadel van zadelmarkt ( MYGOD hier komt een discussie ) En bevalt hem.
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw zadel voor me pony ( eerste in me profiel)
Urk is natuurlijk best ver om te passen ..
Dus zat ik te denken als iemand hem hier dichtbij het zelfde zadel heb zou het dan mogelijk zijn dat ik hem eens kom passen ofzo ?
het gaat om dit zadel:
http://www.zadelmarkt.nl/AANBIEDING%20D ... N%2092.htm de linker!
Ik hoop dat iemand mij meer info kan geven over het zadel.

Bedankt!

ellepel

Re: Merano zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 07:38

ze worden niet alleen bij zadelmarkt verkocht, maar ook wel bij de gewone ruitersportzaken volgens mij..

heb er vande week eentje in mijn handen gehad, zadel zag er erg netjes uit, leek me heel degelijk toe.
totdat ik de kussens voelde, bleek dat deze scheef gevuld waren.
je kon echt zo voelen dat de een kant veel dikker was dan de andere, heb dat zadel dus maar laten liggen..

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 09:38

Dankje
ik ga het natuurlijk als ik het koop zelf op halen en neem dan ook iemand mee waarvan ik zeker weet dat die goed is in zadels na kijken
Het lijkt mij verders echt een fijn zadel namelijk

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:09

Ik wilde er ook één halen maar heb vernomen dat de kwaliteit van het leer echt om te huilen is. Ook veel scheve zadels inderdaad, maar met een goed oog is dat wel te zien denk ik.

Ik ben van het idee afgestapt, heb voor dat geld een 2de hands middenklasse zadel gekocht

Fantast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:18

Ik weet dat het goedkopere zadels zijn, maar voor dat bedrag kun je ook een heell euk 2de hands merkzadel kopen. Mijn voorkeur ging ook uit naar de merano. Na overleg met mijn zadelmaker ben ik van dit plan afgestapt. De prijs is leuk, het zadel van de buitenkant ook, maar van de binnenkant is het niks, hij had meerdere paarden met dit zadel bekeken stuk voor stuk rugklachten, van binnen zijn de moertjes o.d veel groffer dan bij een normaal zadel, kortom net als smystique zegt je kunt voor hetzelfde geld een mooi 2de hands zadel kopen. Heb nu zelf een Wintec in plaats van de merano

chantalvant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:54

Toevallig hebben wij bij de aankoop van een paard een Merano zadel erbij gekregen. Dat zadel is echt om te huilen, slechte kwaliteit, en het ligt erg slecht! Daarnaast vond ik het ook niet lekker zitten. Mijn zadelmaker geeft voor mijn 13-jaar oude Kieffer nog meer terug dan voor het (splinternieuwe!!) merano zadel!

Casarell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:03

Ik heb een merano gehad. Ik kocht em nieuw, maar aangezien mijn paard een moeilijke rug heeft lag deze teveel achterover. Ook zadels van Ideal, Anky, Euroriding en Kentaur lagen te veel achterover, het lag dus niet aan het zadel. Verder lag deze wel goed. Ik vond em wel erg glad en stug, maar dat is natuurlijk met alle nieuwe zadels.

Nu heb ik een 2de hands Rossner Amerika en deze ligt ook erg goed. Bovendien zit hij erg lekker, elke keer als ik op stap geniet ik er weer van...

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:06

jeske333 schreef:
Ik heb een merano gehad. Ik kocht em nieuw, maar aangezien mijn paard een moeilijke rug heeft lag deze teveel achterover. Ook zadels van Ideal, Anky, Euroriding en Kentaur lagen te veel achterover, het lag dus niet aan het zadel. Verder lag deze wel goed. Ik vond em wel erg glad en stug, maar dat is natuurlijk met alle nieuwe zadels.

Nu heb ik een 2de hands Rossner Amerika en deze ligt ook erg goed. Bovendien zit hij erg lekker, elke keer als ik op stap geniet ik er weer van...

Heb jij je zadels dus altijd bij een handelaar gekocht......... als ik je relaas zo lees lijkt het erop dat er nog nooit naar de kussens is gekeken aangaande de wijze van opvullen. Als je paard een moeilijke rug heeft dan lijkt het me zeker handig dat je eens verder kijkt (m.a.w. door een goeie vakman laat kijken).

Casarell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:16

Jaja, weer gelijk negatief commentaar.. Het zal eens niet zo zijn..

Ik had een nieuw zadel voor ik dit paard had, mijn nieuwe zadel gepast, paste niet.. Nog een paar zadels van pensionklanten gepast, paste ook niet. Dit passen heb ik gedaan om te zien of het aan het merano zadel lag, wat julie zo slecht vonden liggen. Daar lag het dus niet aan..

Ik heb mijn zadel verkocht en het zadel gekocht van de vorige eigenaar, deze reden ook met dit zadel.... bovendien ligt het zadel als 1 met het paard, en is net opgevuld, dus zal het wel goed zijn he?

Maar het gaat hier in dit topic niet om mij... Ik weet dat mijn zadel heel goed ligt..

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:07

mee niet negatief, wat ik duidelijk wil maken is dat het vaak niet ligt aan het merk of aan de moeilijke rug maar veelal aan het aanmeten en passend maken van de kussens. Vaak hoor je mensen zeggen dat een bepaald merk niet ligt op de rug van het paard terwijl het heel erg vaak ligt aan de kussens en hoe het al dan niet aangemeten is (dus kussens passend gemaakt). Dit vind ik dan vaak niet eerlijk tegenover een merk zadel maar moet meer de verkopende partij aangerekend worden.

lauraaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 19:52

dit blijf ik ff volgen.... btw die singel die erbij zit ziet er (op de foto) wel goed uit

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 19:59

Er is toch al een sticky oid over zadelmarkt zadels?

ik TeM even

Heike
Mede-oprichtster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:58

Dit gaat niet over zadelmarkt zadels. Merano zadel kun je op meer plaatsen kopen. het gaat hier dus om het zadel en niet om zadelmarkt. Dus graag ook op het zadel reageren.

Zie viewtopic.php?f=13&t=488184

mariskafan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:17

mijn bijrijdster rijd al 3 jaar met merano de luxe en is super tevreden!

Al_hadiye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:59

Ik, snap jullie echt niet. jullie zitten heel zadelmarkt zwart te maken. terwijl het hier over Merano gaat.

zelf heb ik een zadel van merano en dit idd van zadelmarkt. het leer is heel soepel ziet er nog steeds toppie uit en ik rijd er elke dag min 3 paarden mee. ik vind hem persoonlijk beter zitten als mijn stubben zadel.

en daarbij wij hebben nu sinds kort zadelmarkt belgie overgenomen, en wij gaan echt geen zadels verkopen die slecht zijn voor het paard. wij controleren elk zadel grondig en is hij niet goed ddan gaat hij direct terug en krijgen we een nieuwe.
en daarbij rijd ik op hoog niveau springen heb daarbij ook begeleiding van een internationale ruiter en ook hij is te spreken over het zadel, zelf heeft hij er 1 aangeschaft voor training gewoon omdat het zadel op heel veel paarden past.
voor mij dus liever een goedkoop eveen goed zadel als een duur zadel.
misschien kwam hij bij jullie niet van zadelmarkt af? en zo wel dan kan je daar direct mee terug gaan als er iets mee scheelt zoals scheef opgevuld fso. en krijg je een nieuwe ervoor terug.

en 't is niet dat het goedkoop is dat het slecht is eh ;) ik wil hier nu echt niet over te koop lopen maar Merano komt van de stubben fabrieken af, het is dus hetzelfde leer en zelfde kwaliteit alleen word er niet 5 meter langs een litteken weg ge sneden en weg gegooid. je kan dus een plekje op je zadel hebben. maar dat neemt de kwaliteit niet weg.
en ik heb overigens zo'n duur ooo zo geweldig stubben zadel gezien in de paardenwinkel afgeprijs hij is van 2100 euro naar 800 euro gegaan. dat wil dus zeggen dat ze zoo duur helemaal niet zijn maar ze gewoon een grote winst willen. en zadelmarkt wil geen grote winstaantallen en kopen per model kleur merk enz. 1 hele container in en als je zo stubben gaan nemen kan je ook zo'n zadel voor een goedkope prijs weg doen.

en zo ben ik bijna uitgepraat.
het zijn perfecte zadels en ik rijd al van mijn 11 jaar paardrijden 5 jaar op merano. geen enkele klacht van geen enkel zadel gehad, geen rug problemen en ik rijd heeel veel verschillende paarden geen van allen problemen. ook volgens klanten die naar een zadelmaker zijn gegaan was die zadelmaker zeer te spreken over het zadel en vond het een goed degelijk zadel.
misschien wat pech gehad?

mja kortom ik ben helemaal weg van merano, zo zie je maar dat een zadel helemaal niet duur hoeft te zijn.

groetjeesss

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:03

de winkels die merano hebben .. zijn wederverkopers van zadelmarkt
vroeger mochten ze van zadelmarkt alleen hun spullen verkopen
tegenwoordig zie je meer zaken onder andere naam
die dus en zadelmarkt en een of meer andere merken hebben
kennis van me is zo ooit begonnen
is nu na 5 jaar erg heel erg blij al de merano''s kwijt te zijn
weet niet hoe de huidige kwaliteit is .. maar toen was het niet veel soeps.. en garantgie tot de deur

daarintegen heeft op een paard van haar ook een halfjaar een merano gelegen
meerdere andere merken gepast maar paard was net zo scheef als zadel dus kwam goed uit
na ongeveer 6 mnd op een ander zadel overgestapt
hoe het zich houd na jaren .. geen idee

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:07

heb een merano dressuurzadel gehad ( tja, voor elk paard een eigen zadel is een kostelijke zaak en dan schaf je maar wat minder dure dingen aan) en ik was er ook weg van. Geloof wel dat er verschil tussen die zadels zit, maar ik had de mijne kieskeurig gekozen uit een stuk of 6 die er toen lagen bij zadelmarkt. Heb op allemaal gezeten en geduwd etc... helaas heb ik het zadel meeverkocht met mijn vorige tinker. Heb nu ook een goedkoop zadel (gratis bij mijn paard meegekregen) en is een ramp, zou eigenlijk ook wel weer een dressuur merano'tje willen hebben...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:01

Dit is een topic uit 2006....dat is echt té oud om nog omhoog te halen. Hier een slotje.