RS Saddles?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melanie0906

Berichten: 1144
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 22:43


Hutcherson

Berichten: 7387
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 22:46

Ik heb dit zadel sinds ze in NL zijn. Ook heb ik het prototype geprobeerd en zelfs dat zat voor mij fijner dan mijn Kent & masters voor mijn oudere ruin.

Ik vind juist het idee dat het aan alle kanten aangepast kan worden aan wat de ruiter en paard nodig hebben, heel prettig. Ik heb periodes waarin ik meer rijd, helemaal niet rijd, waarin mn paarden afvallen ivm slechter/minder voedingswaarde in hooi, of aankomen omdat ze beter/te goed hooi hebben. In mijn kent & masters liggen mijn benen niet netjes zoals het hoort en zit ik teveel op de lepel. Maar er was weinig keuze met een korte ruggetje en wens voor aanpasbare boom.
Bij een RS is ook de singelpositie en je been positie, en de kniewrong aanpasbaar dus nog naast de boom. Hij heeft korte kussens en een monoblad. Ik vond het prototype al stabiel liggen op mijn jonkie. Mijn nieuwe zadel heb ik vanwege mijn verhuizing, verbouwing en afstuderen nog niet vaak gebruikt. Hopelijk snel klaar met alles zodat we km's kunnen gaan maken in de prachtige natuur hier.

De service van RS vind ik trouwens ook fijn.

Ik ben er wel over te spreken dit concept. Helaas al heel veel zadelmakers/passers gezien die telkens wat anders zeggen en als je dan een ander laat komen wordt je eerder aangekochte zadel afgekraakt en kun je weer de portomonee trekken.