Cwd zadels, echt zo goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Cwd zadels, echt zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 17:13

Afgelopen zondag tijdens jumping Amsterdam bij de Cwd stand op een Cwd dressuur en springzadel gezeten. En wauw, wat zat het dressuurzadel heerlijk (springzadel ook). Normaal ben ik niet echt van de wrong maar dit zat echt wel lekker.
Maar de kussens zijn gevuld met foam ipv wol (voorkeur gaat uit naar wol) en het zijn natuurlijk niet de goedkoopste zadels. De zadels worden natuurlijk ook alleen via Cwd verkopers verkocht.
Ik ben langzaam opzoek naar een dressuurzadel, wat is jullie ervaring met Cwd?
Op internet lees je verschillende verhalen over pasvorm ect, wat natuurlijk paard afhankelijk is

xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Cwd zadels, echt zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:06

Voor het paard van m’n zusje lang een cwd springzadel gehad, echt een heeeeerlijk zadel. Kwaliteit van het leer was echt super goed en soepel, foam vulling vond ik heel fijn, stevig maar zacht tegelijk en behoud zijn vorm goed. Ook op een dressuurzadel mogen rijden, net zo een fijn zadel.
Enige nadeel was dat toendertijd er weinig vertegenwoordigers waren dus een afspraak maken duurt wat langer en als er iets aangepast moet worden ben je je zadel 2 weken kwijt omdat deze naar de fabriek in Frankrijk gaat.

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 18:12

xrobbiee schreef:
Voor het paard van m’n zusje lang een cwd springzadel gehad, echt een heeeeerlijk zadel. Kwaliteit van het leer was echt super goed en soepel, foam vulling vond ik heel fijn, stevig maar zacht tegelijk en behoud zijn vorm goed. Ook op een dressuurzadel mogen rijden, net zo een fijn zadel.
Enige nadeel was dat toendertijd er weinig vertegenwoordigers waren dus een afspraak maken duurt wat langer en als er iets aangepast moet worden ben je je zadel 2 weken kwijt omdat deze naar de fabriek in Frankrijk gaat.


Klopt, volgensmij zijn er nog steeds niet echt veel vertegenwoordigers hier in NL. De dame im de Cwd stand stond (toevallig mijn voormalige instructiese) vertelde inderdaad dat zij het heel druk had

Getup

Berichten: 8291
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Cwd zadels, echt zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:44

Hier ( België en Luxemburg) zie je echt veel CWD en zijn ze er ook erg tevreden mee.

Lijken mij ook fijne zadels

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Cwd zadels, echt zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 19:13

Toen ik een paard ging bezichtigen reed ik op een CWD springzadel maar die vond ik minder fijn en harder dan mijn eigen Prestige zadel eigenlijk. Maar ik ken ook ruiters die juist liever CWD hebben.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 20:16

Ik heb zelf een CWD springzadel gehad en heb hem terug verkocht. Ik vond hem te breed om te zitten, had het gevoel dat ik mijn been niet rond mijn paard kon leggen (ben ook maar 1m60 hoog).
Intussen rij ik al jaren met Prestige Advanced en dat is ook de enige van Prestige waar ik goed op zit. Is eigenlijk een crosszadel dus met enkel zweetblad en zeer smalle twist waardoor je heel dicht bij je paard zit.

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 17:45

Antonius schreef:
Ik heb zelf een CWD springzadel gehad en heb hem terug verkocht. Ik vond hem te breed om te zitten, had het gevoel dat ik mijn been niet rond mijn paard kon leggen (ben ook maar 1m60 hoog).
Intussen rij ik al jaren met Prestige Advanced en dat is ook de enige van Prestige waar ik goed op zit. Is eigenlijk een crosszadel dus met enkel zweetblad en zeer smalle twist waardoor je heel dicht bij je paard zit.


Ik ben inderdaad ook niet groot, 1,63, ik ben vooral opzoek naar een dressuurzadel met wrong, voordeel van Cwd (en natuurlijk andere merken in de hogere prijscatagorie) is dat de wrong aangepast kan worden naar beenlengte.
Voor springen heb ik nu een passier zadel

Knoek
Berichten: 120
Geregistreerd: 11-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:23

Hier helaas slechte ervaring met CWD. Buiten het feit dat alle vertegenwoordigers geen opleiding tot zadelmaker hebben gevolgd, hebben zij geen zicht of een zadel goed ligt.
Bij ons met droge ogen gezegd nee hoor dit zadel ligt nog goed echter toen de zadelmaker voor de dressuur zadels kwam 2 boommaten te klein.
Kwaliteit vind ik matig. Als er iets moet gebeuren moet ie altijd worden opgestuurd, minimaal 4 weken je zadel weg.
Nee die van ons gaan allemaal in de verkoop. Doe mij maar weer wol.

XladyX

Berichten: 1339
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Cwd zadels, echt zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:41

Ik heb ook een CWD dressuurzadel gehad. Voor mijzelf in 1 woord fantastisch! Zat heerlijk en precies goed. Maar voor mijn paard helaas niet geschikt. Het foam was niet voldoende aanpasbaar en paard kreeg er uiteindelijk een gevoelige rug van, dus ook hier weer terug naar wolgevulde zadels.

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 03:39

Knoek schreef:
Hier helaas slechte ervaring met CWD. Buiten het feit dat alle vertegenwoordigers geen opleiding tot zadelmaker hebben gevolgd, hebben zij geen zicht of een zadel goed ligt.
Bij ons met droge ogen gezegd nee hoor dit zadel ligt nog goed echter toen de zadelmaker voor de dressuur zadels kwam 2 boommaten te klein.
Kwaliteit vind ik matig. Als er iets moet gebeuren moet ie altijd worden opgestuurd, minimaal 4 weken je zadel weg.
Nee die van ons gaan allemaal in de verkoop. Doe mij maar weer wol.

Maar dat is natuurlijk ook niet heel gek als je geen gedegen opleiding hebt gedaan.
Dat houd mij inderdaad ook het meest tegen om een Cwd aan te schaffen ondanks dat het zadel geweldig zit. Mischien dat ik wel een vertegenwoordigd laat komen voor een testrit gezien ikzelf vrij goed kan zien of iets goed ligt of niet, en anders ga ik bij mij eigen zadelpasser een passier laten aanmeten

Knoek
Berichten: 120
Geregistreerd: 11-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 08:28

LiannePuthzy schreef:
Knoek schreef:
Hier helaas slechte ervaring met CWD. Buiten het feit dat alle vertegenwoordigers geen opleiding tot zadelmaker hebben gevolgd, hebben zij geen zicht of een zadel goed ligt.
Bij ons met droge ogen gezegd nee hoor dit zadel ligt nog goed echter toen de zadelmaker voor de dressuur zadels kwam 2 boommaten te klein.
Kwaliteit vind ik matig. Als er iets moet gebeuren moet ie altijd worden opgestuurd, minimaal 4 weken je zadel weg.
Nee die van ons gaan allemaal in de verkoop. Doe mij maar weer wol.

Maar dat is natuurlijk ook niet heel gek als je geen gedegen opleiding hebt gedaan.
Dat houd mij inderdaad ook het meest tegen om een Cwd aan te schaffen ondanks dat het zadel geweldig zit. Mischien dat ik wel een vertegenwoordigd laat komen voor een testrit gezien ikzelf vrij goed kan zien of iets goed ligt of niet, en anders ga ik bij mij eigen zadelpasser een passier laten aanmeten


Heel eerlijk? Als ze mij een zadel willen verkopen moeten ze er wel verstand van hebben. Een CWD kost al snel 4000 nieuw. Dan mag je toch verwachten dat er iemand met verstand komt.

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Cwd zadels, echt zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 16:49

Dat is zeker waar, ook wel jammer dat zo’n merk welke zijn zadels voor zulke bedragen verkoopt geen kundige passers heeft

Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Cwd zadels, echt zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 17:45

Ik moet het niet meer hebben. Heb er ooit wel een paar keer mee gereden en zit inderdaad goed maar ook al heel dikwijls verhalen gehoord dat de bomen vervormen of het leer na 1 jaar al scheuren had. Zelfde met Antares trouwens. Geef mij maar een degelijke prestige. Mijn oudste zadel gaat al 20 jaar mee en wordt nog steeds gebruikt om zadelmak te maken. Mijn andere prestige is ook al 10 jaar oud en ziet er als nieuw uit

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 19:19

Ik heb er een paar gehad en de zadels zelf zitten heerlijk, de service daarentegen is beroerd. :') Ik rij nu met Devoucoux!

Oehlala
Berichten: 4313
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Cwd zadels, echt zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:30

Antares hoort bij CWD, daarna is de kwaliteit blijkbaar naar beneden gegaan.

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:11

Oehlala schreef:
Antares hoort bij CWD, daarna is de kwaliteit blijkbaar naar beneden gegaan.

Qua kwaliteit van het leer en de boom is niets mis met Antares en CWD, alleen Prestige is veel commerciëler wat betere winsten oplevert, wat meer zadelpassers/makers/verkopers aantrekt..
Money makes the world go round.

Skogan

Berichten: 789
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:20

CWD, Antares ou Devoucoux, Forestier... 1 zadel voor 20 parden :+ :D
Gebogen boom aanpassen met foam voor rechte rug en vice versa.. Leder is echt fragile, wel prachtig, maar intensif gebruik en je zadel is 5jaar later helemaal versleten.. Meeste franse rijders, krijgen zadels gesponsoreerd en vervangen ze elk jaar ou maximum 2.
Ze zitten erg goed en alles is gedaan om zo mogelijk rijder happy maken. Maar paard blij maken ? Nope... Alle bomen zijn met korte taken en niet alle paarden kunnen zo'n boom hebben.
Zadels ziet er prachtig uit en de ruiter-ego is gawardeerd. Maar als je beetje meer in zadelpassen geintereseerd bent, dan zie je zooo veel fouten met het opbouwen van deze zadels..

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 23:44

Skogan schreef:
CWD, Antares ou Devoucoux, Forestier... 1 zadel voor 20 parden :+ :D
Gebogen boom aanpassen met foam voor rechte rug en vice versa.. Leder is echt fragile, wel prachtig, maar intensif gebruik en je zadel is 5jaar later helemaal versleten.. Meeste franse rijders, krijgen zadels gesponsoreerd en vervangen ze elk jaar ou maximum 2.
Ze zitten erg goed en alles is gedaan om zo mogelijk rijder happy maken. Maar paard blij maken ? Nope... Alle bomen zijn met korte taken en niet alle paarden kunnen zo'n boom hebben.
Zadels ziet er prachtig uit en de ruiter-ego is gawardeerd. Maar als je beetje meer in zadelpassen geintereseerd bent, dan zie je zooo veel fouten met het opbouwen van deze zadels..

Dat sowieso inderdaad “Made to measure”, vertegenwoordiger van Cwd vertelde inderdaad dat het leer van bijvoorbeeld de lepel makkelijk scheurt bij stoten en daarom er bijvoorbeeld op de 2Gs zo’n Carbon/plastic gedeelte over de lepel zit

Knoek
Berichten: 120
Geregistreerd: 11-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:39

[quote="Skogan"]CWD, Antares ou Devoucoux, Forestier... 1 zadel voor 20 parden :+ :D
Gebogen boom aanpassen met foam voor rechte rug en vice versa.. Leder is echt fragile, wel prachtig, maar intensif gebruik en je zadel is 5jaar later helemaal versleten.. Meeste franse rijders, krijgen zadels gesponsoreerd en vervangen ze elk jaar ou maximum 2.
Ze zitten erg goed en alles is gedaan om zo mogelijk rijder happy maken. Maar paard blij maken ? Nope... Alle bomen zijn met korte taken en niet alle paarden kunnen zo'n boom hebben.
Zadels ziet er prachtig uit en de ruiter-ego is gawardeerd. Maar als je beetje meer in zadelpassen geintereseerd bent, dan zie je zooo veel fouten met het opbouwen van deze zadels..[/quote

Ja die takken is idd ook zo'n verhaal. Op de erreplus zadels kunnen die idd aangepast worden.
Elk zadelmerk heeft wat ben ik mij van bewust. Alleen voor dit geld en dan deze beroerde service.....
En dit is niet de eerste keer.