Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:37

Oh dan heb ik het verkeerd gelezen sorry :D
Misschien is er iemand in de buurt waar je zo'n hoofdstel eens kan lenen? Want het is veel geld om zomaar eens te proberen..

Zo ben ik momenteel wel geïnteresseerd in een Finesse hoofdstel, maar die zijn ook zo duur -O- Dat is niet even aankopen en uitproberen :(

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 17:13

Maar de Finesse mag je dus wel testen, iig bij Emmers :j

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:11

Bielsje schreef:
Maar de Finesse mag je dus wel testen, iig bij Emmers :j


Ah goed om weten! Het is nog niet voor binnenkort aangezien ik eerst nog moet bevallen enz :') Maar alvast dromen mag, toch? O:)

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:45

Ik heb sinds kort de Utzon Equestrian Olympic. Net zo een mooi dik zacht stuk achter de oren als Finesse en mijn paard vind hem heel erg fijn!
Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:36

annikavolder schreef:
Ik heb sinds kort de Utzon Equestrian Olympic. Net zo een mooi dik zacht stuk achter de oren als Finesse en mijn paard vind hem heel erg fijn!
[ [url=m/t84s25.jpg]Afbeelding[/url] ]


Staat Gaudi echt prachtig <3

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:20

Utzon vind ik ook prachtig inderdaad <3 Is dat kopstuk even dik denk je?
Ik had al eens een foto gezien waar het dunner leek. Helaas is de prijs zowat hetzelfde :+

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:45

Ja het kopstuk is echt heel dik en zacht gevoerd achter de oren, zeker 1-1,5cm dikte schat ik
( ik had wat extra dagen gewerkt en nu we ZZ zwaar mogen starten dus mezelf maar op iets moois getrakteerd....)

Igniss

Berichten: 1000
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:31

Ik ben me aan het oriënteren op een wedstrijdhoofdstel. Jullie weten echt veel te vinden :')

Wat ik zoek is:

- Breed anatomisch kopstuk dat de druk van de atlas afhoud.
- Dikke en zachte neusriem. Vind een flink brede heel mooi
- soepel leer
- bij voorkeur zonder sperriem. (En zonder lusje dan) gezien ik dat echt een onding vind.
- In het donkerbruin
- mag rondgenaaide onderdelen hebben

Als het kan onder de 250/300

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:33

Anatomical vision space? Geen idee of die er in het bruin is trouwens. Maar heeft wel een heel breed kopstuk

Avalanche

Berichten: 16058
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:48

Antares precision. Is wel duurder dan wat jij wilt, maar heeft verder alles, en blijft prachtig.

JameyDL

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:56

Milka schreef:
Inmiddels het hele topic doorgelezen, maar kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.
Ik wil een PS of Sweden anatomisch hoofdstel aan gaan schaffen voor mijn jonge paardje. Qua looks vind ik de Paladin het mooiste, ben niet zo van de witte stiksels op een hoofdstel. Maar nou lees ik op de site van PS dat het model Pioneer echt aanbevolen wordt voor het jonge paard en de Nirak ook.
Iemand die daar ervaring mee heeft?
Uiteindelijk weegt het comfort van mijn paard hoger dan de looks.


Ik heb zelf de nirak en pioneer, pioneer (zwart) rij ik al jaren mee met mijn paardje en ze vind hem super fijn pioneer heeft een wat lagere neusriem. Ook heb ik de nirak gekocht recent voor mijn jonge paardje (bruin) die neusriem zit wat hoger(normale), dit hoofdstel werkt wel een beetje met neusdruk maar minimaal en is het vrij vergelijkbaar met de micklem maar dan naar mijn persoonlijke mening mooier. Ook heeft ps of sweden sinds kort een micklem look alike gemaakt die meer anatomisch is maar daar hangt ook wel een mooi prijs kaartje aan :(:) Die ook word geadviseerd bij jonge paarden. Ik vind het niet erg als je de hoofdstellen bij mij zou wilen uitproberen maar ik weet niet of je in de buurt woont :o (heb ook de london en gp alleen die gaan hopelijk binnenkort weg)
Afbeelding
^king edward hoofdstel van ps (die heb ik niet)

Igniss

Berichten: 1000
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:58

pluisje88 schreef:
Anatomical vision space? Geen idee of die er in het bruin is trouwens. Maar heeft wel een heel breed kopstuk


Daar heb ik al eens naar gekeken. Die komt er wellicht bij als extra trainingshoofdstel. Echter vind ik de neusriem niet breed genoeg.

Avalanche schreef:
Antares precision. Is wel duurder dan wat jij wilt, maar heeft verder alles, en blijft prachtig.


Die heeft wel een perfect kopstuk. Maar weer zo'n dunne neusriem.

Ik ben niet van het strak aansnoeren, het zit altijd erg losjes. Maar gezien we ze op wedstrijd vast spanning zou opbouwen zoek ik iets met een hogere dikke/brede neusriem die niets afknelt mocht ze de mond open doen.

We rijden nu zonder neusriem, en dat gaat echt perfect. Maar dat mag dus niet :')

JameyDL

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:58

Igniss schreef:
Ik ben me aan het oriënteren op een wedstrijdhoofdstel. Jullie weten echt veel te vinden :')

Wat ik zoek is:

- Breed anatomisch kopstuk dat de druk van de atlas afhoud.
- Dikke en zachte neusriem. Vind een flink brede heel mooi
- soepel leer
- bij voorkeur zonder sperriem. (En zonder lusje dan) gezien ik dat echt een onding vind.
- In het donkerbruin
- mag rondgenaaide onderdelen hebben

Als het kan onder de 250/300


Ps of sweden heeft hele fijne hoofdstellen die denk ik wel in je catogorie vallen alleen daar hangt wel het prijs kaartje 300+- je zou ook marktplaats in de gaten kunnen houden. Alleen heeft die van ps de sperriem er wel aan behalve bij de stang en trens hoofdstellen, wat je misschien zou kunnen doen is contact met hun opnemen dat je zonder wil en misschien kunnen ze het regelen of zelf het eruit halen.

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:05

Igniss schreef:
Ik ben me aan het oriënteren op een wedstrijdhoofdstel. Jullie weten echt veel te vinden :')

Wat ik zoek is:

- Breed anatomisch kopstuk dat de druk van de atlas afhoud.
- Dikke en zachte neusriem. Vind een flink brede heel mooi
- soepel leer
- bij voorkeur zonder sperriem. (En zonder lusje dan) gezien ik dat echt een onding vind.
- In het donkerbruin
- mag rondgenaaide onderdelen hebben

Als het kan onder de 250/300


Bridle2fit kan je zelf helemaal samenstellen. Ik heb ook bruin en brede neusriem.

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:09

Igniss schreef:
Ik ben me aan het oriënteren op een wedstrijdhoofdstel. Jullie weten echt veel te vinden :')

Wat ik zoek is:

- Breed anatomisch kopstuk dat de druk van de atlas afhoud.
- Dikke en zachte neusriem. Vind een flink brede heel mooi
- soepel leer
- bij voorkeur zonder sperriem. (En zonder lusje dan) gezien ik dat echt een onding vind.
- In het donkerbruin
- mag rondgenaaide onderdelen hebben

Als het kan onder de 250/300



Deze misschien?
https://hypostore.nl/montar-normandie-t ... dstel.html

Het lusje voor de sperriem is afneembaar staat er.
Het kopstuk heeft zo'n inkeping voor de atlas, maar je kan er altijd een ander kopstuk bij nemen waar het volledig vrij ligt zoals dit:
https://www.ej.nl/kopstuk-montar-adapt- ... 68193.html
Afbeelding

Igniss

Berichten: 1000
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:44

JameyDL schreef:
Igniss schreef:
Ik ben me aan het oriënteren op een wedstrijdhoofdstel. Jullie weten echt veel te vinden :')

Wat ik zoek is:

- Breed anatomisch kopstuk dat de druk van de atlas afhoud.
- Dikke en zachte neusriem. Vind een flink brede heel mooi
- soepel leer
- bij voorkeur zonder sperriem. (En zonder lusje dan) gezien ik dat echt een onding vind.
- In het donkerbruin
- mag rondgenaaide onderdelen hebben

Als het kan onder de 250/300


Ps of sweden heeft hele fijne hoofdstellen die denk ik wel in je catogorie vallen alleen daar hangt wel het prijs kaartje 300+- je zou ook marktplaats in de gaten kunnen houden


Daar ben ik inderdaad mee bekent. Echter zijn die ik echt zou willen niet te krijgen :')

De Paladin daarvan is een van mijn opties. Alleen zou ik de neusriem nog iets breder willen zien.
De gp patent daarvan staat ook op het lijstje

Ferjan - ook weer te dunne neusrien

Igniss

Berichten: 1000
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:46

MyWishMax schreef:
Igniss schreef:
Ik ben me aan het oriënteren op een wedstrijdhoofdstel. Jullie weten echt veel te vinden :')

Wat ik zoek is:

- Breed anatomisch kopstuk dat de druk van de atlas afhoud.
- Dikke en zachte neusriem. Vind een flink brede heel mooi
- soepel leer
- bij voorkeur zonder sperriem. (En zonder lusje dan) gezien ik dat echt een onding vind.
- In het donkerbruin
- mag rondgenaaide onderdelen hebben

Als het kan onder de 250/300


Bridle2fit kan je zelf helemaal samenstellen. Ik heb ook bruin en brede neusriem.


Hoe is daar de kwaliteit van?

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:47

Equibling? Die heeft bij de meeste modellen een afneembare sperriem lus.

Igniss

Berichten: 1000
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:49

Spenk schreef:
Equibling? Die heeft bij de meeste modellen een afneembare sperriem lus.


Dat heb ik gezien. Maar daar waren mensen (denk werknemers of trouwe klanten) op fb zo enorm pushy over afgelopen jaar toen ik iets anders zocht dat ze een beetje een nare smaak hebben achtergelaten.

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:57

Maar is een brede neusriem dan wel anatomisch? Alleen voor mooi is in mijn ogen onderschikt of iets past of niet..

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:37

MarjanB schreef:
Maar is een brede neusriem dan wel anatomisch? Alleen voor mooi is in mijn ogen onderschikt of iets past of niet..

Nou dit ja. Al onderzoeken genoeg gedaan naar die werking.

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:38

Een hoop anatomische die hier voorbij komen zijn dat ook niet meer omdat ze niet correct passen en juist precies op plekken vallen die je juist wilt ontwijken door een anatomische vorm.
Een brede neusriem kan net zo goed anatomisch zijn als ze de juiste zenuwen vermijden. Als het bij je paard past is er ook niks mis met een normale neusriem. Bij alle neusriemen heb je een probleem bij te strak doen en als ze op verkeerde plek vallen.

Igniss, ik heb de mijne nu een jaar of 6 en heb 2 keer iets vervangen. Ene keer omdat ik 1 riempje een andere maat van nodig had en 1 keer de sperriem (achteraf had ik ook gewoon zonder sperriem moeten kiezen haha) en dat was vooral mijn eigen schuld dat die niet meer netjes was.

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 15:03

Igniss, zo dun zijn de neusriemen van Montar niet hoor.

Van links naar rechts: Dyon, Montar en de Paladin van PS of Sweden
Afbeelding

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:21

Spenk schreef:
MarjanB schreef:
Maar is een brede neusriem dan wel anatomisch? Alleen voor mooi is in mijn ogen onderschikt of iets past of niet..

Nou dit ja. Al onderzoeken genoeg gedaan naar die werking.


En naast de werking heb je ook nog voorkeur. Ik hoopte ook op flink breed want die van mij heeft een groot hoofd maar die wilde toch echt smaller :')

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:29

Igniss schreef:
Ik ben me aan het oriënteren op een wedstrijdhoofdstel. Jullie weten echt veel te vinden :')

Wat ik zoek is:

- Breed anatomisch kopstuk dat de druk van de atlas afhoud.
- Dikke en zachte neusriem. Vind een flink brede heel mooi
- soepel leer
- bij voorkeur zonder sperriem. (En zonder lusje dan) gezien ik dat echt een onding vind.
- In het donkerbruin
- mag rondgenaaide onderdelen hebben

Als het kan onder de 250/300


Tess misschien? Voldoet qua neusriem iig. Wat ze aan kopstukken hebben weet ik zo niet uit mijn hoofd