Myler bitten.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 21:28

Koper schreef:
Ik heb mijne via marktplaats. Denk je echt dat ik 100 euro of meer ga uitgeven voor een bit :')


Oh nee hoor, ik ook niet!
Maar zat er even op te zoeken, was er benieuwd naar hihi!

vdesmet
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:04

Stamper schreef:
Koper schreef:
Ik heb mijne via marktplaats. Denk je echt dat ik 100 euro of meer ga uitgeven voor een bit :')


Oh nee hoor, ik ook niet!
Maar zat er even op te zoeken, was er benieuwd naar hihi!



Hoi Stamper, is volgens mij dit bit: https://www.toklat.com/Products/BP/89-29145

Ik heb dit ook.

Vraagje: ik ben hier echt een leek in, in de manege bekeken ze me alsof ik mijn paard aan het mishandelen was. Is dit een zwaar bit ? ( ken er echt niets van ).
Mijn pre loopt er nochtans heel mooi en ontspannen op.

Nu voel ik me schuldig en denk ik dat ik mijn beestje mishandel ( ik heb het paard overgekocht en het bit zat erbij ) ... |(

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Myler bitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:14

Vdsmet...

No worries. Het is juist een heel fijn bitje.

Dat je je zo gek laat maken door een paar manegeruiters die nog nieteens weten hoe ze een bit om aan een hoofdstel moeten hangen....

VeraaaBalloo
Berichten: 238
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:36

Stamper schreef:
Iemand enig idee welke Level dit is?


[ [url=m/XmojHp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Volgensmij zit het bit ook wat gedraaid. ik denk een level 1

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Myler bitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:50

Vroeger dacht men: hoe dikker bit, hoe zachter voor het paard. Inmiddels is uit meerdere studies wel gebleken dat dat niet juist is. Myler is heel dun en daardoor best een streng bitje, MAAR het is de ruiterhand die het meeste bepaalt.
Ik zie bijv liever iemand met een mooie stille hand en een myler, dan een dikker bitje waar constant aan gezaag wordt hoor.
Dus laat je niet gek maken.

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Myler bitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:02

Ok heb ook een myler toklat. Maar dan met sleuven . Ik had eerst Pessoa erin liggen maar daar reageerden we beide te heftig op. Dat ging botsen. Op advies van iemand die dit bit tekoop had het geprobeerd en nu rijden we met losse teugel. Hij heeft nauwelijks hefboomwerking omdat het allemaal niet te strak zit. Kan haar heel goed op stem rijden. Ook m'n dochter rijdt er op en dat gaat prima.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 16:20

Stamper schreef:
Koper schreef:

Oh nee hoor, ik ook niet!
Maar zat er even op te zoeken, was er benieuwd naar hihi!



Hoi Stamper, is volgens mij dit bit: https://www.toklat.com/Products/BP/89-29145

Ik heb dit ook.

Vraagje: ik ben hier echt een leek in, in de manege bekeken ze me alsof ik mijn paard aan het mishandelen was. Is dit een zwaar bit ? ( ken er echt niets van ).
Mijn pre loopt er nochtans heel mooi en ontspannen op.

Nu voel ik me schuldig en denk ik dat ik mijn beestje mishandel ( ik heb het paard overgekocht en het bit zat erbij ) ... |(


Er staat op het leenbitje wel toklat, en op het leenbitje ook.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Myler bitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:05

Staat dat niet op alle? Op mijn level 2 staat dat ook.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Myler bitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 22:11

Nouja ibderdaad dat is het enige wat er op staat.
Level 1 ook.

Maar het kan dus level 1 als 2 zijn begrijp ik?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Myler bitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:12

Een level 2 heeft tongvrijheid de 1 niet

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:15

Ja op mijne staat dat ook. Ik rij elk paard dat ik heb op myler. Nu ook mijn 4 jarige. Superfijne bitten die mooi in de mond liggen en ook niet naar inwerken mits je een knappe ruiterhand hebt.

Ik rij zelf met een level 2 westerntrens, paardlief vind de tongvrijheid fijn en heeft een klein mondje.

Mijn vorige paard was altijd erg onrustig in de mond tot ik over ging op myler, dat was er in hangen en wegrijden.

Ik denk ook dat je probeerbit level 2 is. Level 1 is recht, die vinden mijn paarden trouwens niet fijn, dus die heb ik weer weggedaan.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 18:49

Bitje is een level 2.
Heb het bij de paardenschuur (vertegenwoordiger van myler), gevraagd via mail. :)

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:28

Ik heb een level1 en een level2. DAcht dat het fijne bitjes waren. NOT. Mijn paard gaat enorm rechts er op vastpakken. En dan niet direct he, maar pas na een maand ofzo. Dat doet ze niet op een 23mm dikke enkelgebroken bustrens of ongebroken bustrens. Dus dan houden we het maar op simpele bitjes. Mogelijk gaan mijn 2 mylers in de verkoop. Ja, 10 dagen uitproberen. Dan denk je, goed bit. Helaas, 10 dagen later is het toch niets. Weg geld. Ik koop ze nieuw ja. Maat tweedehands niet kunnen vinden (5.5 inch).
Daarom geloof ik ook niet in bitfitters. Je moet het toch enige weken aanzien.
heb echt wel 10 dure bitten liggen die het allemaal niet zijn (sprenger, Myler, enz). :+ kan zelf wel bitfitter worden nu.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Myler bitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:58

@germie, ik moet even mijn bitten opmeten (weet de maat niet meer) maar dan heb ik misschien interesse in jouw bitten als dat past.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:58

@germie dat is balen ja. Maar komt het dan zeker weten vanuit het bitje? En ja, duur is niet altijd perse beter hoor helaas. Sommige lopen prima op bitjes van 15€.
Voordeel is wel dat je de duurdere 2e hands nog wel vrij makkelijk kwijt raakt.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 15:04

germie schreef:
Ik heb een level1 en een level2. DAcht dat het fijne bitjes waren. NOT. Mijn paard gaat enorm rechts er op vastpakken. En dan niet direct he, maar pas na een maand ofzo. Dat doet ze niet op een 23mm dikke enkelgebroken bustrens of ongebroken bustrens. Dus dan houden we het maar op simpele bitjes. Mogelijk gaan mijn 2 mylers in de verkoop. Ja, 10 dagen uitproberen. Dan denk je, goed bit. Helaas, 10 dagen later is het toch niets. Weg geld. Ik koop ze nieuw ja. Maat tweedehands niet kunnen vinden (5.5 inch).
Daarom geloof ik ook niet in bitfitters. Je moet het toch enige weken aanzien.
heb echt wel 10 dure bitten liggen die het allemaal niet zijn (sprenger, Myler, enz). :+ kan zelf wel bitfitter worden nu.


Is jou level 2 een 5,5?

Zal morgen eens passen

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:16

Stamper schreef:
germie schreef:
Ik heb een level1 en een level2. DAcht dat het fijne bitjes waren. NOT. Mijn paard gaat enorm rechts er op vastpakken. En dan niet direct he, maar pas na een maand ofzo. Dat doet ze niet op een 23mm dikke enkelgebroken bustrens of ongebroken bustrens. Dus dan houden we het maar op simpele bitjes. Mogelijk gaan mijn 2 mylers in de verkoop. Ja, 10 dagen uitproberen. Dan denk je, goed bit. Helaas, 10 dagen later is het toch niets. Weg geld. Ik koop ze nieuw ja. Maat tweedehands niet kunnen vinden (5.5 inch).
Daarom geloof ik ook niet in bitfitters. Je moet het toch enige weken aanzien.
heb echt wel 10 dure bitten liggen die het allemaal niet zijn (sprenger, Myler, enz). :+ kan zelf wel bitfitter worden nu.


Is jou level 2 een 5,5?

Zal morgen eens passen

13.9 cm. En ik laat het bit nog even hangen. Maar denk dat ie op termijn wel weggaat ja.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 19:58

Kom nu pas voor het eerst op de site een maattabel tegen haha!

Pony heeft normaal 12.5 dus dan heeft ze inderdaad een 5 nodig als ik het moet geloven.


Afbeelding

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:31

Oh dat is voor mij ook nieuw. Ik dacht dat de mylermaat gelijk was aan de maat in inches.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Myler bitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 13:31

Davht ik dus ook.
Dus of wel een 5 anders een 4 denk ik.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 11:21

Wat zou fijner zijn voor een smal mondje?

12 of 14 mm?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Myler bitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:03

Mijn merrie loopt het best op 12 mm... merrie is 1.76 heeft biaat 12,5

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Myler bitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 16:42

Level 1 is hier ook 12mm.

En level 2 die van het weekend had gekocht. Bleek 14 te zijn, dus die wil ik omruilen naar de 12. Aangezien ze gelijk gek begont te happen met passen! :+

Koekie73

Berichten: 2661
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Myler bitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:58

Mag ik jouw topic even lenen om een vraag te stellen over een Myler bit?
Wij zijn met onze pony ook aan het zoeken naar een fijner bit. Ze loopt nu op een enkelgebroken bustrensje (11,5) in een Micklem hoofdstel. Mijn dochter van bijna 12 rijdt haar voornamelijk en heeft inmiddels een redelijk stille hand. Soms moet ik haar er nog wel op attenderen, maar die begeleiding krijgt ze dus in ieder geval. Is een Myler bit dan ook een optie of zou dat dan toch nog te onrustig zijn vanwege de leeftijd van dochter?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Myler bitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 18:39

Als ik de 14mm vd level 2 pas en vergelijk net de level 1 12mm, denk ik dat ze die fijer vind. Op de 14mm begint ze te happen en doen, en dat is alleen nog even met passen.