Meningen / ervaringen Eskadron

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toasted
Berichten: 25
Geregistreerd: 17-12-15

Meningen / ervaringen Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 13:08

Hi iedereen!

Mijn oog is op een heel mooi zadeldek van Eskadron gevallen. Echter is deze , uit mijn hoofd, 76,95 euro.
Dit is een hoop geld voor een zadeldek en daarom zou ik graag jullie meningen willen! Is het het geld echt waard en zo ja waarom? Wat maakt het verschil met een 30,- zadeldek van HH? Of betaal je alleen voor de naam? Ik hoor jullie meningen graag! :D

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Meningen / ervaringen Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:11

Voor mij zijn Eskadrons de hemel. Al heb ik het hier over cottons en niet degene die jij bedoelt :) Dit zijn de enige dekjes die goed liggen voor mij en de paarden. Ze blijven super netjes en zijn makkelijk in gebruik. Ik ben niet zo voor de dikkere dekjes van Eskadron :)

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:13

Het zal vooral de naam zijn waarvoor je betaalt :+

Ik vind de dekjes een mooie dikte hebben maar als ik ze vaak gebruik met rijden, ontstaat er aan de plek waar de singelstoten hangen, pilling. En ze krimpen bij mij ook in de was ook al was ik op 30 graden.

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:16

De echt mooie zadeldekjes van HH zijn volgens mij ook al tegen de 50 euro aan inmiddels.
Ik vind vooral de pasvorm goed. Ik was altijd groot fan van de Anky dekjes, maar heb inmiddels een paard met een vrij korte rug en de dekjes schuurden allemaal aan de achterkant (achter het zadel) ook al trok ik ze goed in de zadelkamer. Met kale plekken tot gevolg. Met de Eskadron dekjes heb ik dat helemaal niet.
De kwaliteit is goed; blijven mooi in de was is mijn ervaring.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:16

Ten eerste vind ik de pasvorm erg fijn, vind ik de materialen waarvan de dekjes gemaakt zijn mooier en tot slot zal je een groot deel betalen voor de naam :) maar dat neem ik voor lief.

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:18

Hier ook weinig dekjes die een fijne pasvorm voor ons hebben, maar die van Eskadron dus wel en daarnaast vind ik ze gewoon erg mooi. Maar inderdaad wel aan de prijs.
Pilling heb ik geen last van, krimpen in de was ook niet :)

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Meningen / ervaringen Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:53

Je betaald grotendeels voor de naam, ontwerp en de populariteit. Kwalitatief zijn ze niet superieur aan goedkopere dekjes hoor. Da's echt onzin.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Meningen / ervaringen Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:56

Ik vind dat een kwalitatief dekje 50-55 euro mag kosten. Die extra 20 euro betaal je voor het merk denk ik!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:57

Je betaalt inderdaad vooral voor de naam denk ik. De cottons vind ik ook het fijnst, ik koop ze echter van een ander merk. Daar zijn zo 10 euro goedkoper (ja ja, het kan nog goedkoper dan 30 euro :P ) en zijn even kwalitatief en mooi. Is ideaal voor al die zweetknollen hier in de zomer, je kan er 3 kopen voor 60 euro zodat je niet hoeft te wachten tot de andere droog is. Maar cottons drogen normaal best snel in de zon en blijven mooi na het wassen.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:58

Ik zie allerlei merken voorbij komen en denk dat ik misschien de equiline nog wel fijner vind wat betreft pasvorm als de eskadrons.

Toasted
Berichten: 25
Geregistreerd: 17-12-15

Re: Meningen / ervaringen Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 17:28

Dankjulliewel voor de reacties! De meningen zijn dus een beetje verdeeld... nu ga ik nog meer twijfelen :p

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Meningen / ervaringen Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:40

Ik zweer bij Eskadron dekjes, blijven inderdaad mooi in de was en zitten fijn.

Igniss

Berichten: 991
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Meningen / ervaringen Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:08

Ik heb alleen maar eskadron, zowel cottons als dikkere big squares, tot nu toe altijd heel tevreden. Ze blijven als je er goed voor zorgt ook echt mooi en dik.
Het is alleen voor mij kijken hoe het straks onder mijn nieuwe zadel gaat liggen maar ik verwacht geen problemen. :j

Royhafje
Berichten: 19
Geregistreerd: 09-06-17

Re: Meningen / ervaringen Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:24

Ik koop enkel 2ehands of aanbiedingen. En dan nog hh of br spul.

Ik vind die prijzen zoo overtrokken :o

Jet4You

Berichten: 274
Geregistreerd: 08-07-11

Re: Meningen / ervaringen Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:34

Even wachten tot divoza of epplejeck weer een actie heeft dan heb je vaak een artikel met 25% korting. Ik vind de dekjes zelf van erg mooie kwaliteit.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:29

Ik heb er sinds kort ook een aantal, vorig jaar al wat cottons en nu ook wat andere, ik koop ze ook in de aanbieding of 2e hands want ik vind ik nieuw ook veel te duur...

Maar ik moet zeggen dat ze tot nu toe wel heel goed bevallen!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:40

Alleen de cottons voor mij en dan koop ik ze alleen maar in de aanbieding. Ik heb er momenteel drie die ik afwissel. Twee daarvan zijn al bijna tien jaar oud en worden nu wel slechter. Ik doe ze nooit in de wasmachine, alleen centrifuge. Eerdt goed de haren er vanaf halen met een harde bezem, dan in warm water laten weken en de meest vieze plekken met de massagestraal eraf halen.

In zou nooit meer dan €30 uitgeven, omdat de cotton perfect ligt op mn paard :o

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Meningen / ervaringen Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:52

Het zijn goede dekjes maar ze zijn wel echt serieus te duur.
Ik koop ze alleen in een dolle bui en bij minstens 25% korting, en dan nog moet ik het kleurtje ook écht mooi vinden. Anders niet :D

Heb er geloof ik 2. Ik heb meer eurostars, die zijn net zo mooi van pasvorm.

Liannetje86
Berichten: 785
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Meningen / ervaringen Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:59

Ik moet eerlijk zeggen.... Je betaalt zo veel voor het merk...

Ik heb er nog een deken van liggen.... nooit gebruikt... gewoon omdat ik hem toch niet zo fijn vind liggen... :') Ligt nu in de kast te verstoffen, alleen gepast... Moet hem eigenlijk gewoon nog verkopen, maar krijg dan misschien 30 euro voor een deken van 110 :')

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Meningen / ervaringen Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:20

Ik zou toch eens proberen Lianne. Eskadron gaat tweedehands ook aan hoge prijzen weg. Welke deken heb je?

Hier 1 Eskadron cotton, gekregen van een vriendin. De BS ook gehad, vind ik geweldig maar zo duur... Bicolor vind ik helemaal niks, veel te dik.

Liannetje86
Berichten: 785
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Meningen / ervaringen Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:46

Ja, met het ook doen... Had hem toen gehaald voor de wedstrijden die mijn verzorgster rijdt op de manege... Maar van onze stal worden de mensen standaard laatste omdat de ex van iemand daar jureert :') Kinderen krijgen met ene b-proefje 3'en en 4'en... Dus we gaan er niet meer naar wedstrijden toe :p

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Meningen / ervaringen Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:05

Hello,
Kan iemand foto's posten van zijn dressuur Cottons? Ik wil toch ééntje kopen om proberen, maar ze zijn alleen op internet beschikbaar. Ik kan weinig verschil zien in versie heritage en de normale.... prijs is hetzelfde.
Thx!

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Meningen / ervaringen Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:06

Ik heb wel foto's van vhz cottons mocht je willen. Heritage heb ik niet :)

horsezz578

Berichten: 135
Geregistreerd: 30-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:09

Toasted schreef:
Hi iedereen!

Mijn oog is op een heel mooi zadeldek van Eskadron gevallen. Echter is deze , uit mijn hoofd, 76,95 euro.
Dit is een hoop geld voor een zadeldek en daarom zou ik graag jullie meningen willen! Is het het geld echt waard en zo ja waarom? Wat maakt het verschil met een 30,- zadeldek van HH? Of betaal je alleen voor de naam? Ik hoor jullie meningen graag! :D

Ik vind Eskadron echt een super mooi merk en de kwaliteit is ook heel goed! Ik weet zelf niet waarom het zo hip is in het grote publiek. Maar ik kan je wel zeggen het is de hogere prijs echt waard! Ook qua stof en gebruik *\o/*
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 12-07-17 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Promotie uit bericht gehaald

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Meningen / ervaringen Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:16

Graag dressuur variant om echt het uitsnijden voor het rug te zien.
Toch bedankt Laurievc :)

Horsezz578, hmm.. ik wilde juiste de goedkoper cottons uitproberen. En ik wil ze in Polen op internet kopen en dorsturen bij zadelmaker om hun logo op te zetten :)