Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zirkonia

Berichten: 3632
Geregistreerd: 03-07-06

Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 20:52

Hallo,

Ik ben in mijn zoektocht naar een hoofdstel terecht gekomen bij een nieuw model van Harry's horse.
Omdat ik zelf niet bekend ben met hun kwaliteit ben ik benieuwd hoe jullie ervaringen hiermee zijn?

Afbeelding

Het betreft dit hoofdstel; diamond & pearls, mocht iemand hier een eigen foto van hebben, graag!

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:55

Het is niet super slecht maar ik heb liever een iets duurder merk als br, liever, enz.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:26

Prima kwaliteit, deze is van de duurdere lijn met hoogwaardigere kwaliteit leer. Heel netjes afgewerkt, neusriem is ook wat breder model en heel zacht gevoerd. Betere kwaliteit dan bijv Kieffer.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:30

Ik vind het prima hoofdstellen. Sommige hebben even wat olie nodig om soepel te worden, maar de prijs/kwaliteit is echt dik in orde.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:36

Ik vind ze hartstikke fijn. Heb niet dit specifiek hoofdstel maar de silverline. Heb 'm zowel voor mijn ruin als merrie en ze gaan beide al 10 jaar mee en zien er nog prima uit.

Tot voorkort heb ik ze amper ingevet :=
Dat probeer ik nu vaker te doen :j

Afbeelding

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 00:11

BopjeBo schreef:
Prima kwaliteit, deze is van de duurdere lijn met hoogwaardigere kwaliteit leer. Heel netjes afgewerkt, neusriem is ook wat breder model en heel zacht gevoerd. Betere kwaliteit dan bijv Kieffer.

Die mening deel ik niet. Ik heb beste kwaliteit hh gehad en meerdere kwaliteiten kieffer. Van de super kwaliteit van kieffer heb ik nog een neusriem liggen. Zo fijn en boterzacht heb ik verder nog niet gevonden betaalbaar. Ik zal om het plaatje compleet te maken dit specifieke hoofdstel nog eens opzoeken in de winkel want wie weet is deze dan beter als die ik heb gehad.

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 00:20

ik heb enkel ervaring met de hh soft onderlegde modellen, maar die zijn heerlijk zacht. verf bladdert bij de mijne wel snel af, maar de kwaliteit van leer is heel goed.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 00:34

Harry Horse biedt voor al hun producten echt een prima prijs/kwaliteit verhouding. Nog nooit een miskoop mee gedaan.

Het merk is misschien niet 'sexy', waardoor er snel wat op neer gekeken wordt, maar nogmaals: echt een prima en vooral ook echt heel reeele prijs/kwaliteit verhouding.

Gewoon kopen dus :D

( en neee....heb geen aandelen, en heb/koop ook best andere (duurdere/populaire etc) merken... Maar gewoon een beetje nuchter kijken kan enorm helpen......)

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 00:43

Vind het ook prima prijs/kwaliteit. Heb nu een andere omdat ik een bredere neusriem wilde. Dat werd een Horka, ook budget, maar wel wat zachter leer dan de HH in het begin had, maar de HH hangt nog steeds mijn reservehoofdstel te zijn. :)
Voor mijn (grote) paard is het ook een prima maatvoering trouwens, daardoor vind ik ook de dekjes erg fijn.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 05:53

De maatvoering van HH vind ik dan weer ruk :Y)
Beide hoofdstellen zijn flink versleuteld door de zadelmaker. Zelfs mijn merrie die normaal een kleine cob aan kan was een maat shet te groot :').

HH valt groot uit met alles is mijn ervaring.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:19

Tyrcanol schreef:
De maatvoering van HH vind ik dan weer ruk :Y)
Beide hoofdstellen zijn flink versleuteld door de zadelmaker. Zelfs mijn merrie die normaal een kleine cob aan kan was een maat shet te groot :').

HH valt groot uit met alles is mijn ervaring.


Ja, dat kan ik me voorstellen dan.. :o Ik heb het met andere merken andersom, full past net wel of net niet. HH is zelfs nog groter te maken.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:26

Mijn paarden hebben van HH gewoon maat cob, net als altijd.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:55

Ik heb voor mijn paard (PRE) maat full, hoofdstellen van Harry's Horse bevallen hier prima.
Heb veel hoofdstellen gehad maar vind de kwaliteit van HH toch wel erg fijn!

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:04

Prima hoofdstellen!
Ik 1.5 jaar geleden een HH hoofdstel van vriendlief gekregen voor mijn verjaardag.
Tot op de dag van vandaag nog steeds in hele goede staat!
Ik hou hem dan ook wel structureel bij met invetten en ben er echt heel zuinig op.
Had destijds geloof ik 80 euro gekost, dus prima prijs/kwaliteitsverhouding naar mijn mening! :)

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:08

1,5 jaar is natuurlijk nog niet zo heel oud voor een hoofdstel zeker niet als je er heel zuinig op bent, wij hebben ook een HH hoofdstel, maar ook deze blijft netjes (en ik ben er (helaas) niet zo zuinig op als ik zou willen).

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:11

Charaz schreef:
1,5 jaar is natuurlijk nog niet zo heel oud voor een hoofdstel zeker niet als je er heel zuinig op bent, wij hebben ook een HH hoofdstel, maar ook deze blijft netjes (en ik ben er (helaas) niet zo zuinig op als ik zou willen).


Ligt eraan.. 1.5 jaar intensief gebruiken levert natuurlijk wel de nodige gebruikssporen op maar dit vind ik bij HH nog zeer weinig.
Mijn schockemohle hoofdstel had er na een jaar al veel meer... terwijl ik daar net zo zuinig op was.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:18

Dat zou toch echt niet horen hoor.. Ik heb nu nog een HH van 7 jaar oud en die is alleen wat dof geworden. Valt misschien nog wel op te poetsen. Hij is 4 jaar intensief gebruikt em slecht onderhouden. Heb nu Passier hoofdstellen welke wel beter zijn, maar die hebben natuurlijk ook een iets andere prijs.

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:26

Ik rijd al jaren met een HH hoofdstel. Viel wel wat groot voor mijn merrie.
Inmiddels ruim 5 jaar in gebruik, wel inmiddels de teugels vervangen en de frontriem omdat daar steentjes uit waren.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:05

HH heeft verschillende kwaliteiten in de collectie, zeker de laatste jaren is dat behoorlijk veranderd. Die komen ook bij verschillende leveranciers vandaan vandaar er verschil in maatvoering kan zijn, je kan niet alle HH hoofdstellen over 1 kam scheren. Vind dat de goedkopere modellen groot uitvallen, maar de luxere eerder wat kleiner.
Het is echt niet meer dat alle merken hun eigen fabrieken hebben, uiteindelijk komen verschillende merkproducten gewoon bij dezelfde leveranciers vandaan, vandaar dat er niet heel veel verschil in kwaliteit meer is tegenwoordig.

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:32

Heb je m al besteld?
Zat er toevallig net naar te kijken. Hij is er alleen in maat cob. Weet niet of dat te klein is.

Het lijkt mij een heel mooi hoofdstelletje

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:08

Ook in Full ;-)

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:10

BopjeBo schreef:
Ook in Full ;-)

Waar dan? Heb m net bij Epplejeck besteld in maat cob. Merrie is 163 dus denk (hoop) dat die past!

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:16

Ik volg twijfel tussen deze en de rubicon van harry's horse.

Ben benieuwd of cob past op je paard van 163m liesen mijne is nml ook 163 maar qwa hoofd wel fijn alleen een lage neusriem maat cob zat niet mooi

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:30

Ik heb voor mijn PRE van 162 maat full en dat ook wel nodig vooral omtrek neusriem.

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen hoofdstellen harry's horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:11

:(

Nouja we zullen wel zien als die binnen is!