Nieuwere zadelmerken ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:13

_Rataplan: als iemand op een zadel gaat zitten zakt het bij de schoft soms ook nog wat in. Dus lijkt mij nogsteeds dat je in stilstand liever iets extra ruimte hebt dan net aan te weinig. Ook hoeft het niks te zeggen over wel of niet passen. Bij sommige zadels is de voorkant gewoon prominent maar door de opbouw zeker gewoon passend voor het specifieke paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:21

wwillemijn schreef:
Ik ben wel benieuwd wie jouw zadelmaker is rataplan

Ik heb heel lang Cees Hopmans gehad maar die is inmiddels overleden. Ik was daar altijd erg tevreden over. Nu heb ik de laatste keer 'oude heer' Hulsebos er bij gehad.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:33

Hulsebos staat dan juist weer op mijn blacklist..... Zoveel mensen, zoveel wensen.

Anoniem

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:39

Ook de oude Hulsebos?
Ik heb dan weer niks met zijn oude werknemers zoals Arno.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:33

AB is ook niet mijn ding. Custom hebben ze op een stal waar ik een tijdje heb gewerkt, ook niet kapot van omdat er eigenlijk maar 1 redelijk lag en de rest was om te janken. Oa klapperen én de lepel ging van links naar rechts in draf bij 1 zadel/paard.

De oude hulsebos hoorde ik wel goede dingen over, maar geen ervaring uit eerste hand over gehoord.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:37

Peelie schreef:
Die bufferly zadel komen uit Duitsland toch?

Ik heb wat duitse vrienden die rijden er al een aantal jaar mee.

Ik heb daar geïnformeerd. Zadel is heel persoonlijk. Bij bredere paarden gaf hij problemen.

Leuk zadel peelie. Mbt pasvorm ga ik met je mee. Geen idee hoe hij ligt. Ik waag me daar niet aan via foto's. Die kunnen enorm vertekenen. Sowieso is de foto lijkt het van boven af genomen? Ik verwacht dat je zadelpasser het vak wel verstaat.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:02

idefix4 schreef:
Peelie schreef:
Die bufferly zadel komen uit Duitsland toch?

Ik heb wat duitse vrienden die rijden er al een aantal jaar mee.

Ik heb daar geïnformeerd. Zadel is heel persoonlijk. Bij bredere paarden gaf hij problemen.

Leuk zadel peelie. Mbt pasvorm ga ik met je mee. Geen idee hoe hij ligt. Ik waag me daar niet aan via foto's. Die kunnen enorm vertekenen. Sowieso is de foto lijkt het van boven af genomen? Ik verwacht dat je zadelpasser het vak wel verstaat.

Die verstaat zijn vak zeker!

Er zit nu 3/4 vingers ruimte tussen de schoft en de kamer. Dat was bij het vorige zadel 3 en na inrijden 2.

Mijn paard heeft voor een Haflinger erg veel schoft die ook lang door loopt over de rug ;)

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:31

Afbeelding
Een foto van het zadel in actie ;)

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:13

<3

Sanne_92
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:19

Interessant topic! Wat zijn er toch veel verschillende merken he. Ik heb zelf een Prestige zadel maar ben op zoek naar wat nieuws. Ik ken iemand met een Busse zadel, prachtig zadel en ook geode kwaliteit (volgens mij).
Iemand hier ervaring met Busse zadels?

Dressage001
Berichten: 87
Geregistreerd: 02-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:48

Heeft er iemand misschien ervaring met een BB zadel? Wat kosten ze nieuw en wat is de kwaliteit? Ik heb een tweedehands op het oog, maar ik kan bijna niks over deze zadels vinden online...