Nieuwere zadelmerken ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 19:14

Omdat ik het leuk blijf vinden om te lezen over ontwikkelingen op zadelgebied vroeg ik me af of er de laatste jaren nog veel nieuwe zadelmerken en/of technieken ontwikkeld zijn ?
Stalgenoten hebben laatst een vivary zadel gekocht, dat merk was al helemaal nieuw voor me. Nu hoorde ik over BB zadels, ook al weer een nieuw merk ...
Ik begreep dat wow zadels ( met flair= lucht erin ) weer in prijs omhoog gaan ( en ik schrok al zo van de nieuwprijs van die zadels ...).
Wat zijn er nog meer voor zadelnieuwtjes ?

En mbt de boomloze zadels ? daar ook nieuws ??? Ik zag net de BF wellington voorbij komen, maar die is nog wel erg nieuw misschien, dus nog niet veel ervaringen mee ??

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:20

De zadels van BUA en het Butterfly zadel zijn wel interessante nieuwe technieken. De Butterfly heb ik weleens gepast op mijn paard en een rondje op gereden maar ik vond hem niet zo fijn zitten.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:30

Skyway, komt in juni of juli officieel uit op de markt :D

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:23

Sella! Heb ik sinds twee jaar en is zo'n fijn zadel. Nieuwprijs ook niet heel gek. Vanaf €2000

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:35

<3 Skyway inderdaad!

Zaterdag proef gereden en besteld. Zit heerlijk en paard loopt er heerlijk onder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:41

Sella, Skyway, Harry Dabs, Custom zijn merken die wat 'nieuwer' zijn volgens mij. (heb zelf Sella)

Anoniem

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:46

Skyway kende ik nog niet. Wat is er zo anders aan die zadels? lucht gevuld oid?

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:46

Gaston Mercier. Vooral bekend in endurance kringen, maar ze hebben een zeer uitgebreide range van zadels voor vrijwel alle disciplines.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 01:30

Anoniem schreef:
Skyway kende ik nog niet. Wat is er zo anders aan die zadels? lucht gevuld oid?

Nee, een "opvolger" van tribal. Nieuwe opzet, mooi leer, zeer veel opties. Ik ben verliefd <3

YvvvWedg
Berichten: 365
Geregistreerd: 24-02-09

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:21

Weet iemand in welke prijsklasse die BB Saddles vallen?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 11:07

En waar staat dat BB voor ? Ik vind ze een beetje lijken op de MSFC zadels ( misschien uit dezelfde fabriek ??).
BUA zadels ? Ik ga googlen ! Ook op Sella en Skyway. Zijn het allemaal engelse zadels ?? En wat maakt ze bijzonder ( behalve dat ze nieuw zijn qua merk ) tov andere zadels ? Zijn er nieuwe ideeen of technologieën ?

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:31

Sella is ontwikkeld door een man, Ali. Hij heeft het dusdanig ontwikkeld zodat het paard meer schoudervrijheid heeft en nog meer dingen hoor. Iets meeverende boom dacht ik ook.

Hij heeft verschillende types. Ik heb de Sella impara. Mono Zweetblad zodat ik meer contact heb met m'n paard. Kortere zweetbladen omdat ik korte beentjes heb en iets kortere kniewrongen.

Sella is te verkrijgen in verschillende Engelse zadelvormen. (Dressuur spring en veelzijdigheid).

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 11:39

Laatst bijgewerkt door Maris op 25-04-17 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:46

Skyway is nog niet officieel uit. Nog geen site.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:48

Zoals ik al zei. Juni of juli wordt er verwacht dat het merk officieel uit gaat komen. Verder kan ik er nog niet te veel over kwijt

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:59

Sella zadels zien er echt top uit! Ze lijken wat weg te hebben van de custom zadels.
Nu eerst nog even (lang :') ) sparen :D

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 12:27

Die butterfly zadels hebben wel wat qua andere denkwijze bij de voorboom ! Met een soort scharnierpunt lijkt het wel. IN het filmpje vertellen ze dat het zadel altijd mee groeit met de bespiering daardoor. Maar hoe verdeeld dat de druk dan en komt er niet extra druk juist op de scharnierpunten ?

Kussens , ik weet niet welk materiaal daarin zit ? Ze hoeven nooit opgevuld te worden ? Foam vulling ?? Daar lees ik niet al te positieve verhalen over ( maar ik weet niet of er foam in de butterfly zadel zit !!)

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:04

Misschien niet nieuw maar wel een mooi zadelmerk dat eigenlijk hier in nederland naar mijn idee niet bekend genoeg is. Heather moffett zadels. Ik heb zelf een Flexee en wauw, super zadels!

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:08

Ook niet nieuw maar iets wat ik nog bij 1 iemand in de buurt heb gezien: Symbion. :)

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 11:15

Daphneeeej schreef:
Misschien niet nieuw maar wel een mooi zadelmerk dat eigenlijk hier in nederland naar mijn idee niet bekend genoeg is. Heather moffett zadels. Ik heb zelf een Flexee en wauw, super zadels!


HM kende ik al wel hoor. Was destijds( 10 jaar geleden ofzo ?) alleen echt niet geschikt voor paarden met een hoge schoft.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:10

Maris schreef:
Daphneeeej schreef:
Misschien niet nieuw maar wel een mooi zadelmerk dat eigenlijk hier in nederland naar mijn idee niet bekend genoeg is. Heather moffett zadels. Ik heb zelf een Flexee en wauw, super zadels!


HM kende ik al wel hoor. Was destijds( 10 jaar geleden ofzo ?) alleen echt niet geschikt voor paarden met een hoge schoft.


Ik heb de flexee liggen op mijn paard met een hoge schoft :') en op 2 anderen gehad met hoge schoft en gaat prima!

Anoniem

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:14

Ik heb de Bua geprobeerd maar het 'one size fits all' verhaal gaat niet op; hier lag hij op een blijkbaar te smal paard met een te hoge schoft en daardoor schoof het zadel helemaal naar voren en kantelde naar achteren. Aangezien de lepel verder omlaag veert naarmate hij verder naar achteren belast wordt betekende dit dat ik als ruiter ook vrijwel onbeperkt naar achteren kon schuiven; ik werd niet op de plek gehouden door een vaste lepel. [***] vond het een heel erg vervelend zadel en had het er alleen al in stap erg lastig mee, maar hij is boomloze zadels gewend en vond het misschien ook wel te stijf en teveel (na)werken door alle vering die erin zit.
Als het paard het zadel past kan ik me voorstellen dat het een superzadel is, maar het past dus niet elk paard.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:56

Ik heb nèt mn nieuwe skyway zadel opgehaald!

Het leer en de kussens zijn werkelijk BO-TER-ZACHT. Echt super mooi!

Morgen ga ik er mee rijden <3

Afbeelding

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:58

Mooi hoor!

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:05

Harry Dabs zag ik voorbij komen, dat is zeker geen nieuw merk. Je kan de zadels ook wel kennen onder de naam Jaguar zadels. De Butterfly heb ik 2 jaar geleden gehad, wat een drama. Uit de drukverdelingstesten komt dat zadel zoals verwacht (want inderdaad waar gaat de druk dan heen) ook niet goed uit de test. Vind het ook wel typisch dat de (zeer sypathieke) man die het merk in NL vertegenwoordigd er zelf niet mee rijdt. No offence verder, maar geeft de burger geen moed. de 3 paarden die ik ermee reed, liepen er een week of 2 fantastisch onder, daarna een week neutraal en daarna alleen maar verzet en beduidend minder fijn door het lijf. Custom vind ik troep, heb gezien waar het word gemaakt en hoe...
Skyway ken ik niet? Wie levert dit en wat is er anders aan dan aan andere zadels?