Opzoek naar "het" hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Opzoek naar "het" hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 21:26

Hallo bokkers,

Voor mijn huidige paard ga ik opzoek naar een nieuw hoofdstel, voornamelijk voor de wedstrijden. Tot nu toe rij ik nog steeds met het hoofdstel van mijn vorige paard, dat hem tevens ook wel mooi staan, maar ben toch opzoek naar wat anders.

Helaas zie ik soms door de bomen het bos niet meer en vind ik sommige trends ook echt lelijk en heb ik helaas ook een beetje een dure smaak :') .

Het eisenlijstje:
* trenshoofdstel met gecombineerde neusriem.
* zwart met wit onderlegd.
* bij voorkeur blinde sluitingen aan het bit.
* geen lak!
* redelijk ruim verstelbaar, paard heeft een wat korter maar wel breed hoofd.
* redelijk tot echt goede kwaliteit.
* wat bredere neusriem, maar niet te bol.

Heb zelf nu een Stübben, geheel in het zwart. Dat was bij mijn vorige vos met grote bles wel erg mooi. Bij mijn huidige paard die bruin is met een knol vind ik het wat saai aandoen. In eerste instantie heb ik gezocht of ik dezelfde neusriem met wit onderlegd kan bestellen, maar die prijzen zijn rond de 130 euro excl. verzendkosten. Daarbij komt dan ik bang ben dat je te veel verschil gaat zien tussen de onderdelen.

Een foto van het paard met huidig hoofdstel:

Afbeelding

Hebben jullie nog goede suggesties?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Opzoek naar "het" hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:34

Dobert?

Catoohh

Berichten: 266
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Achterhoek

Re: Opzoek naar "het" hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:37


swatch
Berichten: 1387
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:42

Als je stubben gewend bent, dan vallen veel merken een beetje tegen qua kwaliteit en afwerking.
Dobert heeft ook mooie kwaliteit, maar dan zijn de neusriemen wel wat boller.
Je kunt ook een stubben hoofdstel kopen zonder teugels. Dan ben je rond de 180/200 Euro kwijt.
Veel merken zijn toch wel met bollere neusriem.
Heb zelf van stubben en ainsley een hoofdstel met plattere dikkere neusriem.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:44

Ik heb voor mijn paarden de Passier Apollo/Scorpius. De ene gewoon de standaard uitvoering met lak aansnoerneusriem en lak wave frontriem in het bruin, voor de andere een costum met lage neusriem en wave frontriem zonder lak in het zwart. Vind het echt hele fijne hoofdstellen, anders had ik er natuurlijk geen twee :)) Ik hou ook niet van die bolle neusriemen.

http://www.passier.com/zaeume/trensen/scorpius/

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:46

Gelezen dat je toch een dure smaak hebt :+ . Op Equitana heb ik eindelijk mijn hoofdstel gevonden.
Ik heb nog niet eerder zo'n zacht hoofdstel gevonden. Kopstuk en neusriem zijn anatomisch.
De prijsklasse is echter tussen de 385 en de 500 euro. Maar geloof me dan heb je wel wat ;-) Paard loopt er veel fijner door. Ik wil niets anders meer.
Merk is PS of Sweden

Afbeelding

Ik heb zelf nu deze:

Afbeelding

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 21:47

Een Dobert heb ik nog liggen, maar ook zwart onderlegd. De neusriem was daarvan echt te bol en zat heb niet lekker bij het bit. Die wordt schoongemaakt en te koop gezet.

Die Anky ga ik zeker even opschrijven! Rondgenaaid hoeft geen probleem te zijn zolang hij ruim te verstellen is. Deze is half rondgenaaid en kan gaatjes bijprikken.

Veel merken vallen inderdaad tegen als ik ze in de winkel voel, vaak stug of afwerking die niet netjes is. Heb je misschien een idee waar ik stubben kan kopen of bestellen zonder teugels. Niet veel winkels verkopen ze helaas.

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 21:51

Cryssie schreef:
Gelezen dat je toch een dure smaak hebt :+ . Op Equitana heb ik eindelijk mijn hoofdstel gevonden.
Ik heb nog niet eerder zo'n zacht hoofdstel gevonden. Kopstuk en neusriem zijn anatomisch.
De prijsklasse is echter tussen de 385 en de 500 euro. Maar geloof me dan heb je wel wat ;-) Paard loopt er veel fijner door. Ik wil niets anders meer.
Merk is PS of Sweden

[ [url=m/ZLzm9R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb zelf nu deze:

[ [url=m/l6xnT2.jpg]Afbeelding[/url] ]



De bovenste is echt heel mooi. Portomonee vind hem wat minder idd. Op Equitana nog speciaal naar de Stubben stand geweest maar er hing vooral zwart en bruin. Wit onderlegd was er niet.

De dure smaak is vooral dus omdat de kwaliteit van mijn huidige stubben echt geweldig is. En dan moet ik vermelden dat ik deze nog heb over genomen van iemand anders.
Heb het vooral erbij gemeld om te voorkomen dat eigen merk EJ of Divoza enzo worden genoemd.

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:53

hahaha snap ik. Ik hoop dat ik met dit hoofdstel heel lang ga doen. Dan valt de prijs in totaal wel mee.

miss_lizje schreef:
Cryssie schreef:
Gelezen dat je toch een dure smaak hebt :+ . Op Equitana heb ik eindelijk mijn hoofdstel gevonden.
Ik heb nog niet eerder zo'n zacht hoofdstel gevonden. Kopstuk en neusriem zijn anatomisch.
De prijsklasse is echter tussen de 385 en de 500 euro. Maar geloof me dan heb je wel wat ;-) Paard loopt er veel fijner door. Ik wil niets anders meer.
Merk is PS of Sweden

[ [url=m/ZLzm9R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb zelf nu deze:

[ [url=m/l6xnT2.jpg]Afbeelding[/url] ]



De bovenste is echt heel mooi. Portomonee vind hem wat minder idd. Op Equitana nog speciaal naar de Stubben stand geweest maar er hing vooral zwart en bruin. Wit onderlegd was er niet.

De dure smaak is vooral dus omdat de kwaliteit van mijn huidige stubben echt geweldig is. En dan moet ik vermelden dat ik deze nog heb over genomen van iemand anders.
Heb het vooral erbij gemeld om te voorkomen dat eigen merk EJ of Divoza enzo worden genoemd.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Opzoek naar "het" hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:01


swatch
Berichten: 1387
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:07

Je kunt het ook rechtstreeks bij stubben in Duitsland bestellen.
Dat doe ik meestal, is voor mij ook dichterbij. http://Www.stuebben.com
Staan alle nieuwe hoofdstellen op.
Je kunt ze ook een mailtje sturen of ze nog een wit onderlegde hebben met een beetje korting. Want die zijn niet meer zo populair geloof ik als ik naar de nieuwe collectie kijk.

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 06:43

swatch schreef:
Je kunt het ook rechtstreeks bij stubben in Duitsland bestellen.
Dat doe ik meestal, is voor mij ook dichterbij. http://Www.stuebben.com
Staan alle nieuwe hoofdstellen op.
Je kunt ze ook een mailtje sturen of ze nog een wit onderlegde hebben met een beetje korting. Want die zijn niet meer zo populair geloof ik als ik naar de nieuwe collectie kijk.


http://www.stuebben.com/cat/bridles-214 ... ck-130612/
Deze is echt heel mooi! Alleen dan niet met wit onderlegde neusriem :(


PanamaD schreef:
http://stuebbencenter.nl

En als je er niet uit komt moet je ze even bellen. Willen je altijd helpen!


Die website had ik inderdaad al gevonden. Vind het erg moeilijk om de hoofdstellen te vergelijken. Misschien dat ik een trip naar de winkel kan maken.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Opzoek naar "het" hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:17

Ze hadden mij telefonisch erg goed kunnen helpen gezien ik wat eisen had. Uiteindelijk niet kunnen slagen maar dat kwam ergens anders door :)

Ze willen altijd mee denken en willen t ook bestellen etc!

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Opzoek naar "het" hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:19

Bridle2fit?

Kan je helemaal samenstellen, dus kan je van het een een grotere maat nemen dan van het ander :)

Ik weet alleen niet of ze ook blinde sluitingen hebben :) Ik kan eventueel voor je nakijken wat mijn neusriem heeft gekost.

UrbanLJarig

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Opzoek naar "het" hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:25


miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 11:56

Janine1990 schreef:
Bridle2fit?

Kan je helemaal samenstellen, dus kan je van het een een grotere maat nemen dan van het ander :)

Ik weet alleen niet of ze ook blinde sluitingen hebben :) Ik kan eventueel voor je nakijken wat mijn neusriem heeft gekost.


De bakstukken hebben blinde sluitingen zoals ik zie op de website. Wel jammer dat er niet foto's bij staan van verschil in bijv. plat of bol als neusriem. Ik hoef dus ook geen echt platte engelse neusriem bijvoorbeeld. Heb je misschien een voorbeeldfoto?


UrbanL schreef:
Stubben.... ik bestel dat altijd in duitsland...scheelt behoorlijk met de winkel en geen transport kosten

http://www.stuebben.com/cat/bridles-214 ... idles-217/


Dankjewel! ik ga eens een bericht sturen of ze ook de optie hebben voor wit onderlegd. Helaas zijn bijna alle modellen dus zonder wit.

Dit weekend hebben ze ook korting bij drunnens ruiterhuis. Ga daar eens kijken of ze toevallig wat hebben hangen van stubben.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Opzoek naar "het" hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:59

In de link in mijn onderschrift zie je verschillende foto's van het hoofdstel dat ik heb.

Overigens heb ik zelf alleen het kopstuk en de neusriem van B2F. Mijn bakstukken hebben ook blinde sluitingen, maar die zijn gewoon oud ;)

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Opzoek naar "het" hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 12:07

De neusriem heb je dan denk ik de taps bol? Of is dit plat?

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:11

miss_lizje schreef:
De neusriem heb je dan denk ik de taps bol? Of is dit plat?


Klopt is bol :j

Maar die kan je ook gewoon recht krijgen, of met zo'n inkeping bij het bit.

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Opzoek naar "het" hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 12:18

Ik zou een mooie vergelijk foto willen van de bol en plat. Ga eens vragen of ze die kunnen maken.
Moet ook maar eens opmeten wat de bakstuk lengtes zijn voor een full.
Het ziet er wel heel gaaf uit dat alles zo zelf combineren!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Opzoek naar "het" hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:25


miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 14:34

http://stuebbencenter.nl/shop/products/ ... xford-1085
Deze neusriem heb ik nu in het zwart. Tegen meerprijs is hij inderdaad bij die WATERFORD 1001 te krijgen. De neusriem los kost 140 euro :( . Maar wanneer ik hem dus in combinatie met een nieuw hoofdstel bestel zoals bijvoorbeeld die WATERFORD 1001 kost het hele hoofdstel 193 euro.

Dus... voor 53 euro meer heb ik een compleet nieuw hoofdstel :+ (al mag er nog wel een nieuwe frontriem bij met wat bling) en hoef ik geen oude spullen met nieuw te combineren.

Echter ben ik ook best gecharmeerd van de B2F.
Moeilijke keuzes zo, omdat ik eigenlijk graag het materiaal in handen gevoeld wil hebben. :+

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:37

miss_lizje schreef:
http://stuebbencenter.nl/shop/products/ ... xford-1085
Deze neusriem heb ik nu in het zwart. Tegen meerprijs is hij inderdaad bij die WATERFORD 1001 te krijgen. De neusriem los kost 140 euro :( . Maar wanneer ik hem dus in combinatie met een nieuw hoofdstel bestel zoals bijvoorbeeld die WATERFORD 1001 kost het hele hoofdstel 193 euro.

Dus... voor 53 euro meer heb ik een compleet nieuw hoofdstel :+ (al mag er nog wel een nieuwe frontriem bij met wat bling) en hoef ik geen oude spullen met nieuw te combineren.

Echter ben ik ook best gecharmeerd van de B2F.
Moeilijke keuzes zo, omdat ik eigenlijk graag het materiaal in handen gevoeld wil hebben. :+


Even vragen of ze binnenkort ergens in jouw omgeving staat met een stand ofzo. Ze is heel erg makkelijk.

Ik vind persoonlijk het materiaal dikke prima. Heb even gekeken en heb 90 euro betaald voor kopstuk, neusriem, sperriem en keelriem samen.

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:51

Ik weet niet of hij hier al is genoemd, maar zag hem zo snel niet. Ik heb er een van BR, de Eston. Heeft lak neusriem met rondgenaaide bakstukken, blinde sluitingen en een ergonomisch kopstuk. Is wel erg prijzig, maar heb zelf ook een dure smaak. Ben er helemaal gelukkig mee! Super kwaliteit en zacht leer!

https://www.medhorses.nl/br-hoofdstel-e ... -lak-(9112).aspx
en hier ook
http://www.fairfaxsingel.nl/index.php?i ... 97&lang=NL


Afbeelding


Edit: ik lees nu dat je geen lak wil, die is er ook in deze uitvoering, die heet Leyton geloof ik, maar die heeft een neusriem van 3,5 ipv 4,5 cm. De ander is Southam, die is er ook in zwart met wit onderlegd en heeft een uitsnede in de neusriem.

Southam:

Afbeelding

Skogan

Berichten: 793
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Opzoek naar "het" hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:23

Ik vind deze Br Southam wel erg mooi :)