Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 10:06

Maartje1990 schreef:
Ohh ik voel plaatsvervangende boosheid... zo blij dat wij onze eigen stal hebben. Verder... ik zou de peesbeschermers weg doen. Deze zou ik niet meer willen gebruiken met dat schurende zand dat je er niet uit krijgt.


Dat is wat ik nu ook over twijfel, houden of weggooien.
Ze waren namelijk best prijzig... mweh


LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:13

Even goed schoonmaken met een zachte spons en dan een beetje olie erop doen. Dan glimmen ze weer en worden ze niet dof. Het zand helemaal laten opdrogen en dan met een schone harde borstel blijven borstelen tot ze schoon zijn.

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:14

Diegene die ze gebruikt/verpest heeft ze laten vergoeden?

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:21

Koper schreef:
Het is natuurlijk heel rot om je spullen zo terug te vinden.

Maar wat verwacht je nu dan van die mensen TS? Wil je dat zij die beschermers vergoeden? Wil je dat zij ze schoonmaken? Wat is je bedoeling?


TS verwacht niks van deze mensen, dat staat namelijk ook helemaal niet in OP. Ze wil graag tips om het schoon te krijgen maar Bokt moet altijd weer van een mug een olifant maken omdat ze niet goed lezen.

Helaas heb ik geen tips voor je TS, hopelijk kunnen andere Bokkers je helpen.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Goof

Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:22

Als je het zand niet uit de binnenkant krijgt zou ik ze weg doen en nieuwe kopen.
Je wil immers niet dat de boel gaat schuren.

pol013

Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:28

Mijn beschermers zien er ook wel eens zo uit en heb ze nog altijd schoon gekregen. Water en een zachte borstel is alles wat je nodig hebt. Ook voor de binnenkant.
Voor zand heb je bijna nooit zeep nodig. Dat is hooguit voor zweet nodig.
Klei heb ik geen ervaring mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:29

Ik zou dit zeker laten weten aan degene die ze gebruikt heeft! Zeggen dat ze niet meer schoon worden en vragen hoe ze denkt dit op te gaan lossen.

En inderdaad, het is een gebruiksvoorwerp, maar hé, er zijn ook mensen die het geld niet op de rug groeit en er zuinig mee om gaan. Ik snap je frustratie heel goed ts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:10

tijger22 schreef:
Partyflappel schreef:
Ik zou ze iets warmer wassen ook dan 30 graden .


Kan dat gewoon? Ik heb namelijk geen idee.. Hoe warm zou jij ze wassen?


Ik doe ze altijd rustig op 60 of 75? Doe er meestal wel een sjabrak of iets bij tegen het gebonk haha.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:27

Tsja dubbel..
Wist ze dat jij ze nu op kwam halen of niet?

Ik heb ook wel eens een (western)zadel geleend voor een paar maanden, op een ranch. Die gebruikte ik meerdere malen per dag (elke dag ook wel) en zat op een gegeven moment ook onder de modder (de singels, beugels en fenders vooral), omdat ik het dus gebruikte voor het ranchwork.
Tsja het heeft geen zin om elke dag schoon te maken.. Of sowieso schoon te maken, dat kost gewoon heel veel tijd.
Uiteraard wel helemaal schoongemaakt en ingevet toen ik het terug gaf. Maar toch, het is een gebruiksvoorwerp dus niet gek dat het vies wordt imo.

Aan de andere kant is het natuurlijk niet netjes dat je je spullen zo op deze manier terug ziet.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:34

Dit heb je na 1 keer rijden in een natte buitenbak. Dus op zich niets ernstigs.
Je kunt ze wel schoonmaken. Wat werkt: laat ze een nacht weken in water. Ga dan met een tandenborstel en autowas de beschermers poetsen. Dan worden ze weer mooi.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

ikkeniet

Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:00

Ik zou ze lekker een nacht laten weken in ruim water.
Daarna afborstelen en dan op een normaal programma 30graden in de wasmachine wassen.
Wel zorgen dat er meer in je wasmachine zit dan allen je beschermers, bv twee oude handdoeken.
Dan zorgt de wrijving, er samen met zeep voor, dat je de modder en zand kwijtraakt.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

KatooG
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-16
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 02:24

Als ze zo vies waren en je hebt ze gewoon direct in de wasmachine gegooid kan het misschien zijn dat het programma de hoeveelheid zand niet aankon waardoor niet alles is uitgewassen. Op de harde delen kan je olie proberen. De zachte delen biotex, heet weken en dan nog eens goed wassen in de mashine. Mijn moeder maakt witte stof altijd terug wit met bleekmiddel, als je niet te veel gebruikt blijft de zwarte stof waarschijnlijk nog redelijk zwart. De harde delen kan je met 101 producten behandelen, dat plastiek kan daar tegen.

Overigens vind ik het echt onbeschoft van die mensen om je spullen zo smerig terug te geven. Ze hadden minstens, ja zelfs na drie maanden, even die dingen onder een warme kraan kunnen gooien, dat kost hun echt geen moeite. Ik gebruik ook wekelijks de spullen van een andere eigenaar en let er toch altijd op om alles terug te hangen zoals de eigenaar dit liefst heeft, zelfs al staat ze zelf geen hele dag tuig te poetsen en zo ben ik zelf ook niet. Hopelijk kan je er nog iets van maken maar als het zand na enkele pogingen echt niet lost kan je ze toch best vervangen.

ChiVet

Berichten: 113
Geregistreerd: 28-12-15
Woonplaats: Zeist

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 06:35

Aiii, dat is erg balen. Misschien een simpele gedachte voor het zand aan de binnenkant: goed op laten drogen, stofzuiger op de laagste zuigkracht en maar stofzuigen? Werkt bij mij altijd om alles uit gevoerde laarzen te krijgen.

Never lose sight of the essence

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:49

Misschien dat een stofzuiger gaat helpen om het zand eruit te krijgen aan de binnenkant? Stofzuiger op zijn hoogste stand zetten. Ik heb het nognooit geprobeerd maar het is een idee. Weggooien is harstikke zonde

Edit: zie net dat het hierboven ook al is geplaatst :P

• Liberty <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Gerdien_, ElSea en 29 bezoekers