Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:34

Neem me niet kwalijk hoor :Y)

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:34

Balen, TS. Ik ben zelf ook erg zuinig op mijn spullen. Niet alleen omdat ze zo langer meegaan (en goede spullen vaak best prijzig zijn), maar vooral voor het paard zelf. Ik wil niet dat er zand gaat schuren met alle ellende van dien. Welzijn van het dier staat bovenaan en dat bereik je eveneens door goed voor je spullen te zorgen. Ik snap je frustratie, maar ik ben bang dat je hier niet veel mee kunt. Je zou het nog eens kunnen aanhalen, maar ik denk dat je je er beter bij neer kunt leggen (wat op dit moment vast nóg frustrerender is). Mocht je nog eens overwegen om nieuwe te kopen, neem ze dan gewoon elke keer mee naar huis (maar dat had je vast zelf ook al bedacht).

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:55

Nies_ schreef:
Ossengal er op en in laten trekken. Dan met groene zeep eraf schrobben. Dat zou je kunnen proberen. Als het dan nog niet schoon is, wordt het dat ook niet meer.

Precies dit zou ik ook doen!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:58

Heb je al een warm sopje met biotex geprobeerd?
Echt goed warm sopje, tijdje laten weken en dan weer schrobben.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:07

In de winter zien mijn peesbeschermers er elke dag zo uit. Gewoon rondje wasmachine op 30 graden en ze zijn weer als nieuw. Napoetsen met een beetje bumperspray . Dan lijken ze nieuwer dan nieuw

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:21

Wat zonde van je peesjes. Heb je al eens soda geprobeerd? Doet wonderen mijn witte Peesbeschermers zaten ook zo onder de modder en zijn nu weer gewoon wit. Wel even een tijdje laten weken

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:36

Die zijn inderdaad nog erg vies na het wassen. Ik heb precies dezelfde en doe ze altijd in de wasmachine. Moet zeggen dat ze ook nog nooit zo vies zijn geweest als jouwne, maar dat helpt in elk geval bij mij altijd erg goed.

PippaLuca

Berichten: 1220
Geregistreerd: 07-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:37

Ach joh, dit zijn gewoon gebruikssporen. :o Ze zijn niet kapot, alleen een beetje vies.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 23:38

SaraViavia schreef:
Die zijn inderdaad nog erg vies na het wassen. Ik heb precies dezelfde en doe ze altijd in de wasmachine. Moet zeggen dat ze ook nog nooit zo vies zijn geweest als jouwne, maar dat helpt in elk geval bij mij altijd erg goed.


Ja ik deed ze zelf altijd 1x per week in de was en kwamen er altijd weer super schoon uit.
Maar nu waren ze zo mega vies dat de wasmachine ze niet meer schoon kreeg..

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:46

Groene zeep doet wonderen..

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:48

PippaLuca schreef:
Ach joh, dit zijn gewoon gebruikssporen. :o Ze zijn niet kapot, alleen een beetje vies.


Ik hoop dat dit sarcastisch is haha. Kapot zijn ze inderdaad niet, maar ik vind ze er wel slecht uit zien. Heb exact dezelfde al zo'n 4 jaar in gebruik en zien er véél beter en nieuwer uit dan deze en ik ben echt niet zo'n persoon die na het rijden eerst 20 minuten spullen gaat staan poetsen.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:49

PippaLuca schreef:
Ach joh, dit zijn gewoon gebruikssporen. :o Ze zijn niet kapot, alleen een beetje vies.

Waarom loop je dit nu te bagatelliseren? Voor TS is dit gewoon niet leuk, en dat kan ik me heel goed voorstellen.

fjordjes

Berichten: 12035
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:55

Ik ben ook heel zuinig op m'n spullen dus ik kan je heel goed begrijpen. Peesbeschermere kunnen prima hoor in de wasmachine dat doe ik zo vaak. Wel jet ergste zand eraf en laat ze vaak voorweken in een bak met water en sopje. Ik gebruik vaak vanish voor vlekken en krijg het er meestal goed mee uit. Je zou ook nog groene zeep kunnen gebruiken.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:56

Ik snap niet zo goed dat het feit dat iets een gebruiksvoorwerp is altijd maar moet betekenen dat het smerig mag worden, afgeragd mag worden en er niet netjes uit hoeft te zien. Dat je er niet van mag balen als iemand anders jouw gebruiksvoorwerp 'verpest'.

Ts, ik zou er ook flink van balen hoor. Succes met schoonmaken.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:02

Action heeft een harde handschrobber voor nog geen euro. In de groene zeep of Biotex (met heet water) lekker een dagje laten weken en dan flink met de schrobber erover.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:05

Ik zou het met de eigenaar bespreken en vragen hoe die kappen zo vies komen.

Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:10

Heel herkenbaar dit... Als de spullen van een ander zijn gaan ze er altijd zo mee om. Echt balen!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:17

Wat Anne zegt bumperspray werkt goed. Of de speciale 'boots cleaner' van Kentucky. Kan je gewoon opspuiten en opwrijven met een droge doek. Krijg ik altijd de bruine zandvegen van mijn beschermers mee af.

Cranio_APS

Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-17
Woonplaats: Omgeving Tiel/Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:54

Heel irritant als andere mensen zo met je spullen omgaan. Als ik wat zou lenen van een ander, dan zou ik er nog voorzichtiger mee omgaan dan met mijn eigen spullen. Ik ben altijd bang dat ik iets van een ander per ongeluk kapot maakt, daarom leen ik ook niets. Ik kan je frustratie daarom heel goed begrijpen! Probeer eens een beetje Dreft te mengen met een beetje zonnebloemolie. Hiermee je peesbeschermers met een borsteltje wassen, daarna afspoelen. Succes!

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 01:02

doerakje schreef:
Sorry to say maar eigen schuld dikke bult..

Als je echt zo zuinig op je spullen bent laat je het niet maanden lang ergens liggen.
En als je echt nooit een moment hebt gehad om de bus, de fiets, of even met iemands anders auto langs te rijden had je ook even kunnen bellen en vragen of ze je spullen in een tasje voor je konden weg leggen..


Mijn gedachte.. Als je zo zuinig bent op je spullen neem je het meteen mee toch? Ik laat in ieder geval geen spullen slingeren waar ik niks meer te zoeken heb. Maargoed.. iedereen is anders, gelukkig :D.

Wat schoonmaken betreft, een harde borstel en een flinke klodder afwasmiddel kom je een heel eind.

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 01:04

in een kussensloop met wat vanish. dan op 40 graden in de wasmachine.. mijn besxhermers zien er na een crossles ook zo uit

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 10:29

Net flink geschropt met een schuursponsje en CIF.
Buitenkant iets schoner, maar de viezigheid komt terug zodra ze opdrogen.
Binnenkant krijg ik het zand nog nauwelijks uit het neopreen, en dat vind ik veel erger.
Zo ga ik ze nog een keer in de wasmachine doen maar dan op 40 graden...

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:41

Als je echt gaat schuren met een schuurmiddel + dito spons; schuur je het glimmende laagje eraf.
Dat is dan niet vies, maar aangetast plastic.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:44

Een blokje van de vaatwasser erbij in de was doen. Toen ik met mijn witte wedstrijdbroek was gevallen zaten er zulke smerige vlekken in van het zand, was bang dat die nooit meer schoon zou worden. Ik heb er ossengal overheen gesmeerd en kreeg als tip een vaatwasblokje erbij te doen, dus dat ook gedaan. weer spierwit.

Een schuurspons en middel gaat je peesbeschermers niet mooier maken iig, wat Brainless dus ook zegt..

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:03

Ohh ik voel plaatsvervangende boosheid... zo blij dat wij onze eigen stal hebben. Verder... ik zou de peesbeschermers weg doen. Deze zou ik niet meer willen gebruiken met dat schurende zand dat je er niet uit krijgt.