Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pikeurmiep
Berichten: 48
Geregistreerd: 27-05-15

Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 18:57

Laatst bij mij op stal was er een meid die komt aan lopen met een nieuw dekje. Mooi dekje hoor. Dus ik zeg ook tegen haar "wat een mooi dekje" zegt ze doodleuk."ja he,is van bepaald merk en kost 70 euro,dat was een koopje" waaaat.....?!?!
Ligt dat nu aan mij of worden die dekjes alleen maar duurder? Ik heb zelf iets van 5 a 6 dekjes en daar doet het paard ook goed onder.
Zijn er hier meer die alleen maar van die dure dekjes hebben. Ik vind namelijk 30 euro al een rib uit mijn lijf
Of ga ik niet echt met mijn tijd mee?
En zit daar nu echt verschil in? Wat betreft rijden met een duur dekje of een dekje van ongeveer 20 a 30 euro?

Z1+2.


speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:59

Je zou eens de western prijzen moeten weten van een dek :=

Be happy eat a snackkie

Sita_xx

Berichten: 1621
Geregistreerd: 27-02-06

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:00

Ik vind het ook ontzettend duur. Ik heb een heel mooi dekje van de decathlon voor 25€

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:01

Daarom koop ik nagenoeg al mijn dekjes 2e hands...

Is wel lastig met een paard dat van een naadje op de verkeerde plek al schuurplekjes krijgt, maar als ik eenmaal een juist model heb gevonden zoek ik stad en land af voor leuke 2e hands koopjes.

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

_Zsazsa_
Berichten: 4479
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:01

Ja ik vind het ook niet meer normaal. Ik gebruik gelukkig graag de Eskadron Cottons omdat die een super pasvorm hebben. En maar 30,- kosten. Maar die dikke hippe dingen van eskadron kosten ook gewoon 80,-. Echt bizar

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:02

persoonlijk ben ik heel erg fan van polypad, dit zijn ook duurdere dekjes maar gaan wel lang (4 jaar intensief gebruikt en zagen er nog steeds als nieuw uit) mee en blijven goed liggen. Nadeel is dan ook wel dat niet elke winkel ze verkoopt.

Edit: overigens vind ik het wel echt belachelijk hoeveel geld er voor sommige simpele en/of flutdekjes gevraagd wordt.

Cowgirl

Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:03

speedfiets_2 schreef:
Je zou eens de western prijzen moeten weten van een dek :=



En toch vind ik dat anders omdat ene westernpad in mijn ogen een veel belangrijkere functie heeft dan een zadeldekje onder een dressur/spring zadel.

Maar prijzen voor ruiterkleding/artikelen zijn sowieso 9 van de 10 keer over de top geprijsd.
180 euro voor een bodywarmer _-:( 8)7

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

pikeurmiep
Berichten: 48
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 19:04

Ik vond het niet normaal die prijzen.
Zit het dan in de dikte van de dekjes? Of puur het merk?

Z1+2.

Jester_

Berichten: 12251
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:07

Tja. Waarom betaal je voor de ene jas 180 euro en de andere 50?

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:07

De paardensport mode in zijn algemeenheid is een stuk duurder geworden.

Ik ben tijdens mijn studie gestopt met rijden dus toen ik het vorig jaar weer oppakte schrok ik me rot. Maar niet alleen daarover trouwens. Alles is ook verandert in bling bling en het is veel mode gevoeliger geworden.

Voor een dek geef ik niet meer uit dan 30 euro. Ik wacht eigenlijk altijd op sale. Bij alles :+

If history repeats itself, I am so getting a dinosaur :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:10

Ik doe er ook niet aan mee.
Wil ik een nieuw dekje dan wacht ik wel op de uitverkoop.
Wil ik iets eerder hebben dan koop ik een nette tweedehands.

Kleding koop ik op rijbroeken na zelden in de ruitersportzaak.
Ik ga geen HV Polo bodywarmer oid, met logo zo groot dat ze mij moeten betalen, kopen voor 130euro.
Ik kijk wel bij gewone winkels.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Cowgirl

Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:12

Mendel schreef:
De paardensport mode in zijn algemeenheid is een stuk duurder geworden.

Ik ben tijdens mijn studie gestopt met rijden dus toen ik het vorig jaar weer oppakte schrok ik me rot. Maar niet alleen daarover trouwens. Alles is ook verandert in bling bling en het is veel mode gevoeliger geworden.

Voor een dek geef ik niet meer uit dan 30 euro. Ik wacht eigenlijk altijd op sale. Bij alles :+


Dat Bling Bling is echt uit de hand gelopen. Je kan niks meer kopen zonder.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

xminthe

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-10-16

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:14

Ik weet dat decathlon en welkoop best goedkope dekjes hebben, verder ken ik nog wat kleine ruiterwinkeltjes met mooie en goedkope dingen (gelderland)

♡♡♡

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:15

Ik koop vrijwel al mijn paardenspullen tweedehands. Leve marktplaats en de facebook verkoopgroepen! 70 euro is echt belachelijk voor een stukje stof voor onder je zadel. Ben echt een liefhebber van anky pads.. maar dan tweedehands

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Lughnassadh

Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:18

Cowgirl schreef:
Mendel schreef:
De paardensport mode in zijn algemeenheid is een stuk duurder geworden.

Ik ben tijdens mijn studie gestopt met rijden dus toen ik het vorig jaar weer oppakte schrok ik me rot. Maar niet alleen daarover trouwens. Alles is ook verandert in bling bling en het is veel mode gevoeliger geworden.

Voor een dek geef ik niet meer uit dan 30 euro. Ik wacht eigenlijk altijd op sale. Bij alles :+


Dat Bling Bling is echt uit de hand gelopen. Je kan niks meer kopen zonder.

Dat dus. Ik was op zoek naar een rijbroek en echt alles was met blingbling. En daar houd ik helemaal niet van. Ik moet echt goed zoeken naar leuke broeken.
En ook hier wacht ik tot de uitverkoop.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Lous

Berichten: 24236
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:24

Ik weet nog jaren geleden toen de Anky pads op de markt kwamen. Toen was het: Wat 50 euro voor een dekje, ben je gek?!!
70 euro lijkt nu wel gewoon normaal.

Het blijft me verbazen. Zelf rijd ik niet meer, maar geef mij maar de gewone egale rechttoe rechtaan dekjes. Misschien een biesje met eventueel een blingrandje erop ( zet ik er dan zelf op) . Maar al die logo's, lak etc kan me gestolen worden.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Sizzle

Berichten: 35577
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:31

Leven en laten leven, ik zou ook nooit een ton voor een auto neerleggen of een vakantie van meerdere 1000 euro boeken.
Zo zal de een genoegen nemen van een uitverkoop jas van de wibra en de ander wil een sportmerk.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:32

Ik vind 50 euro wel de max, duurdere dekjes koop ik alleen met korting. Vind het gewoon zonde van mijn geld :j Wat ik helemaal bizar vind zijn die collectors items van eskadron, soms meer dan 200 euro voor een dekje. Dan baal je ook flink als er een keer muizen aan je dekje eten ofzo. Maar goed, als anderen het geld er voor over hebben en aan uit willen geven moeten ze dat vooral doen, ieder zijn ding :)

Lous

Berichten: 24236
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:47

Het zal mij inderdaad een zorg zijn waar andere mensen hun geld aan uit geven.
Maar ik leg het er niet voor neer ;)

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:59

Vind het ook belachelijke prijzen vaak hoor! Net zoals de meesten hier vind ik vaak tweedehands spul wat er nog super uit ziet voor weinig! Zo laatst een prachtig eskadron dekje gescoord voor maar 2 tientjes, 70 euro zou ik er nooit voor neer leggen..

Anoniem

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:03

Ik vind sowieso de hele paardenspullen markt een beetje achterlijk. Waarom een dure trui kopen van weet ik wat voor merk voor €120.- terwijl je ook een trui van de H&M aan kunt trekken bij wijze van? Ik snap dat nooit zo, maar oh weej als je niet iets draagt wat 'in' is, want anders hoor je er niet meer bij :+

Dekjes kreeg ik altijd van mn oude baas, heb er zelden eentje gekocht. Ja alleen als ik echt wat nodig had, maar dan probeerde ik t tweedehands of via de uitverkoop.

Sizzle

Berichten: 35577
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:04

Ok speciale rij sokken :=

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:04

Jester_ schreef:
Tja. Waarom betaal je voor de ene jas 180 euro en de andere 50?

Omdat er een merknaam op staat....

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:05

Sizzle schreef:
Leven en laten leven, ik zou ook nooit een ton voor een auto neerleggen of een vakantie van meerdere 1000 euro boeken.
Zo zal de een genoegen nemen van een uitverkoop jas van de wibra en de ander wil een sportmerk.

Ik heb ook niet het idee dat ts of de bokkers die reageren bedoelen dat een ander dat niet mag uitgeven.
Maar alleen maar aangeven het zelf nooit te doen en het te duur te vinden.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:05

LadyMadonna schreef:
Jester_ schreef:
Tja. Waarom betaal je voor de ene jas 180 euro en de andere 50?

Omdat er een merknaam op staat....

Zo groot dat je bijna gaat vragen of je er geld bij krijgt omdat je reclame loopt.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _bloempje01_, annaxmaex, bambi_didi, Capriootje, chocky84, Sewri, vierspan en 12 bezoekers