Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:11

Ik bespaar niet op rijbroeken, laarzen of schoenen voor de rest draag ik truien, shirtjes en gewone sportsokken/kousen die ik niet meer aankan om te gaan werken.

Zadeldekjes max 35 euro of het moet zijn dat het van mijn favoriete merk is en een kleur die ik echt supermooi vind. Voor de rest nooit dure spullen. Bij mij mogen enkel frontriemen bling bling hebben. Elders is dat alleen maar onnodig en niet praktisch.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:15

70 euro zou ik dus echt never nooit niet aan een dekje uitgeven, oke afgezien van een endurance dekje; die zijn helaas niet goedkoop te vinden, maar een simpel huis tuin en keuken dekje? Hell no.

Heb in totaal nu 3 dekjes. 2 heb ik tweedehands gekocht voor 4 euro per stuk. Helaas is 1 daarvan een hele dikke en zit bij het huidige paard niet lekker onder het zadel, dus gebruik die op dit moment dan ook niet.
De derde is wel nieuw gekocht. Want tja; 1 dekje kunnen gebruiken is ook weer niet handig, dus toen ik toch naar de ruitersportzaak moest om een singel en stijgbeugelriemen voor het nieuwe zadel te halen, gelijk maar een dekje meegenomen.
Gewoon een simpel, dun katoenen dingetje die nog best prijzig was (degene die me hielp riep al uit; oh deze is vast een hele dure, want ik zie Jos Lansink staan...viel gelukkig nog mee hoor, want was gewoon BR, maar dan die Jos Lansink lijn), ding kostte 39,90...vond ik nog best wel veel voor een simpel katoenen dekje.

Maar goed; was het enige dekje die niet zo'n grote vierkante lap was die iedereen blijkbaar zo graag koopt...anders lagen ze tenslotte niet zo massaal in de winkel...dus die maar meegenomen.

Heb in elk geval ondertussen nu een webshop gevonden waar je voor een schappelijk bedrag zadelvormige dekjes kan kopen, dus binnenkort maar eens 2 bestellen.

Maar 30 tot 40 euro vind ik toch wel de max wat betreft daarvoor uit te willen geven.


Ruiterkleding koop ik ook niet, nou ja behalve rijbroeken natuurlijk. Ik trek wel een oude trui aan of een shirt wat toch al in de was moest. Heb een ski jas bij de lidl gekocht afgelopen herfst en die doet dienst als staljas. Ding kostte praktisch niks.....weet het zo niet eens meer, maar was iets van 20 euro geloof ik wat ik voor die jas heb betaald en hij zit lekker warm, want wind en water dicht

Valdesh

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:19

Tja, ieder heeft zo zijn eigen smaak. Ik vind dat je daar ook niet over moet oordelen, laat iedereen lekker zijn eigen gang gaan. Ik heb trouwens wel een paar anky pads, het zijn gewoon fijne dekjes en ze blijven mooi liggen. :)

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:21

Ik heb geen goedkope dekjes, vind de kwaliteit doorgaans niet goed. Aan het merk zal het niet liggen want er zijn er maar weinig die herkennen wat ik koop.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:24

Hahaha, nou ik draag sweatpants met rijden en allemaal cheap kleding van Primark enzo. Maar mijn paarden hebben wel goed spul. Merk westernzadels, goede pads, etc. Snap ook niet waarom je 70 euro voor een dekje uitgeeft als er zo'n leuke dekjes voor 30 euro te krijgen zijn. Mijn beurs huilt bij iedere westernpad... :')

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:27

Joolien schreef:
Ik vind sowieso de hele paardenspullen markt een beetje achterlijk. Waarom een dure trui kopen van weet ik wat voor merk voor €120.- terwijl je ook een trui van de H&M aan kunt trekken bij wijze van? Ik snap dat nooit zo, maar oh weej als je niet iets draagt wat 'in' is, want anders hoor je er niet meer bij :+

Dekjes kreeg ik altijd van mn oude baas, heb er zelden eentje gekocht. Ja alleen als ik echt wat nodig had, maar dan probeerde ik t tweedehands of via de uitverkoop.

Dat dus, al m'n truien voor het paardrijden komen bij de wibra/zeeman weg. Rijd net zo lekker :D

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:30

Haha Eskadron zeker? Dat gaat als warme broodjes over de toonbank, en die prijzen.. omg!

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:31

Tja, wet van vraag en aanbod zeker :) Mensen blijven het kopen, dus blijft het ook aan die prijs. :)

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:35

Ik koop geen Eskadron of Polo of weet ik veel. :n

Paardrijbroeken wel graag van mooie merken maar bovenkleding koop ik nooit. Dan zitten m'n hardloopshirts veel fijner. :j

Valdesh

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:39

Animo vraagt ook zeker weten veel voor hun dekjes. Ik zag laatst bij de Divoza dat ze rond de 160 euro zijn.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:40

De prijs houdt me tegen om een calrei dekje te kopen. Ze lijken me wel heel fijn....

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:40

Ik merk absoluut verschil in kwaliteit tussen bijv eskadron vs harry's horse. Sowieso is de pasvorm vele malen beter, zeker voor mijn paard met superhoge schoft en zinkende rug. En bijvoorbeeld roestplekken krijg ik "toevallig" ook altijd alleen bij de goedkopere dekjes. Ook verkleuren die altijd heel snel.
Voor mij is het dus duidelijk. Maar ik koop die duurdere dekjes wel altijd tweedehands. Dus eigenlijk koop ik voor de nieuwprijs van een goedkoop dekje liever een tweedehands dekje van een goed merk

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:52

Ik ben zo'n typisch geval die alles duur koopt :j Ik heb liever kwalitatief echt goed spul waar ik jaren mee kan doen dan hoofdstellen waarbij ik de riempjes in de winter niet open kan krijgen :) ik heb dan ook maar twee paarden (te rijden) en heb maar een dekje per paard. Dit dekje koop ik precies zoals ik hem mooi en functioneel vind. Die 70 euro ben ik na een maand vergeten maar de kwaliteit daar blijf ik van genieten. Ik ben ook niet vies van tweedehands, als ik iets van goede kwaliteit tweedehands kan kopen nog liever dan nieuw maar dan moet het wel in goede staat zijn. :) in de tijd van tentenkamp had ik meer dekjes omdat je daar regelmatig tegen echt goede dekjes aan liep tegen lage prijzen.

Maar aan de andere kant geef ik bijzonder weinig geld uit aan gewone kleding, omdat de truien van de C&A minimaal net zo mooi blijven als duurdere merken en veel goedkoper zijn.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:54

Zelf koop ik het niet. Schrok er al van dat een dekje voor onder mijn barefoot 100 euro was. Nou gaat het huidige dekje al wel meer dan 7 jaar mee en nog steeds goede kwaliteit.
Nou ben ik ook geen verzamelaar van dekjes gelukkig. Voor elk zadel 3 stuks en daar kan ik jaren mee vooruit.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:08

Duurste dekje voor mij was 12,50.
Heb nu een partij dekjes kunnen opkopen voor 2 euro per stuk (10 dekjes).
Hoef nu geen dekjes meer.
Hoofdstel was wel 100 euro, maar dat is ook kwaliteit.
Mijn duurste deken was 145 euro (de rambo)
Jophurs en chaps, 100 euro.

Eerlijk? Voor mij hoeft het niet zo duur.
Het gaat toch af... vroeg of laat. En dan vind ik 70 euro, toch wel weg gegooid geld.

Eigenlijk, als ik heel eerlijk ben?
Óf ik koop het in de uitverkoop, of tweedehands. Want de volle mep betalen, ga ik niet doen.
Enige waar ik niet voor bezuinig is een zadel.
En ook de zorg.
Elke extra euro die ik over houd, gaat in de pot van zorg.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:09

-> HAR

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:16

Goh ja zeldzame eskadron dekjes gaan soms voor 2x de winkelprijs tweedehands erdoor. Dat kreeg ik hier niet uitgelegd hoor.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:08

Granoek schreef:
Goh ja zeldzame eskadron dekjes gaan soms voor 2x de winkelprijs tweedehands erdoor. Dat kreeg ik hier niet uitgelegd hoor.

Echt waar joh?
Dat wist ik niet.

Welke zijn dat dan die zo bijzonder zijn?
(nee ik heb ze niet om te verkopen, helaas :P )

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:12

Eskadron is een hype. Sommige modellen kun je een kleine investering noemen: kopen, een jaar in de kast laten liggen en dan aan 2 of 3x de nieuwprijs doorverkopen. De kunst ligt erin om te voorspellen/ weten welk model zo gegeerd gaat zijn...

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:27

Ik heb geen idee welke zo zeldzaam zijn haha, ik zie er soms 2 naast elkaar liggen waarvan eentje voor 60€ weg gaat en de andere 150€ en voor mij zijn het gewoon dezelfde dekjes in een andere kleur haha

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:33

bruintje123 schreef:
Granoek schreef:
Goh ja zeldzame eskadron dekjes gaan soms voor 2x de winkelprijs tweedehands erdoor. Dat kreeg ik hier niet uitgelegd hoor.

Echt waar joh?
Dat wist ik niet.

Welke zijn dat dan die zo bijzonder zijn?
(nee ik heb ze niet om te verkopen, helaas :P )

Oa de iceblue, blackberry. Grey is normaal ook een dure.

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:33

Oei... ik zou dat geld er wel aan uitgeven :')
Als het echt een mooi dekje is, dan koop ik hem zomaar.

Persoonlijk vind ik dekjes van boven de 50 euro beter liggen (en op langer termijn sterker) dan goedkope dekjes onder de 40 euro.
die slijten sneller en worden met wassen faler.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:37

Pantykous schreef:
Ik heb geen goedkope dekjes, vind de kwaliteit doorgaans niet goed. Aan het merk zal het niet liggen want er zijn er maar weinig die herkennen wat ik koop.


Spijtig genoeg dit. Ik heb niet echt iets tegen decathlon, maar mijn paard heeft eens de hele vorm van het dekje in zen lijf gehad doordat de boord blijkbaar te ruw was (het probleem is dat mijn paard dus nogal een gevoelig velletje heeft). Dekje de vuilbak in. Nu zijn het ook enkel nog de goed afgewerkte anatomisch gevormde die bij mij binnen komen, spijtig genoeg al wat duurder ook

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:37

Leven en laten leven...

Maar ik vind het wel fiets fascinerend wat er met Eskadron gebeurt, dat is echt interessant!

Ik geef er ook niet te veel geld aan uit, wil iemand anders dat doen... be my guest, vooral als ik mag kijken. Vind het prachtig om te zien! En ik zie gelukkig maar weinig van die mensen die hun paard verwaarlozen, dus zie geen reden om er negatief op zijn.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Dekjes van 70 euro of meer?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:56

Ik betaal maximaal 35 euro voor een dekje. Ik vind de pads van QHP best wel mooi en die drogen heel snel. Daar heb ik er een paar van liggen. En verder nog wat dunne katoenen dekjes. Paard kan alles wel hebben, dus voor haar hoef ik het niet te doen.

Verder rij ik gewoon in mn EJ rijbroeken van 50 euro en een oude trui of t-shirts van de H&M hoor, het kan me allemaal weinig schelen of dat bij elkaar past.

Dure/betere kwaliteit hoofdstellen en dergelijke zou ik best willen, maar ik heb het geld er gewoon niet voor. Ik heb een hoofdstel van Premiere van 60 euro ofzo. Ik heb hem nog niet lang maar hij is best wel soepel. Als hij 5 jaar meegaat vind ik vrij redelijk. Alles zonder bling, ik wil graag dat hij tijdloos is. Als ik er meer bling aan wil dan kan ik er een nieuwe frontriem voor kopen, dat is een stuk goedkoper dan een heel nieuw hoofdstel.