Kinriempje, waar bestellen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Kinriempje, waar bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 10:33

Goedemorgen allemaal,

Na me goed ingelezen te hebben, heb ik besloten eens te kijken hoe mijn verzorgpaardje het doet op een bitloos hoofdstel. Gekozen voor een sidepull, eentje tweedehands gekocht, maar helaas is deze nét te klein. Althans, hij is "lang" genoeg, de keelriem is prima, hij zit alleen te strak om zijn neus.

(even voor de duidelijkheid, ik realiseer me dat de neusriem te laag zit, dit komt dus doordat het kinriempje te kort is en de neusriem dus niet verder omhoog kan omdat zijn neus daar breder wordt, ik heb hem enkel even om gedaan om een foto te kunnen maken van "het probleem")

Afbeelding

Nu kom ik in een aantal western webshops wel kinriempjes tegen, maar nergens staat een maat/afmeting bij! Ik ben erg bang dat wanneer ik er eentje bestel, deze net zo kort (of korter) gaat zijn dan het kinriempje dat erbij zit.

Heeft iemand hints, tips, suggesties waar ik een langer kinriempje kan vinden? Alvast bedankt!

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Kinriempje, waar bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:44

Je probleem aan een ruiterzaak voorleggen en vragen of ze de riem kunnen opmeten?

Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 11:26

magda_90 schreef:
Je probleem aan een ruiterzaak voorleggen en vragen of ze de riem kunnen opmeten?


Ik zie ze bij gewone ruiter zaken sowieso niet tussen het aanbod staan :( het zijn allemaal Western winkels . Heb er een aantal gemaild :)

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:32

Mss best custom made proberen via iemand die leder bewerkt?

Wat ik me afvraag, gaat je neusstuk in verhouding niet te klein zijn? Ik probeer me voor te stellen als die hoger komt, dus 2 vingers onder het jukbeen. Het hoofd gaat daar veel breder zijn en gaat je neusriem naar voor gaan, alsook je hoofdstel.

Ik denk voor je al die kosten maakt, je beter het hoofd kan opmeten en 1 op maat laten maken?
Mss eerst proberen met een goedkopere oplossing, zoals een touwhalster? Dan is het geen weg gegooid geld als het ware.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kinriempje, waar bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:33

En is een westernriempje niet gewoon een oplossing? Zeker als je een basic riempje zonder versieringen hebt, past dat volgens mij prima bij je hoofdstel :j

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Kinriempje, waar bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:42

Een smalle broekriem kan (tijdelijk) een oplossing bieden. :)
Gewoon bijknippen als ie te lang is en wat extra gaatjes erin.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kinriempje, waar bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:44

Of een sperriempje, dat kan ook nog een oplossing zijn :j

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:46

Ik heb geen idee hoe het precies zit. Maar als een smalle broekriem een oplossing kan zijn, kan een sperriempje misschien ook?

Edit, Amanda had hetzelfde idee.

Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Re: Kinriempje, waar bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 11:58

Ga er nu inderdaad een sperriempje aan maken. Maar uiteindelijk is een mooi, matchend kinriempje wel het mooiste. Ik dacht, wie weet kent iemand een goede, duidelijke webshop.

Meneer met zijn dikke hoofd ook.. :') full halsters zitten prima. Blijkbaar toch anders met hoofdstellen.. :p

Dank voor de tips en het meedenken zover!!

Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 12:00

mindful schreef:
Mss best custom made proberen via iemand die leder bewerkt?

Wat ik me afvraag, gaat je neusstuk in verhouding niet te klein zijn? Ik probeer me voor te stellen als die hoger komt, dus 2 vingers onder het jukbeen. Het hoofd gaat daar veel breder zijn en gaat je neusriem naar voor gaan, alsook je hoofdstel.

Ik denk voor je al die kosten maakt, je beter het hoofd kan opmeten en 1 op maat laten maken?
Mss eerst proberen met een goedkopere oplossing, zoals een touwhalster? Dan is het geen weg gegooid geld als het ware.


Een touwhalster hadden we ook, maar daar schoot de knoop uit toen er druk op de teugels kwam. Dat is inmiddels dus gewoon een touw

Anoniem

Re: Kinriempje, waar bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:02

Wij hebben dit bij 1 van onze paarden opgelost door er een leren mensenriemp van 2cm aan te maken.
Wel van de betere kwaliteit en echt leer en je ziet het verschil niet eens. :)

Tordis02

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-09-14
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 12:25

KoudbloedKim schreef:
Wij hebben dit bij 1 van onze paarden opgelost door er een leren mensenriemp van 2cm aan te maken.
Wel van de betere kwaliteit en echt leer en je ziet het verschil niet eens. :)


Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem :') ook nog een optie!

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:30

Amanda schreef:
En is een westernriempje niet gewoon een oplossing? Zeker als je een basic riempje zonder versieringen hebt, past dat volgens mij prima bij je hoofdstel :j

Inderdaad, ze zijn zeer ruim verstelbaar dus ik kan me niet voorstellen dat het niet passend te maken is.

irkvanrossum

Berichten: 38
Geregistreerd: 21-12-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kinriempje, waar bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:46

sperriempje? kan je altijd nog gaatjes bij maken. op een sporenriempje? of misschien het riempje van een aansnoer neusriem