Boomloze zadels uitproberen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Boomloze zadels uitproberen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 18:47

Naar aanleiding van een gesprek in het topic [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV, heb ik bedacht om dit topic te openen.

Er bleek namelijk de behoefte te zijn om meer verschillende (semi-)boomloze zadels te kunnen testen, ook andere zadels dan die al bij passervices aangeboden worden.

Hiervoor is het topic dus. De bedoeling is dat men elkaars zadel kan uitproberen gedurende een periode en daarna de zadels weer terug worden gebracht. Niet alle zadels zijn beschikbaar als testzadel en dan is dit een handige manier om toch verschillende zadels te proberen, als je bijv. op zoek bent naar een ander zadel.

In dit topic geef je informatie over het zadel wat je voor een periode zou willen ruilen met een ander zadel - ook voor dat zadel kun je natuurlijk opgeven wat je zoekt.

Adviezen:
- Stuur je zadel niet op, spreek af en overhandig beide zadels.
- Check de zadels op mankementen en noteer deze.
- Zorg dat het zadel en de pad bij afgeven schoon zijn, dus ook als je het uitgeprobeerd hebt.
- Maak duidelijke afspraken, zet deze eventueel op papier.

Informatie over je zadel het onderstaande moet tenminste vermeld worden!!
- Foto van het zadel
- Merk:
- Model:
- Maat (lengte v.h. zadel en lengte zitvlak):
- VPS: Ja/Nee
- Is het mogelijk om accessoires erbij te proberen? Zo ja, welke? (Denk aan pad, inlages, maten pommel/fork/voorboog, beugelriemen/fenders, stijgbeugels, singel etc.)
- Plaats/Omgeving:

Het zelfde lijstje kun je gebruiken voor wat je zou willen uitproberen.

Om het topic overzichtelijk te houden lijkt het mij het beste dat je de eigenaar van het zadel een PB stuurt als je geïnteresseerd bent om te ruilen voor een bepaalde periode.

Moderatoropmerking:
We hebben besloten om dit topic open te laten zodat jullie in overleg samen boomloze zadels van elkaar kunt uitproberen. Let er wel op dat wanneer het fout gaat om wat voor reden dan ook er geen bemiddeling gegeven kan worden.
De eventuele risico is voor jullie, let dus goed op met wie je afspreekt en leg alle afspraken goed vast op papier om problemen te voorkomen.

Sheran

Re: Boomloze zadels uitproberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:52

Topper!

Ik heb een bruine Barefoot London in de aanbieding voor ruil. Maat 1 met VPS. Halfpad, beugels en singel kunnen erbij geruild worden. Omgeving Deventer.

Afbeelding

Ik ben geinteresseerd in andere boomloze dressuurzadels (niet de Lexington) en in westernzadels :). Verder lijken 'bijzondere' zadels me ook leuk om eens te testen!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 19:50

Afbeelding
Merkloos westernzadel (Bosrand) zonder VPS. Model is een look-a-look van BF Arizona nut. Totale lengte: 58 cm. Zit vlak is denk ik een maat 1.
Accessoires die erbij kunnen: pad zonder inlagen (die heb ik zelf nodig), fenders met stijgbeugels, fork maat M en L (M fork is een oude van Barefoot), singel 75cm
Omgeving: Ede

Ik zou zelf een dressuur/veelzijdigheids model willen proberen (Cherokee, Cheyenne, London, Lexington, notting hill/notting ham, RWC dressage, barrydale, ghost zadels etc.) Indien BF zadel met VPS.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:02

Leuk initiatief! Ik hoop dat het nergens fout loopt. Hoop op zege! :D

Afbeelding

- Merk: Ghost
- Model: Roma Piccolo (voor de korte rugjes, dressuuruitvoering)
- Maat: 56 cm lang, hoort een poep tot maat 38 in te kunnen. Zelf 38/40, zit perfect.
- VPS: Nee
- Is het mogelijk om accessoires erbij te proberen? Zo ja, welke? Zodra ik terug een boomloos-pad heb, krijg je die erbij om te proberen. Hoogstwaarschijnlijk een Kifra pad of een Ghost pad met wollen onderkant. Inlages blijven erin.
- Plaats/Omgeving: Bertem, België.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:53

Moderatoropmerking:
We hebben besloten om dit topic open te laten zodat jullie in overleg samen boomloze zadels van elkaar kunt uitproberen. Let er wel op dat wanneer het fout gaat om wat voor reden dan ook er geen bemiddeling gegeven kan worden.
De eventuele risico is voor jullie, let dus goed op met wie je afspreekt en leg alle afspraken goed vast op papier om problemen te voorkomen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 01:08

Ik zoek een bruine barefoot london