[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:09

Ik denk dat ik hier ergens nog een schaap liggen heb waarmee ik eens kan testen wat vacht zou doen. Gewoon dekje kan ik ook wel lenen. Dus van daaruit inderdaad eens gaan kijken :).

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:06

Duhelo en Daphneeej bedankt voor kloeke ervaring! Hadden jullie onder de flexee en hidalgo ook nog een extra pad met inlages?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:09

xSammyJo schreef:
Duhelo en Daphneeej bedankt voor kloeke ervaring! Hadden jullie onder de flexee en hidalgo ook nog een extra pad met inlages?

Nee mijn flexee heb ik gewoon een normale zadeldek onder liggen. Kussens en zijn gewoon te vergelijken als die van een boomzadel en de constructie mooi stevig (en toch goed flexibel) en dus echt voldoende. Ik krijg bij mijn bestelde hidalgo wel een christ pad er bij die ik er wel onder wil doen.
Laatst bijgewerkt door Daphneeeej op 21-09-17 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:11

Ik gebruik de Hidalgo Milwaukee (western model zonder kussens gekozen) met pad met inlages.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:13

xSammyJo schreef:
Duhelo en Daphneeej bedankt voor kloeke ervaring! Hadden jullie onder de flexee en hidalgo ook nog een extra pad met inlages?

Onder de flexee had ik een gewoon dekje, dat zadel is echt heel stevig, eerder neiging boomzadel dan boomloos vond ik.

De hidalgo had ik op mijn oude merrie wel een pad met inlages onder ivm spieratrofie en hogere schoft. Op mijn jongste had ik een gewoon dikker dekje ivm genoeg vet om geen ruggegraat meer te zien.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:53

toevallig iemand in de buurt van Groningen die de passervice laat komen?

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 21:42

Ik heb twee pommels overgenomen, een zou een M zijn en een een L. De verkoopster heeft ze weer eerder hiervoor overgenomen alszijde een M en een L maar wist niet meer precies welke de L was. Ik begrijp de verwarring, want naar mijn idee zit er geen L bij maar twijfel enorm en vind het erg moeilijk te bepalen.

Foto 1 is (naar mijn idee) de M. Deze heb ik naast de M die in mijn zadel zit gelegd en lijken precies hetzelfde. Deze is dus duidelijk te smal.
Foto 2 zou dan theoretisch gezien een L moeten zijn. Ik vind hem echter (qua boogje) misschien wat smaller, al liggen de punten wel beter aangesloten op haar.

Wat denken jullie? Kan ik hier idd met een M en een L te maken hebben (en heeft ze dus een XXL nodig), of zijn ze stiekem toch iets anders?

M.
Afbeelding

Dit zou dan L moeten zijn.
Afbeelding

Die ghost zadels zijn ook wel heel gaaf zeg! Ik heb er tig jaar terug ook een blauwe maandag een gehad. Zo'n mini ding, maar dat werkte helaas ook niet voor ons. Die ik nu langs zie komen zijn echt heel gaaf, echte zadels en erg mooi!

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 21:45

Kan het verkeerd zien maar volgens mij lig de pommel op beide foto's scheef.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:26

Er is een beter draagvlak, maar 100% ligt ie nog niet.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 07:23

Als ik kijk naar de raakvlakken op het paard, dan liggen die wat horizontaler / minder schuin bij de 2e pommel en dit lijkt me inderdaad een L :j

Ik zou voor een XXL gaan :)

Maar heb je zo'n oud model Barefoot? Omdat je met fiberglas pommels aan het passen bent ;)

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 10:23

Tancreda4 schreef:
Die ghost zadels zijn ook wel heel gaaf zeg! Ik heb er tig jaar terug ook een blauwe maandag een gehad. Zo'n mini ding, maar dat werkte helaas ook niet voor ons. Die ik nu langs zie komen zijn echt heel gaaf, echte zadels en erg mooi!


Was dat een oud model? Die zijn wezenlijk anders dan de huidige Ghost zadels :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 16:49

Vandaag mijn nieuwe zadel opgehaald en eens snel op de pony's gegooid, letterlijk :+ Zat me achteraf af te vragen of het nog veel anders gaat liggen als het aangesingeld zou zijn...

Afbeelding

Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:06

In oktober komt de zadelpasservice een barefoot cheyenne dry tex passen voor op onze a pony.
Nu mijn vraag is liggen de singelstoten van een cheyenne meer naar voren of meer naar achteren. Want anders ga ik wel een banaan singel nodig hebben.
En weet er iemand waar je leuke pads kunt kopen voor deze kleine maat. Degene die komt heeft geen kleine pads met inlages.en hoeveel inlages heb je nodig. Ponys is rond genoeg en heeft genoeg vet op de rug. Zijn ruggegraad ligt ook wat dieper hierdoor. Of mag je half pads gebruiken zoals deze.


Afbeelding
Afbeelding

Of moet je echt gaan voor die pads met inlages. Niet dat dat een probleem is maar het is leuk als we onze bestaande dekjes nog kunnen gebruiken.
Afbeelding

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:12

Ik zit eraan te denken om een western zadel te kopen. Nu eerst voor mijn bijrijdpaard, uiteindelijk voor mijn (nu nog) jaarling. Beiden belgisch trekpaard. Zijn er hier mensen die Silverado en Freemax geprobeerd hebben? Ik wil ze allebei graag eens proberen, maar ze zijn geloof ik niet bij 1 zadelpasservice te krijgen. Ik zit in het noorden van het land, dus Ride with a Smile is een optie. Maar die hebben niet de freemax zadels.

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:02


tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:45

tjaakje schreef:
Ik zit eraan te denken om een western zadel te kopen. Nu eerst voor mijn bijrijdpaard, uiteindelijk voor mijn (nu nog) jaarling. Beiden belgisch trekpaard. Zijn er hier mensen die Silverado en Freemax geprobeerd hebben? Ik wil ze allebei graag eens proberen, maar ze zijn geloof ik niet bij 1 zadelpasservice te krijgen. Ik zit in het noorden van het land, dus Ride with a Smile is een optie. Maar die hebben niet de freemax zadels.

Freemax kun je via boomloos zadelpasservice testen en dan weet je gelijk de juiste maaten dan kun je via kifrahorse een testzadel voor 2 weken aanvragen.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:51

tjaakje schreef:
Ik zit eraan te denken om een western zadel te kopen. Nu eerst voor mijn bijrijdpaard, uiteindelijk voor mijn (nu nog) jaarling. Beiden belgisch trekpaard. Zijn er hier mensen die Silverado en Freemax geprobeerd hebben? Ik wil ze allebei graag eens proberen, maar ze zijn geloof ik niet bij 1 zadelpasservice te krijgen. Ik zit in het noorden van het land, dus Ride with a Smile is een optie. Maar die hebben niet de freemax zadels.


Rws heeft beide, freemax en silverado. Ze is bij mij geweest

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:58

tjaakje schreef:
Ik zit eraan te denken om een western zadel te kopen. Nu eerst voor mijn bijrijdpaard, uiteindelijk voor mijn (nu nog) jaarling. Beiden belgisch trekpaard. Zijn er hier mensen die Silverado en Freemax geprobeerd hebben? Ik wil ze allebei graag eens proberen, maar ze zijn geloof ik niet bij 1 zadelpasservice te krijgen. Ik zit in het noorden van het land, dus Ride with a Smile is een optie. Maar die hebben niet de freemax zadels.
tinker_sally schreef:
Freemax kun je via boomloos zadelpasservice testen en dan weet je gelijk de juiste maaten dan kun je via kifrahorse een testzadel voor 2 weken aanvragen.

Ella heeft ook een Silverado én ze zit in het noorden ;)
http://boomlooszadelpasservice.nl/

lianne304Jarig

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:06

Hallo,
vraagje ik rijd me pony nu een tijdje met een barefoot Arizona met de western single van barefoot maar ze krijgt kleine schuur plekjes onder bij de singel plek in haar elleboog. zijn er meer mensen die dit ervaren hebben met deze singel ? en is er een singelbontje voor de barefoot western singel?

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:20

tjaakje schreef:
Ik zit eraan te denken om een western zadel te kopen. Nu eerst voor mijn bijrijdpaard, uiteindelijk voor mijn (nu nog) jaarling. Beiden belgisch trekpaard. Zijn er hier mensen die Silverado en Freemax geprobeerd hebben? Ik wil ze allebei graag eens proberen, maar ze zijn geloof ik niet bij 1 zadelpasservice te krijgen. Ik zit in het noorden van het land, dus Ride with a Smile is een optie. Maar die hebben niet de freemax zadels.

Hier een Silverado.

Als je specifieke vragen hebt, stuur maar in PB. Hier op Bokt zijn er ook wel enkele posts over mijn bevindingen. ;)

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:33

tjaakje schreef:
Ik zit eraan te denken om een western zadel te kopen. Nu eerst voor mijn bijrijdpaard, uiteindelijk voor mijn (nu nog) jaarling. Beiden belgisch trekpaard. Zijn er hier mensen die Silverado en Freemax geprobeerd hebben? Ik wil ze allebei graag eens proberen, maar ze zijn geloof ik niet bij 1 zadelpasservice te krijgen. Ik zit in het noorden van het land, dus Ride with a Smile is een optie. Maar die hebben niet de freemax zadels.


Ze zijn wat prijziger, maar je kunt ook de Bob Marshall overwegen. Die kun je eventueel via Alida proberen, die zit ook in het noorden.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:52

Gaat Bob marshall zo breed?

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:56

Mijn BM heeft op een Belg gelegen en dat ging prima :)

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:05

Hmm, de zadelpasser waar ik bij ben geweest met mijn Bob Marshall (en beweerde dat hij het ooit verkocht nog heeft.. maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen) zei dat het NOOIT op mijn brede Tinker zou passen. De pommel vooraan is iets star. De rest van het zadel vormt wel wat mee uiteraard. Daarom toch maar weer voor iets anders gegaan om zeker te zijn.. ;)

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:08

Vraagje . Welke engel pad is beter geschikt voor was dressuurmatig te rijden. De normale zadelvormige of die andere?
Want vind de andere de ibero geloof ik er degelijker uitzien

En zijn ze echt hun geld waard na langer gebruik?
ze zijn inmiddels natuurlijk wat langer op de markt en ik wilde eigenlijk ewn barefoot fellzadel maar de engel schijnt beter te zijn .