[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:35

Superfijn die foto's! *\o/*
Ik ben er wel over uit dat als ik het doe het dan de Quilty wordt.
Hij heeft nu ook zoiets en ik vind het wel netjes zo, de roma is gelijk zoveel zadel en mijn pony heeft best ranke pootjes. :)
Voor nu heeft hij het goed met het extra bontje eronder, maar als hij zijn best doet en het zit financieel mee krijgt hij aankomend jaar een quilty. :D

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:58

kun je de de freemax insmeren met ledercreme van barefoot?

pmarena

Berichten: 48134
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:08

Oh vast wel! Het kan zelfs met ketchup...of superlijm, of... smeren maar :P

De ledercream van Barefoot is in principe voor alle ledersoorten, maar met elk goedje dat je voor het eerst probeert is het natuurlijk altijd aan te raden om het eerst op een onopvallend stukje te proberen zodat je kan zien wat de uitwerking is een dag later :)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:19

hahaha ja staat er beetje stom.. ketchup dan maar haha

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:58

De Barefoot creme (zwart) kan ook heel goed gebruikt worden op het vetleer van Ghost ben ik van de week achter gekomen!

pmarena

Berichten: 48134
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:51

Ik heb ook het vermoeden dat het een soort spin-off van Urad Oily is ;)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:00

top ga het gewoon proberen dan neem geen kleur

J0anieke

Berichten: 4880
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:04

Mijn Ghost is binnen, maar helaas op dit moment niet heel blij mee... Hopelijk wordt het netjes opgelost en kan ik alsnog een blij bericht plaatsen uiteindelijk.. :=
Afbeelding

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:09

Ik vind het een erg gaaf zadel, maar wat is er mis mee??

J0anieke

Berichten: 4880
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:14

Ja ik vind hem ook prachtig! Kan ook niet meer wachten om ermee te gaan rijden eigenlijk.. :') Ik wil eerst contact hebben met Buitenzinnig voordat ik verder op je vraag in ga.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:12

Hey ik heb even een vraagje voor jullie. Wij willen voor onze a pony overstappen op een boomloos zadel. Dit vooral omdat we geen passend zadel vinden bij de boomzadels. Ik heb interesse in de barefoot cheyenne maat x0. Maar welke kan ik het beste nemen. De drytex of een lederen. Is de drytex te vergelijken als een kunststof wintec zadel. Zou voor drie a vier keer per week rijden zijn. Vooral in een buitenpiste. Hebben er mensen ervaring met de drytex?

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:51

J0anieke schreef:
Mijn Ghost is binnen, maar helaas op dit moment niet heel blij mee... Hopelijk wordt het netjes opgelost en kan ik alsnog een blij bericht plaatsen uiteindelijk.. :=
[ [url=m/XdfHwF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jammer dat er iets mee is. De kleur staat wel prachtig bij jouw paard!

J0anieke

Berichten: 4880
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:08

Ja dat vind ik dus ook lovelance! Het bruine is bijna dezelfde kleur bruin als van haarzelf...

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:15

wauw mooi zadel ook benieuwd wat er niet goed aan is ziwt er prachtig uit... wordt vast opgelost

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30630
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:57

J0anieke, ben ook wel benieuwd juist omdat je het zo neerzet? Wel een mooi zadel.

Hier vandaag de 3mesh inlagen van Kifrahorse getest in mijn Manmat pad.
Zadel ligt nog wel wat naar voren, maar ze is ook nog niet zo in model, haha.
Afbeelding

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 01:02

Zal ik het dan maar zeggen ;) de pommel van de Ghost van J0anieke is ietwat verbogen - geen idee waardoor, misschien iets tijdens het transport naar haar toe, want de doos is extreem lang onderweg geweest (voor NL begrippen). Bij uitpakken na bezorging uit Italië was het (nog?) niet te zien :( Uiteraard gaan we dit oplossen. :jMeestal kan je hem met wat ervaring weer gewoon in zijn correcte model terug krijgen. Het nadeel van alles flexibel is dat het soms ook verkeerd flexibelt :(:)

Wat een lekker kleurtje pad Dyonne :#
Hij mag inderdaad nog een flink stuk naar achteren.... (leuk paard! <3 )

J0anieke

Berichten: 4880
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 08:07

Kwetal schreef:
Zal ik het dan maar zeggen ;) de pommel van de Ghost van J0anieke is ietwat verbogen - geen idee waardoor, misschien iets tijdens het transport naar haar toe, want de doos is extreem lang onderweg geweest (voor NL begrippen). Bij uitpakken na bezorging uit Italië was het (nog?) niet te zien :( Uiteraard gaan we dit oplossen. :jMeestal kan je hem met wat ervaring weer gewoon in zijn correcte model terug krijgen. Het nadeel van alles flexibel is dat het soms ook verkeerd flexibelt :(:)

Wat een lekker kleurtje pad Dyonne :#
Hij mag inderdaad nog een flink stuk naar achteren.... (leuk paard! <3 )

Dat is fijn om te horen! Heb ook geen idee van welk materiaal zon pommel is gemaakt, en dat het dus zo ‘makkelijk’ op te lossen kan zijn. Ik hoor vandaag denk ik verder over hoe en wat, ben benieuwd!

Zadel lag voor het oog wel echt super op mijn paardje (nog niet mee gereden vanwege de pommel), kreeg de kussens voor me gevoel vrij snel op de juiste plek, alleen rijdend nog testen dus.. :D En een eigen singel halen, deze had ik stiekem even van een stalgenootje gepakt... :')

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:20

llora schreef:
Hey ik heb even een vraagje voor jullie. Wij willen voor onze a pony overstappen op een boomloos zadel. Dit vooral omdat we geen passend zadel vinden bij de boomzadels. Ik heb interesse in de barefoot cheyenne maat x0. Maar welke kan ik het beste nemen. De drytex of een lederen. Is de drytex te vergelijken als een kunststof wintec zadel. Zou voor drie a vier keer per week rijden zijn. Vooral in een buitenpiste. Hebben er mensen ervaring met de drytex?


Drytex is ideaal als je veel in de regen rijd, kan er beter tegen dan leer en blijft dan dus langer mooi. Zelf vind ik leer wel mooier en fijner rijden/zitten, maar dat is persoonlijke smaak.

Ik vind het niet geheel te vergelijken met een wintec, drytex vind ik zachter dan het kunststof van de wintec.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:29

Dank u voor je uitleg. Ik ben nog op zoek naar een goede zadelmaker die kan komen passen. Ik vermoed wel dat ik de maat xo moet nemen.

Het is voor deze pony.hier heeft hij een wintec 15 inch op dat indertijd is aanmeten door een zadelmaker. Maar het schuift constant naar voren en het blijkt veel te lang te zijn. Hoewel de barefoot cheyenne de zelfde lengte heeft als de wintec 15 inch. Gaat dan de maat xo ook niet te groot zijn?
Afbeelding

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:07

Ligt er aan hoe dat jij er in zit, als jij netjes in het midden van de rug zit, is dat kleine beetje extra lengte van het zadel minder storend dan bij een (semi)boomzadel, omdat de druk dan niet achter op het zadel ligt. Zolang je pony niet gestoord wordt door de lengte en zich vrij kan bewegen.. Maar het beste is natuurlijk om te passen en proberen.. Als jij het hele zadel opvult en alsnog redelijk achterop de rug zit, dan is het natuurlijk niet zo handig..

Boomloos Zadelpasservice heeft verschillende boomloze zadels, misschien kan zij bij je komen passen.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:00

J0anieke schreef:
Dat is fijn om te horen! Heb ook geen idee van welk materiaal zon pommel is gemaakt, en dat het dus zo ‘makkelijk’ op te lossen kan zijn. Ik hoor vandaag denk ik verder over hoe en wat, ben benieuwd!

Zo'n pommel bestaat uit laagjes leer en kunststof en een 0,5mm dun laagje aluminium. Daardoor zou je hem in principe weer recht moeten kunnen buigen (als hij in de doos onder druk heeft gestaan)
Maar het wordt op dit moment al voor je geregeld :j

J0anieke

Berichten: 4880
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:26

Kwetal schreef:
J0anieke schreef:
Dat is fijn om te horen! Heb ook geen idee van welk materiaal zon pommel is gemaakt, en dat het dus zo ‘makkelijk’ op te lossen kan zijn. Ik hoor vandaag denk ik verder over hoe en wat, ben benieuwd!

Zo'n pommel bestaat uit laagjes leer en kunststof en een 0,5mm dun laagje aluminium. Daardoor zou je hem in principe weer recht moeten kunnen buigen (als hij in de doos onder druk heeft gestaan)
Maar het wordt op dit moment al voor je geregeld :j

Ik heb net Suzanne aan de telefoon gehad (waarschijnlijk weet je dit allemaal al, maar ook gelijk voor de rest :o).
Ik heb nog eens goed naar het zadel gekeken en de pommel lijkt zelf gewoon recht te zijn, en het zadel zelf ook (wordt iets scheef getrokken door de pommel). In mijn ogen is de pommel gewoon schuin bevestigd. Ik moet het zadel nu terug sturen naar Italië en als het goed is wordt het opgelost! Voor de geïnteresseerden nog een foto...
Afbeelding
Afbeelding
Wordt dus aan gewerkt! :D

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:55

llora schreef:
Hey ik heb even een vraagje voor jullie. Wij willen voor onze a pony overstappen op een boomloos zadel. Dit vooral omdat we geen passend zadel vinden bij de boomzadels. Ik heb interesse in de barefoot cheyenne maat x0. Maar welke kan ik het beste nemen. De drytex of een lederen. Is de drytex te vergelijken als een kunststof wintec zadel. Zou voor drie a vier keer per week rijden zijn. Vooral in een buitenpiste. Hebben er mensen ervaring met de drytex?


Ik heb best wat jaartjes met heel veel plezier met de drytex gereden. heb ook een lederen Barefoot liggen en dat beviel ook prima. Het fijne aan drytex is dat het onderhoudsvrij is en het zadel is nog lichter dan de lederen versie :o

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:56

Kan gebeuren, het blijft mensenwerk tenslotte :o

J0anieke

Berichten: 4880
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:15

Kwetal schreef:
Kan gebeuren, het blijft mensenwerk tenslotte :o

Heel erg vind ik het ook niet! Het is jammer natuurlijk, en gisteren viel het gewoon wat tegen, maar als het wordt opgelost ben ik weer helemaal blij. :D Het is alsnog een heel mooi zadel! :)