Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:53

Als het goed is krijg ik morgen een 3D mesh air dekje binnen dus ik ben benieuwd, over de gewone katoenen ben ik iig al heel tevreden, blijft heel netjes liggen onder mn zadel.

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:59

Waar heb je die besteld? Ergens in NL??

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:12

Zilly schreef:
Waar heb je die besteld? Ergens in NL??


Ik heb hem van Roos_M overgenomen, ik weet niet waar zij hem had besteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:25

MoniekV schreef:
Zilly schreef:
Waar heb je die besteld? Ergens in NL??


Ik heb hem van Roos_M overgenomen, ik weet niet waar zij hem had besteld.


Oh dat had ze wel even mogen zeggen. Had haar een pb gedaan maar niks terug gehad

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:28

als je het 3d dekje binnen heb wil je dan hier je ervaring vertellen erover en evt een foto hoe het dekje er irl eruit ziet?

Daphneeeej

Berichten: 3001
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:47

Zilly schreef:
Dus... Waar ik een beetje 'bang' voor zou zijn bij de 3D Mesh Air dekje is, dat er kleine stukjes stro tussen komen te zitten en er niet meer uit gaan. Dat had ik laatst bij mijn Le Mieux Snug Boots namelijk... Ik denk er nog even over na.

Het maas van het mesh dekje is wel heel fijnmazig. Denk niet sat daar wat tussen gaat zitten.

@priscilla_90: als je ietje terug kijkt in topic zie je 2 foto's van het mesh dekje, 1 dressuur en 1 spring dekje.

pantarhei

Berichten: 9079
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:21

Yehh mijn twee half lined lambskin dekjes zijn binnen. Zadelvormige oogt mooi en vierkante zit nog in de doos

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:39

Voor degene wiens paarden schuurplekken kregen is dat overgegaan met de sensitive variant? Ik vind de pasvorm prachtig maar ik ben net weer gaan testen en ik durf niet met zekerheid te zeggen dat wassen met wasverzachter voldoende oplossing is voor mijn paard

salamaleque
Berichten: 998
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:33

Joki schreef:
Voor degene wiens paarden schuurplekken kregen is dat overgegaan met de sensitive variant? Ik vind de pasvorm prachtig maar ik ben net weer gaan testen en ik durf niet met zekerheid te zeggen dat wassen met wasverzachter voldoende oplossing is voor mijn paard


Misschien is juist wasverzachter wat extra irriteert. Ik laat het altijd weg (ook in mijn eigen was) en spoel met azijn.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:38

Bij mijn paard is het probleem opgelost door de sensitive ja. Nu een working pad er bij besteld. Benieuwd hoe dat gaat.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:34

Voor de wasverzachter was het nog erger maar ik ben bang dat het nu nog niet over is. Ik denk dat ik maar een sensitive bestel om te testen. Stalgenootje wil mijn andere wel overnemen alleen geen idee wat ik daar voor kan vragen. Ik denk dat ze allebei 10x gebruikt zijn

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:08

Anoniem schreef:
MoniekV schreef:
Ik heb hem van Roos_M overgenomen, ik weet niet waar zij hem had besteld.


Oh dat had ze wel even mogen zeggen. Had haar een pb gedaan maar niks terug gehad


Sorry ik heb zo veel berichtjes gehad van mensen die m wilde hebben, dat het is tussendoor geschoten is.
Excuses.

Ik had m bij Horze vandaan. Moest wel heel lang wachten.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:58

Net de sensitive maar bij divoza besteld dan gaan we zien of dat beter gaat

salamaleque
Berichten: 998
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:31

Ik heb nu 2x gereden met de Tresse, die heeft ook een bamboe onderkant. Echt superfijn, ben er heel blij mee!

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:01

Wat betreft de schuurplekken: een stalgenootje van mij gaf aan dat bij haar de voorste 2 lussen voor de singelstoten gebruiken de oplossing was, ik gebruik eigenlijk altijd de achterste 2... Nog steeds blij en tevreden met mijn LeMieux Sensitive. Als er weer een 25% kortingsactie is bij Horze, dan bestel ik een blauwe Tresse... Wil ook nog een witte. Had een blauwe en witte in de 'normale' katoenen versie, maar die heb ik beiden verkocht. Ook met wasverzachter blijft het te hard.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:44

Joki schreef:
Voor de wasverzachter was het nog erger maar ik ben bang dat het nu nog niet over is. Ik denk dat ik maar een sensitive bestel om te testen. Stalgenootje wil mijn andere wel overnemen alleen geen idee wat ik daar voor kan vragen. Ik denk dat ze allebei 10x gebruikt zijn


Geen wasverzachter gebruiken! Naast irritatie voor het paard is dat ook niet bevorderlijk voor de levensduur van je dekjes.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:58

MissJ schreef:
Joki schreef:
Voor de wasverzachter was het nog erger maar ik ben bang dat het nu nog niet over is. Ik denk dat ik maar een sensitive bestel om te testen. Stalgenootje wil mijn andere wel overnemen alleen geen idee wat ik daar voor kan vragen. Ik denk dat ze allebei 10x gebruikt zijn


Geen wasverzachter gebruiken! Naast irritatie voor het paard is dat ook niet bevorderlijk voor de levensduur van je dekjes.


Normaal doe ik dat nooit maar nu had ik gehoopt dat het zou helpen tegen de schuurplekken. Helaas niet dus wasverzachter is de oplossing niet, verkopen wel

Hopelijk helpt de sensitive en anders is het geen lemieux meer voor mij voor mijn dressuurzadel

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:01

@ Joki: Ja de Sensitive zal zeker helpen, althans bij mij wel. :j

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:55

Ik krijg eerdaags deze binnen van bokker VWestra:
Afbeelding

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:14

Mooi! Ik heb gisteren voor de eerste keer met de katoenen gereden, hij ligt echt superfijn. Zou heel graag de zwarte 3Dmesh nog erbij hebben voor de zomer.

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:35

Ben benieuwd ! Heb zojuist bij het Drunens Ruiterhuis de grijze suede versie met 10% korting gehaald, straks meteen proberen :).

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:42

Bij mij helpt de sensitive met het bontrandje helemaal niets. Ik zal eens kijken of ik een foto bij kan voegen, maar mijn paard is onder het grooste deel van de rand van het dekje bijna kaal. Ik rij wel nog met de dekjes, omdat hij het met andere dekjes ook heeft. Tips zijn welkom...

En ohja, ik weet dat ik hem niet prachtig heb geschoren maar meestal ziet niemand dat ;)

Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:44

Wat vervelend! Hij heeft het ook bij de singel zo te zien?

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:47

Klopt, dat groeit niet meer terug. Ik rij in de rui periode met een bontje onder de singel, dat helpt. Hij heeft een ontzettend gevoelige huid, van de deken heeft hij het gelukkig niet.

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:25

Volgend jaar zou ik met scheren het dekje wat langer laten zodat je dekjes ook echt op de dikkere vacht zitten. Mijn schimmel heeft ook kale plekken als ik geen goed "lang" dekje laat staan. Verder kan ik je helaas niet helpen.