Ervaringen seatsavers (gel/bont?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Ervaringen seatsavers (gel/bont?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:41

Ik ben op zoek naar een fijne seatsaver voor op mijn zadel. Op bokt waren alleen oude topics te vinden en ik denk dat er in die jaren wel heel wat veranderd is.

Ik heb een wat ouder zadel dat inmiddels behoorlijk hard zit en glad is, hierdoor heb ik regelmatig last van doorrijd plekken. Omdat een ander zadel helaas geen optie is, kwam ik op het idee om een seatsaver te gebruiken.
Na even googelen kwam ik al veel soorten tegen, maar wat is nu een fijne seatsaver? En is er een kans dat dit gaat helpen tegen mijn 'probleem'? Wat is aan te raden voor recreatief rijden, bont of gel?

Ik hoor graag jullie meningen en ervaringen :)


Ineke2

Berichten: 33025
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ervaringen seatsavers (gel/bont?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:43

Voor het probleem wat je aanhaalt zou ik voor gel gaan, slijt ook een stuk minder en in de regen neemt het ook geen / minder vocht op.
Mocht je interesse hebben, ik heb er 1 te koop.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

dieseltje09

Berichten: 1848
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:43

Ik zou je een seatsaver van fast fabric willen adviseren. Lekker koel, neemt geen water op(loopt er recht doorheen) en is lekker zacht.
Bont op je zadel zou ik nooit adviseren, heb er 1 en na een regenbui in mn kast gegooid en nooit meer aangekeken, ding was goor nat geworden door de regen. En ja dat was een dure van Mattes ;)

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Anoniem

Re: Ervaringen seatsavers (gel/bont?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:42

Allereerst bedankt voor de reacties!
Ik neigde zelf al naar gel, lijkt mij fijner dan bont. Fast Fabric ga ik even opzoeken. Zijn er nog merken die jullie aan- of afraden? Ik zag o.a. een seatsaver van BR, dat leek mij ook wel wat.

Ineke2, ik stuur je nog even een PB. :)

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen seatsavers (gel/bont?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:30

Ik kan je absoluut een gelseatsaver aanraden! Ik rij meerdere paarden per dag en krijg dan last van een oude blessure (heb ooit een scheur in mijn bekken gehad) als ik op te harde zadels rij. Mijn seatsaver heeft dit probleem volledig verholpen.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen seatsavers (gel/bont?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:31

ik heb een BR maar die vallen wel klein heb een L op m'n 17 inch springzadeltje.
Hij zit wel heerlijk

Ties 3/6/2015 <3

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:16

Ik rij zelf met een paars schapenvacht bontje op m'n zadel. Zit heerlijk!

Skogan

Berichten: 786
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Ervaringen seatsavers (gel/bont?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:36

Ik kwam tegen de Acavallo seat saver gel-out. Iemand geprobeerd? Hij spreek mij wel aan voor wAt meer stabiliteit te hebben op mij vrolijke paard en glade zadel :D
Dus er zijn twee versies, een met gel bovenaan 't zadel en tweede lijkt net br seat saver.

Mijn Golden Horse, AES goedkeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen seatsavers (gel/bont?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:38

Zit zelf ook te denken aan een seatseaver, maar dan denk ik van bont voor de winter. Houden die je kont nou nog net wat beter warm in het koude weer of valt wat wel mee?

Things never happen the same way twice, dear one.

AaronYve

Berichten: 10502
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:44

Het is geen kontwarmer haha maar het zit wel heerlijk. :j
Ik heb de mijne (bont) al meer dan 10 jaar en zelfs die is nog goed, alleen verkleurd van zwart naar donkerblauw :D

Aaron
Elmar
Lucky

Ineke2

Berichten: 33025
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:08

xJitskee schreef:
Allereerst bedankt voor de reacties!
Ik neigde zelf al naar gel, lijkt mij fijner dan bont. Fast Fabric ga ik even opzoeken. Zijn er nog merken die jullie aan- of afraden? Ik zag o.a. een seatsaver van BR, dat leek mij ook wel wat.

Ineke2, ik stuur je nog even een PB. :)

Ik heb nog geen bericht ontvangen?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:17

Ik rijd al 'eeuwen' met een seatsaver, ik heb een superfijn maar vrij hard zadel van KN. Ik heb er een blog over geschreven: Zere kont: gelpad voorkomt doorrijden. Mijn tip: koop niet de duurste gel-seatsaver, want een goedkoper merk gaat ook heel lang mee.

Ik ben ooit begonnen met een bontje op het zadel maar dat vond ik heel naar zitten. Je zit meteen zo vast in het zadel en het voelde meer opgesloten, alsof ik minder ruimte had. De gel versie vind ik veel fijner, het voelt net of je gewoon op een zadel zit.

Anoniem

Re: Ervaringen seatsavers (gel/bont?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:55

Bedankt voor alle reacties!
Ik ga denk ik voor de seatsaver van BR. Hoop echt dat dat het probleem oplost, want een ander zadel is helaas geen optie met mijn paard. :(

Anoniem

Re: Ervaringen seatsavers (gel/bont?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:38

Ik heb inmiddels de Fast Fabric Seatsaver besteld, als het goed is krijg ik hem morgen binnen, ben erg benieuwd :D

MairiMacBran
Berichten: 949
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Ervaringen seatsavers (gel/bont?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:51

Ik heb sinds anderhalf jaar een Fast Fabrics seatsaver en hij bevalt prima, behalve dan dat ik hem voor die prijs en het aantal keer dat ik hem gebruik behoorlijk snel vind "inzakken". Het gedeelte waar de meeste druk op komt is inmiddels zo dun dat ik weer doorrijplekken krijg. Hij past ook niet op elk zadel. Ik ben een manegeruiter dus zit op veel verschillende zadels en het paard waar ik tegenwoordig vaak op rij heeft een groot zadel waardoor tijdens het rijden de boel steeds verschuift. Ik heb 'm bij de kleermaker aan laten passen door extra stroken klittenband er aan te laten maken.

Anoniem

Re: Ervaringen seatsavers (gel/bont?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:22

Vandaag de fastfabric seatsaver getest. Hij zat heerlijk, zag er goed uit en verhielp het probleem echt. Helaas paste hij niet goed op mijn zadel waardoor hij alle kanten op schoof. De zoektocht gaat dus weer verder....

L0veMyHorse

Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: Nijmegen

Re: Ervaringen seatsavers (gel/bont?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:32

Ik gebruik die van BR nu 2 jaar, met heeeeel veel liefde, echt perfect! Ik kan er niet meer zonder!

Niet creatief genoeg om een leuk onderschrift te bedenken.. :)

Alja

Berichten: 25516
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaringen seatsavers (gel/bont?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:36

ik heb een tekna zadel en die vind ik ook vrij hard zitten.
Heb ook een gel zitting en nu nergens geen last meer van :)

ONDERSCHRIFTLOOS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:07

Weet iemand of de standaard seatsavers ook op zadels met een vierkante lepel passen?

roosje15

Berichten: 140
Geregistreerd: 15-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:03

Heeft er iemand ervaring met de seatsavers van acavallo

Roza M2+9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:13

Maken die seatsavers van gel en dergelijke je zadel ook wat smaller, qua zit?

Anoniem

Re: Ervaringen seatsavers (gel/bont?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:14

Helemaal vergeten te updaten, maar ik ben al een tijdje voorzien van een fijne seatsaver. Ik heb er nu een van BR. Hij maakt mijn zadel qua zit niet smaller, ze zijn ook helemaal niet dik/breed.

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:16

Anoniem schreef:
Maken die seatsavers van gel en dergelijke je zadel ook wat smaller, qua zit?

Nee dat heb ik helemaal niet. Dat vind ik met bont veel en veel meer. Zou je net aan in je zadel passen dan zal je het misschien ietsje merken. Met bont had ik ook altijd dat ik me helemaal vast voelde zitten, met gel heb ik dat niet, het effect van het leer van het zadel op je zit verandert niet.

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:23


Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:53

xJitskee schreef:
Helemaal vergeten te updaten, maar ik ben al een tijdje voorzien van een fijne seatsaver. Ik heb er nu een van BR. Hij maakt mijn zadel qua zit niet smaller, ze zijn ook helemaal niet dik/breed.

Is deze van bond of gel?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Ingrid_ms, Maanlicht en 4 bezoekers