Ervaringen Sella zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:39

Wauw dat is wel tof van hem zeg!

Ik had ook al zitten kijken naar tweedehands sella zadels maar die zijn er nog niet echt veel.
Vind het erg lastig omdat mijn paard na een operatie en dracht helemaal niet goed in haar spieren zit en ik met mijn huidige zadelpasser niet echt een geschikt zadel kan vinden, waar we tijdelijk even mee vooruit kunnen, om haar weer in de juiste conditie te krijgen.. Daarna wilde ik dan een sella zadel aan laten meten.
Heb de afgelopen jaren al wel 20 merken op haar gehad, maar niks lijkt goed voor haar. (Problemen met de schoudervrijheid en vooral het tussenkanaal) Sella zadels hebben precies de goede eigenschappen, waar ik naar op zoek moet gaan, bij mijn merrie. Maar ik ben een btje bang, dat als we nu al een sella zadel aan laten meten, ze nog zo veranderd en hij het straks misschien wel niet meer passend krijgt.. Dat zou ik erg zonde vinden.
Maar ik denk dat ik na mijn vakantie Ali maar gewoon eens uitnodig, zodat we samen kunnen kijken naar de mogelijkheden.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:57

Ik denk dat je nu ook wel kan kijken voor een sella zadel. Overleg gewoon met Ali. Hij kan het kopijzer aanpassen dus er zijn zeker groeimogelijkheden. Mijn paard is nu 14 jaar. Als straks zijn rug wat zou gaan doorzakken kan het zadel daarop aangepast worden. Hoef ik niet weer naar een ander zadel te kijken, alleen Ali regelmatig laten komen.

Anoniem

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:09

Dank je wel voor je antwoord. Denk dat dat het dan maar wordt idd! Fijn, krijg er goede zin van! :D

Spessie
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-07-11

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:42

Ja hij is wel zo schappelijk dat je daar wel afspraken over kan maken, mocht ja zadel na bv een jaar niet meer lekker liggen.
Ik ben in ieder geval heel tevreden over zijn service! Hij nam royaal de tijd voor het pasconsult. Heb verschillende zadels uitgeprobeerd en kon daarna het best passende (voor mijn paard en voor mij) leenzadel twee weken uitproberen!! Waarna hij bij een eventuele bestelling van een nieuw, het hele zadel naar mijn wensen aan kon meten!

Uiteindelijk het zadel (nog) niet besteld (moet eerst even wat aan mijn eigen lichamelijke ongemakken laten doen). Het leenzadel zonder problemen terug gebracht en kreeg alle begrip!
Super dus!

JeDe
Berichten: 147
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:51

Ik ben erg enthousiast over de Sella zadels en in overleg met Ali mag ik ze nu ook verkopen.
Ik heb als demozadel de Sella Impara monoflap met lakleer accenten.
Het is een erg fijn zadel met mooi breed kussenkanaal en veel ruimte rond de schoft en schouder.
Het zadel is naar wens samen te stellen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 31-08-15 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Twee posts samengevoegd + adverterende tekst verwijderd

Laura1982

Berichten: 4077
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:12

Ik hoorde van Ali dat hij bezig was met iemand erbij omdat het zo druk is en hij 7 dagen in de week aan het werk is. Hoelang ben jij al zadelmaker/passer?

Ik heb wel gemerkt dat hij zoveel meer kennis heeft dan andere daardoor zal ik niet zo snel naar een ander gaan/vragen.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:15

JeDe, van harte gefeliciteerd dat jij nu ook de Sella zadels onder je hoede mag nemen. Ik weet dat Ali heel kritisch kijkt en niet zomaar iemand erbij neemt. Het moet voor hem een ontlasting van de drukte zijn ipv extra kopzorgen.

PS de osteo die ik vandaag bij mijn paard was, was uitermate tevreden hoe mijn Sella zadel op mijn paard lag. Leuk detail, zelf heeft ze ook een Sella zadel voor haar paard.

Laura1982

Berichten: 4077
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:27

Martine hij heeft eerder iemand erbij gehad en daar kreeg hij ind kopzorgen van.

Wat leuk dat zij ook een sella heeft merkt ze verschil met ervoor en erna aan je paard?

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:38

Laura1982 schreef:
Martine hij heeft eerder iemand erbij gehad en daar kreeg hij ind kopzorgen van.

Wat leuk dat zij ook een sella heeft merkt ze verschil met ervoor en erna aan je paard?


Dat is voor haar lastig oordelen. Vandaag is zij voor het eerst gekomen. Paard had wel wat knelpunten op plekken waar zadel ligt, maar dat is nog van mijn vorige zadel. Die was echt te klein geworden. Nu is alles weer vrij gemaakt en kunnen de spieren er weer bij komen. (dus goed opletten dat dit zadel niet te krap gaat liggen, maar nu is het prima aan te passen)

JeDe
Berichten: 147
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:51

Laura1982 schreef:
Ik hoorde van Ali dat hij bezig was met iemand erbij omdat het zo druk is en hij 7 dagen in de week aan het werk is. Hoelang ben jij al zadelmaker/passer?

Ik heb wel gemerkt dat hij zoveel meer kennis heeft dan andere daardoor zal ik niet zo snel naar een ander gaan/vragen.

Ik ben al een aantal jaren in het bezit van het MSFC diploma zadelpasser/zadelmaker. (www.msfc.nl)
Ik heb een dag met Ali meegelopen, en was daarna erg enthousiast over zijn zadels.
Ook zijn manier van aanmeten en omgang met paard en mens spreekt me erg aan en is ook hoe ik zelf te werk ga.

nathe

Berichten: 1665
Geregistreerd: 20-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:58

Bij mij is ali ook langs geweest.
Hij is zo'n 4! uur bezig geweest... Uitgebreid testen bij beide paarden. Jammer genoeg verschillen ze teveel om 1 zadel voor beide te hebben. Hij heeft mijn huidige zadel dan helemaal opnieuw opgevuld.

Ik heb gekozen voor een impara maar het zweetblad en de wrong worden aangepast en naar voren geplaatst door mijn brede en lange bovenbenen.
Ben heel benieuwd!

Hij was heel geduldig want mijn jonge merrie was nog nooit zo stout geweest als toen. 1 brok spanning en ze heeft een hele tijd lopen bokken.
Tot nu toe dus heel tevreden :)

Laura1982

Berichten: 4077
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:14

Hahaha nathe fijn dat het gelukt is. Ja Ali maak je niet snel gek.

ardech

Berichten: 879
Geregistreerd: 23-07-08
Woonplaats: Heemskerk

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:06

Ik ben ook blij met mijn Sella. Heb hem nu 3 maanden. Uitkomst voor de rug van mijn arabje en voor mezelf. Hiervoor had ik een Massimo maar kreeg er last van me rug van

ardech

Berichten: 879
Geregistreerd: 23-07-08
Woonplaats: Heemskerk

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:07

Afbeelding

nathe

Berichten: 1665
Geregistreerd: 20-06-05

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:10

mooi zadel!

Heb jullie allemaal zo smalle beentjes dat jullie de wrong zo ver naar achter kunnen verdragen?
Ik heb de wrong bijna 2 cm naar voor laten plaatsen omdat ze mij anders te ver naar achter duwden :)

ardech

Berichten: 879
Geregistreerd: 23-07-08
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:17

nathe schreef:
mooi zadel!

Heb jullie allemaal zo smalle beentjes dat jullie de wrong zo ver naar achter kunnen verdragen?
Ik heb de wrong bijna 2 cm naar voor laten plaatsen omdat ze mij anders te ver naar achter duwden :)


Nee ben 1.72
Maar wel gekozen voor een 18 inch welke wel valt als een 17,5. Een 17 inch was inderdaad te klein

Laura1982

Berichten: 4077
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:46

Bij mij ook 2cm naar voren laten zetten

ROCHELLEx

Berichten: 997
Geregistreerd: 18-08-07
Woonplaats: IJmuiden

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:07

Morgen komt mijn sella eindelijk!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:21

Zijn ze er ook in vzh?

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:25

En Rochelle lekker gereden met je zadel?

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:00

Lante schreef:
Zijn ze er ook in vzh?


Even op hun site kijken had je meteen het antwoord gegeven:

http://www.sella.nl/modellen/

De eerste is een veelzijdigheidszadel. :j :)

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:20

Bedankt

monbro
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:45

Ik heb het allernieuwste model van Sella besteld. Dit model was in september klaar. Wat een geweldig zadel is dit. Met het demozadel liep mijn paard al beter. De volgende dag nog een uur met dit zadel gereden. Wat een plezier voor ruiter en paard. Volgende maand wordt mijn zadel geleverd.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:55

Welk model is dat dan precies? Ik wist niet dat er een nieuw model kwam.

Laura1982

Berichten: 4077
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:04

Ik weet dat Ali bezig is met een nieuw zadel maar die zit nog in de ontwikkelfase