De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:47

Op de site staat een volledige fitguide.....


Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:03

Oh waar? Ik heb hier naar gezocht maar ik kom deze niet vinden

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-17 18:13

wwillemijn schreef:
Op de site staat een volledige fitguide.....


Van de Equick? Volgens mij ben je in de war met Husk haha..

Renee; als ik je maten zo vergelijk met de medium van de husk en je daar al ver onder zit qua cm gaan de M van equick niet passen, want ik zou voor mijn paard de L van Husk nodig hebben qua maten.
Ze hebben van equick ook S qua maat maar geen idee of ze die hier ergens in Nl verkopen of dat je die uit italie zou moeten laten komen.

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:03

Ik heb de teknique beschermers van lemieux binnen en ze passen perfect!!

Afbeelding

Lisetjj

Berichten: 746
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:13

Heeft iemand ervaring met de peesbeschermers van Premier Equine? :)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:51

Ja, bij mij gingen ze draaien, kwam zand onder en gingen zweten.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:55

Bij mij bevallen ze goed.

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:01

Jotoma jij had toch de cross beschermers? Ze vraagt naar de peesbeschermers , of bedoel je wel de cross versie Lisetjj?

Bij m'n schimmel draaide ze achter ook, maar als ik ze goed strak vastmaakte bleven ze wel zitten dus was even wennen qua omdoen :j

Lisetjj

Berichten: 746
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:02

Jotoma schreef:
Ja, bij mij gingen ze draaien, kwam zand onder en gingen zweten.

Ook de peesbeschermers?
De cross beschermers heb ik al, die bevallen goed :) Maar ben op zoek naar ervaringen van de peesbeschermers

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:23

Oops, ik had idd de crossbeschermers. My bad!

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 01:22

Vandaag de Lemieux buiten geprobeerd, ze zijn goedgekeurd.
Blijven mooi schoon aan de binnenkant en benen waren absoluut niet warm.
Ook makkelijk weer schoon te maken met een borstel.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:05

Ik had de cross beschermers van PE. Prima dingen vond het alleen lastig om doen en ze draaiden altijd minimaal wat.
Maar sinds gisteren de trotse eigenaresse van een set dalmar crossbeschermers met carbon! Super mooie aanbieding en ze passen perfect. Vind het heel fijn dat de voorbeschermers zo mooi gevormd zijn waardoor ze niet draaien. Achterbeschermers zijn wel even lastig om om te doen maar is denk ik gewoon handig worden. Het valt wel veel kleiner dan PE! (Of PE valt groot). Had van PE voor M, nu L en de L is zelfs kleiner dan de M. Gelukkig was de M wat aan de grote kant.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Overigens komt de hoefsmid morgen :o )

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:09

Het zal ook wel per paard verschillen of iets goed zit of niet. Van dalmar las ik ook veel dat paarden wondjes krijgen, bij jouw paard niet het geval?
Ze zien er wel prachtig uit overigens!

Ik vind mn lemieux met een natte bak wel drama. Waar je neopreen op laat drogen en zand eraf borsteld (of dat zelfs doet als ze nog nat zijn), krijg ik mn pro sport mesh niet zo goed schoon.
Maar droog blijft t wel.
Moet wel zeggen dat ze er bij mij nu niet meer zo mooi uitzien. Maar dat komt omdat ik het leren vlak niet echt onderhoud. Heb ze nu ook een jaar en twee maand in gebruik. Vind leer op een beschermer eigenlijk ook helemaal niet handig, maar heb nog geen goed alternatief.

Anoniem

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:44

Dalmar draaide bij mij en idd wondjes. Vond ze ook hard slijten.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:44

Jotoma schreef:
Het zal ook wel per paard verschillen of iets goed zit of niet. Van dalmar las ik ook veel dat paarden wondjes krijgen, bij jouw paard niet het geval?
Ze zien er wel prachtig uit overigens!

Ja dat kan zeker hoor! Ik deel slechts mijn ervaring. Ik heb er gisteren een korte training mee gereden (dressuur) en toen heb ik niks ontdekt. Mijn paard is sowieso niet heel gevoelig en vind de binnenkant van de beschermers ook zeker niet hard/slecht afgewerkt waardoor er ergens wondjes zouden kunnen ontstaan. Wel is de beschermer zo hard dat het van groot belang is of de pasvorm goed is, anders zou ik het mij voor kunnen stellen dat het gaat drukken. Gelukkig zitten ze mijn paard als gegoten :)

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:42

Ik wil graag de snug boots bestellen voor mijn merrie, maar ik weet niet zo goed welke maat ik moet nemen. Het is een paard van 1,65 m, maar ze heeft hele smalle beentjes. Zit altijd een beetje tussen maat cob en full in. Haar benen zijn echter wel erg lang, dus de lengte is ook nog een dingetje.. ik dacht zelf maat cob, maar Dan weet ik niet of de lengte goed is.
Verder vroeg ik me af of er ook korte kogelbeschermers bij zijn. Ik weet dat ze voor de achterkant ook gewoon dezelfde snug boots gebruiken, maar dat vind ik zelf niet zo een fijn gevoel, Van die lange dingen om de achterbenen.

Alvast heel erg bedankt!

“Ik was die blinde, ja”

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:45

Joysieee schreef:
Ik wil graag de snug boots bestellen voor mijn merrie, maar ik weet niet zo goed welke maat ik moet nemen. Het is een paard van 1,65 m, maar ze heeft hele smalle beentjes. Zit altijd een beetje tussen maat cob en full in. Haar benen zijn echter wel erg lang, dus de lengte is ook nog een dingetje.. ik dacht zelf maat cob, maar Dan weet ik niet of de lengte goed is.
Verder vroeg ik me af of er ook korte kogelbeschermers bij zijn. Ik weet dat ze voor de achterkant ook gewoon dezelfde snug boots gebruiken, maar dat vind ik zelf niet zo een fijn gevoel, Van die lange dingen om de achterbenen.

Alvast heel erg bedankt!


Ik zou de full nemen, ze vallen best wel smal!

Trotse eigenaar van Adjuna <3 (Trento b x gribaldi)

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-17 15:51

LisaaSophie schreef:
Joysieee schreef:
Ik wil graag de snug boots bestellen voor mijn merrie, maar ik weet niet zo goed welke maat ik moet nemen. Het is een paard van 1,65 m, maar ze heeft hele smalle beentjes. Zit altijd een beetje tussen maat cob en full in. Haar benen zijn echter wel erg lang, dus de lengte is ook nog een dingetje.. ik dacht zelf maat cob, maar Dan weet ik niet of de lengte goed is.
Verder vroeg ik me af of er ook korte kogelbeschermers bij zijn. Ik weet dat ze voor de achterkant ook gewoon dezelfde snug boots gebruiken, maar dat vind ik zelf niet zo een fijn gevoel, Van die lange dingen om de achterbenen.

Alvast heel erg bedankt!


Ik zou de full nemen, ze vallen best wel smal!


Ik zou de M nemen. Voor mijn paard van 168 zijn de L echt te hoog. Er staat op pagina 1 in de starttopic een maattabel van de snugboots trouwens, dan kan je ook even meten. Snugboots zijn er niet in een korte variant.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:46

Ik lees hier al een tijdje mee, ben wel benieuwd naar jullie tips omtrent het volgende;

Ik heb nu voor mijn ene pony voor springen/buitenrijden een paar Veredus carbon vento, waar ik echt super blij mee ben! Alle andere beschermers heb ik inmiddels de deur uit gedaan. Maar nu heb ik er een pony bij en wil ik graag voor hem ook een set beschermers. Op zich ben ik tevreden over de carbon vento, maar die zijn nogal aan de prijs.
Het gaat om een pony met een relatief kort maar dik pijpbeen (kruising fjordxfries) bij voorkeur wil ik een paar zwarte beschermers die goed ademen maar toch enigszins beschermen tijdens longeren/buitenrijden/dressuren (voor het springen/crossen pak ik dan in de toekomst die Veredus wel)

Spessie
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:58

Iemand ondertussen al ervaring en eventueel een foto van de TITAN Shock Absorb Air Tendon Boots van HUSK? Blijf geregeld op de site van the husk kijken, maar er staat maar geen foto bij....


plutolover

Berichten: 11704
Geregistreerd: 30-07-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:44

Hopelijk hebben ze die ook in pony maat...

__Jojo__

Berichten: 156
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Doorn

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:48

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de zandona king air tendons? Mijn paard heeft normale benen (normaal zit maat L ruim genoeg) moet ik dan van deze ook maat L bestellen of vallen ze groter? En blijven de benen er goed droog onder?

Nikita: M1+6, B+10 springen *verkocht*
Collina: Z2+1, dressuur B+7, springen L SGW
Capriole: M1+9
Bently: Z1+3

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:14

Die heb ik! Zijn erg fijn. Heb voor m'n pony/paard met slanke benen M. De voorbenen M passen ook om de voorbenen van m'n paard van 1.68. Achter heeft hij echter wel een L nodig. Ze sluiten om het hele been dus het wordt wel wat warmer dan open kappen. Heb het idee dat die van Veredus ietsje koeler blijven. Vind ze beide wel enorm fijn in gebruik, wordt niet overdreven warm en geeft geen schuurplekjes. Hoe groot is je paard?

Hier 2 nieuwe aankoopjes <3
Veredus Piaffe Revolution (voorbenen)
Afbeelding

En Veredus Carbon gel :)
Afbeelding

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:51

Inmiddels de HH elite-r aangeschaft
( oke.. gekregen voor m'n "rapport" )

Ben er super blij mee! Schrok toen ik ze zag want zagen er vrij groot uit, maar passen net aan. Mee gereden en blijven netjes zitten.
Heb maat cob voor&achter op een e-pony met slanke beentjes



Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers